The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Andreea Magraon | INTERNETICS 2022

Articol / 11 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Andreea Magraon | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Andreea Magraon, Marketing Manager, Bolt România & Croația, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?
     
  • Am fost obligată să particip. Lăsând gluma la o parte, Internetics este una dintre cele mai importante competiții de marketing și advertising din România, în care avem ocazia în fiecare an să vedem cele mai bune campanii. Am tot tras cu ochiul în ultimii ani să văd câștigătorii, iar invitația din acest an m-a onorat.

  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?
     
  • Am avut surprize plăcute și am câteva proiecte pe lista preferatelor. Una este să vezi o campanie pe stradă, la TV, dar cu totul altceva să citești despre strategie și despre cum s-a ajuns la acea idee. Industria noastră este una creativă, dinamică și este esențial să urmărim tendințele și campaniile care apar, indiferent de domeniu. Nu e cea mai plăcută situație să lansezi o idee care a mai fost implementată, nu? Știți cum se zice: orice idee bună ai avea, a mai avut-o cineva înaintea ta.

    Pentru mine, e un atu să aflu ce agenții și companii au idei bune.

  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Video-ul a devenit regele din social media și online, în general. Vorbesc aici de videoclipurile scurte, care trebuie să îți atragă atenția imediat. Utilizatorii nu mai au răbdare să se uite la clipuri lungi de câteva minute, dacă atenția nu le e captată în primele milisecunde. Lucru știut de ani de zile, confirmat de creșterea masivă a Tik Tok, urmată de adoptarea de către alte platforme a unor funcții similare acestei platforme (ex: Reels, YouTube Shorts).

    Am observat odată cu creșterea Tik Tok apariția a cât mai multor creatori de conținut, care până acum nu ar fi avut unde să se afirme. Dacă ești creativ, poți deveni faimos dacă înveți cum funcționează platforma, indiferent de domeniul în care activezi - florării, cafenele și chiar creșterea oilor.

  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

  • Analiza dinainte de a lansa campania și setarea unor obiective realizabile. Don't overpromise. Este important să fii cu picioarele pe pământ.

    Vorbesc de incertitudinea cu care ne-am învățat în ultimii ani. În lumea în care trăim și având în vedere evenimentele recente, orice (in)succes depinde de evenimentele externe. Câte campanii și idei bune nu au fost amânate sau întrerupte din cauza pandemiei sau a războiului din Ucraina?

    De asemenea, e și o incertitudine. În contextul internetului și a tuturor trendurilor, nimeni nu poate estima dacă o idee va deveni de succes sau, dacă vreți, virală. Dacă vine cineva și spune ”hai să facem un viral”, clar nu știe ce vorbește. Am văzut în ultimele luni un clip viral cu o femeie care s-a lovit de pat dorind să le arate internauților outfitul ei (găsiți clipul pe Tik Tok, de altfel rețeaua de socializare unde petrec cel mai mult timp). Apoi toată lumea a făcut clipuri cu ea, în cele mai amuzante moduri posibile. Acest lucru demonstrează hazardul din online. Cine se aștepta ca un astfel de clip să fie peste tot?

  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

  • Depinde dacă va fi cererea mare pentru asta. Consider că tendințele trebuie atent analizate și nu trebuie să ne aruncăm înainte să facem ceva, doar pentru că este pe o listă de hot trends. De exemplu, la început nu toată lumea a crezut în Tik Tok, dar, odată cu rata mare de adoptare, din ce în ce mai multe companii au început să investească în noua rețea de socializare. La Bolt, de exemplu, vedem rezultate foarte bune pe această platformă.

  •  Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

  • Felicitări pentru inițiativă! Sper să fie începutul unei serii de astfel de evenimente. Este important ca brandurile și agențiile să se implice în problemele sociale, apropiate de industria în care activează și nu numai. La Bolt, de exemplu, avem misiunea de a transforma orașele să fie pentru oameni, nu pentru mașini. După cum am văzut în ultimii ani, s-au construit mai multe parcări în orașe decât s-au plantat copaci, ceea ce a limitat spațiul dedicat oamenilor. Renunțarea la mașinile personale și crearea unei infrastructuri de transport, care să le permită locuitorilor să se bucure de spațiul urban cât de mult și frumos posibil, sunt foarte importante pentru un viitor sustenabil.

  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Primii pași sunt să identifice problemele sociale pe care le pot aborda și să le treacă în planurile lor de marketing.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal:
    UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST