The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Răzvan Giurcă | INTERNETICS 2022

Articol / 14 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Răzvan Giurcă | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Răzvan Giurcă, Project Manager Digital & Loyalty, OMV Petrom, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru el:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

  • Am acceptat cu mare drag invitația de a juriza în ediția Internetics de anul acesta, convins fiind că este competiția la care se vor înscrie pe departe cele mai cool proiecte digitale din România, semnate de cei mai faini și creativi oameni din industire. Cu alte cuvinte, de neratat!

  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

  • Îmi place procesul si obiectivitatea pe care o propune prin criteriile clare, centrate pe rezultate și eficiență. Pentru mine, acesta este cel mai bun lucru de “luat acasă”, ca model de evaluare pentru campaniile la care pun umărul zi de zi. 
     
  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Remarc în continuare impactul considerabil al creatorilor de conținut, de la mic la mare, sau acoperirea tot mai largă a formatelor de tip “Shorts”.  Sunt trenduri care se consolidează și care transced toate platformele, împinse de rezultatele generate.

  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

  • Adaptabilitatea și live tracking-ul. Un context de piață atât de dinamic necesită o strategie suficient de flexibilă pentru a da roadele așteptate. Mix de canale, weight, execuții, nimic nu mai e “bătut în cuie” și general valabil. În aceeași măsură, monitorizarea permanentă și viteza de reacție fac diferența astăzi între o campanie ca oricare alta și una de adevărat succes pentru brand.
     
  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

  • Cu siguranță lupta dintre platformele mari, consacrate, se va înteți. Cum unde este competitivitate vorbim și de dezvoltare, sigur brandurile și creatorii de conținut nu vor duce lipsă de noi formate de pus în practică. Totuși, diferența va fi în continuare dată de valoarea adăugată pentru client sau utilizator, indiferent de mediu.

    Experimentarea, în aceeași notă, aduce tot progres și este de încurajat. Cum vor alege brandurile însă să o facă, va fi dictat desigur de locul și viteza prin care utilizatorii la rândul lor vor alege să migreze către noi orizonturi digitale.

    On the long run, istoria ne arată că lucrurile se aștern complet diferit de la un deceniu la altul, mai ales în industrie. Sigur, acesta e și farmecul, deci rămâne să privim cu optimism și entuziasm la rândul nostru.

  • Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

  • „Do good through digital” este clar despre mindset. Unul vital de dezvoltat în toate categoriile. România are în continuare nevoie să elimine decalajul față de țările din Vest, în special pe pilonii de sănătate, educație și mediu. Se fac progrese, iar brandurile, prin puterea lor de a inspira, au șansa de a da direcția, de a pava un drum sustenabil pentru generațiile viitoare.

    Totodată, ține de fiecare dintre noi, profesioniști din domeniu și nu numai, să conștientizăm și să punem în practică acest set de valori prin orice acțiune întreprindem. Iar dacă prin natura jobului avem posibilitatea de a încuraja activ și la o scară largă demersurile, suntem cu adevărat privilegiați.

    Personal, m-am bucurat de această șansă lucrând la lansarea și dezvoltarea aplicației mobile OMV MyStation în România. Prin intermediul funcționalităților acesteia, clienții noștri au acum posibilitatea de a dona simplu punctele acumulate pentru plantări de copaci, cu ajutorul a patru asociații din țară care sprijină cauze de mediu.

  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Dacă vorbim de îmbunătățit, înseamnă că avem de-a face cu o acțiune începută, ceea ce în sine este deja lăudabil.

    Mai departe, setarea și măsurarea unor indicatori de performanță specifici și execuțiile dedicate sustenabilității vor putea face în final diferența.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST