The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Georgiana Pană | INTERNETICS 2022

Articol / 10 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Georgiana Pană | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Georgiana Pană, Marketing Manager, Answear România, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea: 

Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

Îmi place să fiu up to date cu ceea ce se întâmplă în piață, să mă inspir, să văd care sunt trendurile, însă oricât mi-aș dori, multe campanii din alte domenii nu ajung la mine pentru că nu fac parte din audiența targetată. Faptul că am fost în juriul Internetics mi-a dat ocazia să analizez campanii din industrii cât mai diverse, de la food&beverage la retail și gaming, multe dintre ele ajungând pentru prima oară în atenția mea.

Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

Consider că fiecare campanie pe care am jurizat-o mi-a lăsat o amprentă care va ieși, la momentul potrivit, la suprafață. Fie că vorbim de un mesaj puternic, o idee la care nu m-aș fi gândit până atunci sau poate o mișcare strategică aparte, sunt sigură că această experiență mă va ajuta să aduc un plus valoare campaniilor viitoare pe care le voi gestiona.

Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

În ultima vreme, am observat că în Social Media se pune accent tot mai mult pe ”umanizarea” brandurilor. Utilizatorii își doresc să cunoască oamenii din spatele unei postări și apreciază și mai mult un cont de Social Media care arată secvențe ”din culise”, nu doar ceea ce este frumos împachetat pentru public. Cred că a contribuit la acest trend faptul că în 2020, în pandemie, când tot globul trecea prin aceeași situație extraordinară, măștile din Social Media nu își mai aveau rostul. Oamenii vor să vadă tot mai mult realitatea așa cum este ea, să se regăsească într-un mesaj, să simtă că fac parte dintr-o comunitate.

În digital marketing am remarcat tendința de a simplifica tot mai mult procesul de conversie. Anul acesta, de exemplu, Answear a lansat mai multe sesiuni de live shopping pentru care a colaborat cu Maurice Munteanu, fashion-editor ELLE România. În timpul live-ului, Maurice Munteanu prezenta produse în diverse styling-uri și combinații, iar pe ecran apărea câte o pictogramă cu fiecare produs în parte, cu redirect către pagina de produs din site. Este, practic, ca și cum ai avea parte de o sesiune de consultanță personalizată într-un magazin fizic. Am înțeles că același gen de acțiune a avut loc și în cazul unui brand de automobile, iar conversia a constat în cererea unei oferte, deci este o opțiune potrivită și pentru alte domenii, nu doar fashion&beauty. Cred că vom auzi din ce în ce mai mult de live shopping în perioada următoare.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

În primul rând, mesajul principal al unei campanii trebuie să fie același pe toate canalele de marketing, însă cu adaptarea acestuia în funcție de circumstanțe, de audiență. Așadar, dintr-o strategie de digital marketing cred că nu trebuie să lipsească partea de analiză a audienței și a platformei folosite. Let’s be honest, conținutul care funcționează pe YouTube nu va funcționa la fel de bine pe Instagram, iar comparațiile de genul acesta pot continua cu toate celelalte canale digitale de marketing. Același lucru se aplică și cu privire la audiențe: utilizatorul de pe Facebook este într-o altă stare față de cel care folosește YouTube sau cel care citește un articol de blog.

În același timp, referitor la tendința de ”umanizare” a brandurilor și a elementului de comunitate de care am amintit anterior, cred că o strategie de digital marketing care nu cuprinde și asocierea cu creatori de conținut, persoane publice sau pur și simplu ambasadori de brand care pot fi inclusiv aleși dintre clienții fideli ai brandului, nu va atinge acele rezultate calitative pe care ni le dorim. Într-un moment în care mulți aleargă după cifre cât mai mari, cred că ar trebui să ne îndreptăm atenția și către calitatea acestora.

Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

În viitorul apropiat, nu cred. Poate că vor începe doar brandurile care se adresează unui public foarte axat pe tehnologie, gaming, domenii de genul acesta. Există încă un procent foarte mare al populației care opune rezistență oricărei informații ce ține de Metaverse și va mai dura ceva până când va deveni parte din viața noastră curentă.

Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

Fiecare brand care ajunge la un anumit nivel de performanță cred că ar trebui să se implice în problemele societății, în primul rând pentru că este și mediul în care își desfășoară activitatea și în care ar vrea să se dezvolte.

Modalitățile de implicare sunt nenumărate, iar unele sunt atât de simple încât vreau să cred că nu există brand care să nu se implice deloc în problemele societății. Cea mai simplă metodă este redirecționarea a 3.5% din impozit către un ONG, prin completarea formularului 230.

Dacă vorbim strict de mediul digital, acesta a favorizat răspândirea informației cu o viteză pe care cu greu ne-o puteam imagina în urmă cu 10-15 ani, așa că acum este cu atât mai ușor să ajungi cu un mesaj acolo unde trebuie și, mai ales, să afli despre problemele societății. Cred că, pe lângă campaniile cu scop de creștere a vânzărilor, ar trebui ca, măcar o dată pe an, fiecare brand să organizeze o campanie de conștientizare a unei probleme, dacă nu chiar cu un call-to-action către o rezolvare.

Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

Mediul digital ajută foarte mult la mobilizarea unui grup mare de oameni dacă folosești mesajul potrivit. Brandurile și-ar putea îmbunătăți eforturile în această direcție prin construirea de comunități în jurul lor. Când un brand are oameni în jur care reacționează la acțiunile sale, totul este posibil. Deja vedem multe branduri care organizează evenimente de reîmpăduriri, colectare de fonduri, de bunuri pentru cei nevoiași. Sunt și branduri care lansează campanii de informare cu privire la cum putem combate risipa de orice fel, iar lista poate continua.

Îmbunătățirea eforturilor se mai poate face și prin puterea exemplului: dacă tu ești un brand care generează zeci de tone de plastic lunar, ar trebui să faci ceva în privința aceasta, astfel încât oamenii să conștientizeze că este o problemă reală.

***
 
Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal:
UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST