The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Diana Cireap | INTERNETICS 2022

Articol / 09 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Diana Cireap | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Diana Cireap, Senior Media & Digital Manager, Reckitt Benckiser România, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

Am acceptat cu mare drag invitația de a fi în juriul Internetics, din două perspective: aceea de a vedea campanii noi și impactul pe care l-au adus în business, dar și pentru discuțiile finale cu ceilalți jurați, care sunt întotdeauna o sursă de energie și inspirație.

Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

Pentru că nu sunt la prima experiență de jurizare, am știut că nu va fi ceva ușor, că trebuie să îmi dedic multe ore după program, să citesc atent cazurile și să le aleg pe cele care au avut nu doar o idee foarte bunăa, ci au fost duse mai departe printr-o strategie bine gândită și o implementare pe măsură, toate acestea cumulate ducând la rezultate remarcabile.

Am văzut campanii inovative și am extras câteva idei pe care le voi transimite și echipei mele pentru viitoare proiecte.

Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

Strategiile de digital s-au schimbat mult în ultimul an, vedem tot mai multe campanii în TikTok, mult mai mult video, brandurile încep să folosească chatbots și experimentează în zona de gaming. Trebuie să fim acolo unde sunt consumatorii noștri și să ținem cont că atenția lor scade, deci campaniile noastre trebuie adaptate acestei lumi care se schimbă într-un ritm foarte rapid.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

Orice strategie de digital trebuie să aibă un obiectiv bine definit. Odată ce acesta e setat, echipa poate defini mult mai ușor ce KPIs trebuie să urmarească și să îmbunătățească și să își concentreze comunicarea în direcția respectivă.

Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?


Având în vedere că marile companii de tech investesc bugete foarte mari pentru producția și dezvoltarea acestei noi tehnologii, ei vor avea ca obiectiv atragerea publicului în Metaverse, iar brandurile își vor urma consumatorii. Granițele dispar, potențialul va fi mult mai mare. Sunt deja câteva companii care au început să testeze interacțiunea cu consumatorii în acest mediu, dar suntem la început, mă aștept ca de acum înainte să crească foarte mult zona aceasta. Și noi, la Reckitt, vrem să testăm în campaniile noastre viitoare.

Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

M-a bucurat să văd că festivalul are acest call to action, e bine să atragem atenția cât mai mult asupra acestor aspecte și să devină parte din cultura noastră. Scopul companiei la care lucrez, Reckitt, este de a ne ajuta să trăim mai sănătos și pentru asta derulăm campanii de educație atât pentru brandurile de medicamente (unde susținem Parteneriatul Global pentru Infecții Respiratorii pentru a schimba paradigma utilizării necorespunzătoare a antibioticelor), cât și pentru Durex, unde derulăm campanii de educație sexuală în rândul tinerilor, iar canalele de comunicare a mesajelor noastre sunt în principal în mediul digital.

Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

Cred că toate companiile ar trebui să își definească rolul lor în problemele societății. Așa cum dezvoltăm o strategie de digital, la fel ar trebui sa avem o strategie de implicare în problemele sociale și să ne definim de la început obiectivele și KPIs pe care vrem să îi atingem.

***
Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST