The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Vlastimir Vukadinović | INTERNETICS 2022

Articol / 10 Noi 2022 / Andra Mihai
  • Interviu cu Vlastimir Vukadinović | INTERNETICS 2022
1/1
În 2022, juriul Internetics a reunit peste 80 de specialiști în marketing, comunicare online, experți în research și media, consultanți independenți și reprezentanți din buticuri de consultanță online din România. Juriul este în proces de evaluare a celor 209 de lucrări înscrise, din partea a 37 de agenții și companii, pentru 75 de branduri.

Am stat de vorbă cu specialiștii care s-au alăturat anul acesta pentru prima dată juriului Internetics. Printre ei se află și Vlastimir Vukadinović, Marketing Director, Superbet, care ne-a povestit mai jos despre noutățile din zona de digital, dar și cum este experiența jurizării pentru el:

Ce te-a determinat să accepți invitația de a te alătura juriului Internetics 2022?

E un festival cu o istorie bogată, cu și despre oameni cool cu idei și mai cool. Am acceptat invitația pentru că au insistat organizatorii, părându-li-se că brandul pe care îl reprezint și îl promovez chiar face treabă bună în lumea online. Este și un prilej plăcut de networking și o mare onoare pentru mine.

Cum e experiența jurizării pentru tine? Cum crezi că o să te ajute în activitatea de zi cu zi?


E relaxantă, chiar distractivă. Oamenii învață cât trăiesc, așa că sunt curios să învăț din proiecte, dar și de la distinșii colegi superprofesioniști din juriu, eu fiind novice în ale jurizării. Totodată, expunerea la proiecte de succes poate fi și o sursă de inspirație.

Ce trenduri s-au remarcat în ultimul an în social media? Dar în digital marketing?


Tot ce înseamnă content video în format scurt a explodat, TikTok mai ales. Chiar și influencing-ul pe LinkedIn, algoritmii celor două rețele permițând încă posibilitatea ca orice să crească și să devină viral. La nivel de spend overall, mi se pare că bugetele încă nu sunt adaptate la realitatea în care trăim, cel puțin în România apare în continuare TV-ul ca fiind canalul de media numărul unu, lucru care e extrem de bizar. Cred că următoarea perioadă va fi definitorie pentru încoronarea digitalului ca main media în România, sub condiția desigur ca media să fie monitorizată ceva mai bine...În ce privește marketingul digital, pandemia a făcut ca brandurile să fie mai alerte și mai inventive, căutând foarte mult să anime populația tânără, adoptând strategii neconvenționale. Per ansamblu, avem un clutter de mesaje din ce în ce mai relevante pe profilul fiecăruia pe toate canalele digitale, mii de produse sau servicii promovate via influenceri, vedem creșteri de bugete pe Search, pe Social, în aplicații, formate de display care de care mai interesante, un focus tot mai mare pe gamification etc.

Ce nu ar trebui să lipsească dintr-o strategie de digital marketing care să genereze rezultate vizibile?

Așa cum în digital se întâmplă o profilare a clienților în timp real, deși suntem cumva în mijlocul revoluției GDPR, brandurile trebuie să poată să servească mesaje relevante înspre client, pe baza preferințelor acestuia. Eu sunt adeptul comunicării de brand și de produs în același timp, dar și un mare iubitor și consumator de content. Cred mult în storytelling, cred mult în insight-uri, în AB testing la nivel de content de orice fel, cred că doar trebuie să învățăm să folosim tot ce avem la dispoziție pentru a genera un content relevant, niște mesaje relevante, care se vor traduce desigur în rezultate de business. Eu folosesc în mod regulat multe din chestiile pe care le-am învățat cât am fost antrenor de baschet. Sportul, la fel ca și marketingul, înseamnă și multă colectare de date, analiza și interpretarea acestora pentru a lua decizii informate, pentru ca echipa sau compania ta să câștige pe termen scurt, mediu și lung. De asemenea, nu ar trebui să lipsească metoda “băbească” de a te pune pe tine ca marketeer în locul celor cărora te adresezi, pentru că alegerea de a interacționa cu brandul tău nu este la tine, ci la potențialul consumator.

Cum crezi că va evolua social media în viitorul apropiat? Vor începe mai multe branduri să experimenteze cu Metaverse?

Fiind un pasionat de sport, e cumva normal să iubesc și jocurile video tematice. De-a lungul timpului, jucând NBA 2K am putut vedea cât de mult s-a dezvoltat opțiunea de joc de tip „career mode”. Îți creezi jucătorul după chipul și asemănarea ta, cu numele tău și apoi personajul tău devine erou într-un film regizat de Spike Lee, controlat de tine. Urcând nivel după nivel, ești lăsat în mijlocul unui cartier unde cu punctele strânse din joc și cu bani reali poți să-ți iei Gatorade, să te tunzi și să te tatuezi, să achiziționezi diverse articole sportive sau chiar să te joci la cazino (desigur, dacă ai peste 18 ani). Lumea aceea e foarte atrăgătoare și devine cumva parte din viața ta. Metaverse-ul pare un drum ireversibil pentru societate, așa că în mod clar brandurile merg deja pe acest drum. Miza pentru acestea este securizarea relevanței lor în viitor. Legat de evoluția Social Media în viitorul apropiat: mult video, mult user-generated content, multă personalizare de content, din ce în ce mai mult VR și AR, din ce în ce mai mulți oameni simpli care devin endorseri și influenceri.

Spune-ne câteva cuvinte despre call to action-ul lansat de Internetics brandurilor și agențiilor de publicitate în 2022: Do good through digital. Cum crezi că se pot implica brandurile în problemele societății?

Toate companiile trebuie să analizeze și să identifice valorile și atributele lor de brand și normal, să fie atente ca acele lucruri identificate să fie autentice, reale și inerente în cultura companiei, pentru a putea în mod susținut și coerent să se implice în ceva anume. Îmi place îndemnul Internetics, imediat te duce cu gândul la change management, la wellbeing digital, la tutoriale cu rețete pentru mâncare, poate chiar la ESG, la cum să faci lumea mai bună prin ceea ce faci la nivel zilnic. Compania mea e implicată în mod cât se poate de autentic în foarte multe proiecte de sprijin pentru educație, sănătate, cultură sau sport, iar în toate acestea suntem angrenați și noi ca angajați pentru că: împreună suntem super.  

Cum își pot îmbunătăți eforturile în direcția asta?

Dincolo de metrici și rezultate de business sau de goana după clienții noi, brandurile nu au voie să uite că și clientul e om și că omul e extrem de sensibil la tot ce-l înconjoară. Dacă faci un efort să înțelegi cum poți face o diferență importantă pentru societate, sigur vei avea de câștigat long-term. Noile generații sunt dispuse la chronic switching, un fel de zapping la TV de pe vremea noastră, pot alege foarte ușor să renunțe la un anumit brand, dacă acel brand nu face ceva ce este important pentru ele. Reputația unui brand poate fi extrem de ușor denigrată în zilele noastre pentru că totul circulă instantaneu în Social Media. La nivel de multinaționale, care au deja o strategie globală de ESG, e nevoie și de o analiză locală, pentru că societățile și problemele din societăți sunt diferite. Ceea ce este relevant pentru un american de 20 de ani nu este neapărat relevant pentru un tânăr român. Consider că fără un footprint autentic și o strategie relevantă pentru țara în care operezi, e greu să fii relevant ca brand la nivel local.

***
Gala de premiere Internetics 2022 va avea loc pe 17 noiembrie și se va desfășura sub tema Do good through digital. Va fi găzduită de NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6) și moderată de Andi Moisescu. Evenimentul va încheia ediția cu nr. 22 a competiției și va premia cele mai bune campanii interactive din ultimul an.

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.

Partener principal: UniCredit Bank
Parteneri: Absolut, Coca Cola, Answear.ro, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Parteneri media strategici: YOOH, Euromedia, B365
Parteneri media: Biz, IQads, Smark, Paginademedia.ro, spotmedia.ro, RADOR, Zona IT
Parteneri tradiționali: Gavrilă&Asociații, Netvibes, mediaTRUST