The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Simona Corabu | INTERNETICS 2022

Articol / 14 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Simona Corabu | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Simona Corabu, Group Brand Manager, HEINEKEN România, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru ea:

  • Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?
  • Internetics este una dintre cele mai relevante competiții locale pe zona de digital, care provoacă brandurile (fie că vorbim despre companii, agenții sau ONG-uri) să ridice ștacheta an de an, rămânând în același timp conectate la cele mai noi trenduri, mai ales într-un domeniu în permanentă transformare, precum digitalul. Avem nevoie de astfel de provocări, așadar invitația de a face parte din juriu nu a făcut decât să mă bucure.


  • Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?

  • Experiența jurizării aș spune că este una...intensă. Lăsând gluma la o parte, procesul de jurizare într-o competiție precum Internetics vine cu multă inspirație, dar și cu o doză de responsabilitate. Ca marketeer, satisfacția este imensă atunci când îți dai seama cât de multe inițiative valoroase există, satisfacție care vine la pachet cu energia pe care ne-o luam în urma unui astfel de proces.

       
  • Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?

  • Hmmmm....lista este lungă, dar dacă ar fi să menționez câteva dintre acestea, aș începe cu nevoia de a aduce înapoi meaningfulness-ul în relația brand-consumator, acest good old habit care în ultimii ani a rămas undeva prăfuit în slide-urile marketeer-ilor. În goana de a ține pasul cu evoluția comportamentului consumatorilor în digital, pornind de la atenția tot mai redusă a acestora, brandurile au început să devină tot mai tranzacționale. Se pare însă că vorbim despre un „goldfish myth”, iar acest attention span redus nu este chiar atât de redus precum ne imaginăm și observăm acum o reversare a trendului. Cu alte cuvinte, ne întoarcem la bază din anumite puncte de vedere. Începem să punem din nou consumatorul pe primul loc, nu doar brandul și să reconstruim acele sinergii necesare pentru a fi cu adevărat relevanți în acțiunile noastre.

    Un alt trend pe care l-am observat este Individualized data-driven marketing – s-a vorbim mult despre asta în ultimii ani; acum simțim că nu mai este doar un trend, ci a devenit o realitate, în sensul că se și acționează în direcția asta. Este despre cum putem ajunge la consumatorul potrivit, cu mesajul potrivit, în canalul potrivit, la momentul potrivit și aș mai adăuga eu, cu impactul potrivit.

    Și atunci când vorbim despre trenduri, nu, nu uităm de Metaverse și toată suita din jurul său, de la gamification la NFTs.
     

  • Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?
  • Aș începe cu existența unei strategii de digital mapate în funcție de profilul audienței, dar și de canalul digital. S-a dus vremea (sper) în care spotul TV devenea conținut principal și pentru digital. E important să ținem cont de specificul publicului țintă, dar și al canalului digital atunci când creăm orice tip de conținut.

    Ce aș mai adăuga aici este zona de Individualized data-driven – digitalul este un ecosistem complex în care mesajele se pot pierde cu ușurință atunci când nu sunt clar conturate și adresate unei audiențe specifice, pe nevoi sau interese reale. Și până la urmă acesta este beneficiul major al digitalului vs. alte touch point-uri, faptul că permite o personalizare și o targetare mult mai țintită, care poate genera un ROI extrem de ridicat dacă este structurat corect.


  • Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

  • Într-un lansdcape de social media în permanenta schimbare – odată cu apariția unor platforme precum Tik Tok sau BeReal, agilitatea devine element cheie. Aici se remarcă un sub-trend, cel de „realism”. Brandurile încep să se îndepărteze de acel „perfect picture” pentru a se asigura că rămân relevante pentru targetul lor și o să observăm tot mai mult asta, mai ales în social media.

    Metaverse - cu care în special Gen Z se identifică - a acaparat scena comunicării în ultimul an. Este mai mult decât un trend, este un way of living pentru mulți dintre noi. Și cu siguranță va continua să fie explorat în următoarea perioadă de către branduri, devenind tot mai exact și, totodată, personalizat (din nou, beneficiul Data).


  • Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

  • M-a bucurat să văd că un festival precum Internetics are ca temă principală „Do good through digital”. Nevoia de a avea un „purpose beyond brand” și de a aduce un impact în societate este una mare; din fericire, numeroase branduri au demersuri în direcția asta (inclusiv în categoria în care am jurizat sunt campanii care se remarcă în acest sens) și transcend granițele propriului business, orientându-se pe nevoi sau probleme reale la nivel de societate. Cred că este nevoie de mulți pentru a face bine și cred că digitalul devine un motor cheie prin care putem să facem asta; și cu siguranță nu este un subiect care va ajunge la saturație în următorii ani!


  • Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

  • Brandurile pot începe prin a-și defini un PURPOSE și a-l integra încă din etapa de poziționare a brandului. Desigur, atunci când vorbim despre purpose, dincolo de nevoia la nivel de societate sau consumator, ideal e să adresăm și o nevoie de business pentru a genera relevanță și credibilitate. Și mai apoi, testul suprem este dat de consistența pe care brandurile o au în direcția asta. Este o provocare pentru că de multe ori rezultatele de business sunt prioritare, iar cele despre care vorbim acum știm că necesită o perioadă lungă pentru a genera un impact real. Încurajez așadar toate brandurile să aibă multă răbdare și să fie consistente în astfel de inițiative.

    ***

    Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

    Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

    Partener principal: UniCredit Bank
    Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
    Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
    Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
    Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST