The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Nicoleta Gruia | INTERNETICS 2022

Articol / 11 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Nicoleta Gruia | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Nicoleta Gruia, Head of Advertising & Founding Partner, spotmedia.ro & Arca Jurnaliștilor, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

  • Dorința de a descoperi oameni, idei și strategii noi, care să mă inspire, reducând astfel din puterea obișnuinței care se manifestă adesea în momentul desfășurării unui act de creație. Și curiozitatea de a observa ce captează atenția maselor, ținând cont de faptul că toate brandurile, indiferent de industrie, au o miză comună - timpul nostru.

  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

  • Extrem de utilă. Multe din proiecte m-au inspirat. Am descoperit foarte multe idei creative, abordări inovatoare și am remarcat și câteva tendințe la nivel de strategie, pe care le consider input-uri extrem de valoroase pentru industria în care activez.

  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Cele mai multe branduri încearcă să meargă dincolo de reclama tradițională și construiesc conținut mai mult și mai divers, aduc entertainment. Se remarcă o creștere pe zona de video content.

    Un alt trend este experimentarea de noi canale, cum este și cazul Metaverse, Live Shopping-ul sau Gamification. Am observat multă curiozitate din partea brandurilor în a testa lucruri noi, inovatoare, prin care încearcă să capteze cât mai rapid atenția maselor.

  •  Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

  • Cred că depinde de la brand la brand și la ce ne gândim atunci când ne referim la ”rezultate vizibile”. Personal cred foarte tare în puterea poveștii, a conținutului real, uman, simplu, cu interacțiune și sentiment de apartenență.

  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

  • Cu siguranță Metaverse va fi unul dintre canalele către care își vor îndrepta atenția tot mai multe branduri însă cred că o evoluție mult mai accelerată va avea social shopping-ul, care reprezintă o reală oportunitate pentru branduri de a-și adapta și optimiza conturile de pe rețelele sociale, simplificând foarte mult procesul de achiziție a unui produs.

    2022 este un an de test privind serviciile pe acest segment însă, sunt studii care estimează că în următorii trei ani, social shopping-ul va ajunge la 1,2 trilioane de dolari la nivel global, ceea ce reprezntă o creștere de trei ori mai rapidă decât comerțul electronic tradițional.
      
  •  Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

  • Am rezonat foarte tare mai ales că call to action-ul de anul acesta cumva se intersectează cu mesajul spotmedia.ro. Consider că avem nevoie de valori comune chiar și în digital, care să ne ajute să construim un mediu virtual cât mai sigur și împreună să schimbăm în bine lumea în care trăim.

  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Având conștiința că suntem în slujba oamenilor, indiferent de ceea ce construim. Dacă ne păstrăm în papucii consumatorului final de fiecare dată când alegem să facem ceva, cu siguranță vom reuși să luăm cele mai sănătoase decizii inclusiv pentru business.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST