The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

INTERVIU CU VLASTIMIR VUKADINOVIĆ | INTERNETICS 2023

Articol / 07 Noi 2023 / Andra Mihai
  • INTERVIU CU VLASTIMIR VUKADINOVIĆ |  INTERNETICS 2023
1/1
Cu fiecare ediție, Internetics continuă să confirme excelența în industria publicității digitale din România. Anul 2023 aduce cu sine provocări și oportunități noi în lumea marketingului online, iar pentru a obține o perspectivă profundă asupra tendințelor și a direcțiilor în care se îndreaptă această industrie, ne-am aplecat asupra opiniilor și experiențelor a câtorva dintre jurații competiției.

Vă invităm să citiți în rândurile de mai jos un interviu cu Vlastimir Vukadinović, Marketing Director Superbet.

Care a fost experiența de a juriza Internetics? Este prima oară când jurizezi competiția?

Mă aflu în al doilea an în calitatea de jurat la “Românii au talent pe internet” și din nou, e o mare onoare pentru mine. Clar, e și foarte distractiv să vezi cum evoluează publicitatea în digital de la an la an și să despici firul în patru alături de distinșii colegi mult mai specialiști ca subsemnatul. 

Care crezi că este ingredientul principal care stă la baza unei campanii reușite pentru a genera rezultate vizibile?

Hmmm, dacă eram întrebat acum câțiva ani, ziceam că numărul unu ar fi consistența, adică o unitate din toate punctele de vedere, across channels. Însă acum, pe lângă tradiționalele chestii de genul creație și copy mișto, strategie bine definită, mix de canale ales atent etc., chiar consider că o campanie bună este una care are capacitatea de a reinventa și redefini în timp real ce este și ce vrea acel brand.

Ce ți-ar plăcea să vezi mai des în campaniile din industrie? Ce crezi că ar trebui să ia în calcul mai des clienții? Dar agențiile?

Lumea ar trebui să se joace mult cu AI și AR, să pună accent pe content, real-time marketing, personalizare, să creeze chestii cool care rezonează cu audiența lor. Și da, esențial, să exploreze audiențe noi în mod constant.

Cum ți se pare industria de advertising / digital în România, comparativ cu alte țări? Ce crezi că ne lipsește? Dar care crezi că sunt atuurile românilor?

E încă relativ mică, dacă privim din unghiul volumului de spend vs acces la internet. În mod ciudat, TV-ul încă nu se lasă bătut. Industria crește an de an, dar totuși nu cu o velocitate care să promită a ne apropia de piețele mari. Ceea ce lipsește, din păcate, este educația. Iar atuurile, ca și în fotbal, talentul și creativitatea. 

Dă-ne un exemplu de o campanie reușită din istoria digital-ului din România care te-a impactat. Dar în plan internațional?

Fiind pasionat de sport, sunt un mare fan al approach-ului Nike. Ei folosesc foarte bine platformele de SM, fac content marketing super bine, au mulți influenceri și totul se topește perfect în vânzări. Mi-a plăcut ce au făcut recent pentru Cupa Mondială de Fotbal Feminin, campania “What the Football”. Ador modul în care se reinventează pentru a menține relevanța și prospețimea brand-ului, apoi ochiul pe care îl au pentru a atinge varii audiențe și în același timp cum creează acel sense of urgency & immediacy ca să comanzi produsele lor. Și totul foarte simplu, la câteva click-uri distanță. Cred că am făcut noi anul acesta ceva tare pentru SuperLiga, dar ar fi aiurea să fiu mișcat doar de campaniile pe care le facem noi…Ideea e că nu promovăm jocuri de noroc, ci fotbalul per se, cu tot ce vine el, fani, cluburi, tradiții, stadioane, rivalități, fanioane, fulare, vopsit pe față, pasiune. În mod natural, și pe plan local, sunt un sucker pentru campanii care au legătură cu sportul.

Cum vezi viitorul în digital?

O să repet aici ce am menționat anul trecut în interviul pentru voi: mult video, mult user-generated content, multă personalizare de content, din ce în ce mai mult AI și AR, din ce în ce mai mulți oameni simpli care devin endorseri și influenceri. Aș mai zice că toate de mai sus au strânsă legătură cu colectarea de date, analiza acestora și deciziile bazate pe ele. Mulți din industrie cred că vor fi înlocuiți de roboți sau tool-uri care să facă toate cele de mai sus, însă inteligența artificială nu are creativitate, empatie, gândire complexă, inteligență emoțională, discernământ etc. Așa că, vom fi safe.


***

Gala de Premiere Internetics se desfășoară sub tema „Viitorul tău client”, tema ce pune anul acesta accentul pe compoziția juriului competiției, format în cea mai mare parte din profesioniști din companii. Internetics acționează astfel ca un liant, conectând membrii juriului, specialiștii în marketing, cu diversele agenții din piață și oferindu-le oportunitatea de a examina și analiza cu atenție munca acestora, modul în care abordează proiectele și cum obțin rezultate semnificative. Agențiile au șansa să se prezinte în fața juriului cu cele mai bune realizări, evidențiind abordarea lor în campanii, gândirea strategică și capacitatea de implementare. Ulterior, jurații, reprezentând clienții, evaluează proiectele și implicit agențiile, determinând topul celor mai bune agenții din România. Această conexiune între clienți și toate agențiile importante din piață generează o autoevaluare a relațiilor fiecărui client cu agențiile cu care colaborează, dar aduce în prim-plan și posibile noi nume de agenții pentru viitoarele pitch-uri.

Gala de Premiere Internetics va avea loc în data de 28 noiembrie, la NORD Events Center by Globalworth (Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6). După premierea câștigătorilor, publicul participant este invitat sa continue celebrarea la un After Party cu un DJ set susținut de Vlad Dobrescu. Accesul la Gală și After Party se realizează pe baza de bilet. Mai multe detalii despre achiziționarea acestuia se găsesc pe oveit.com.


Program Gala de premiere Internetics 2023:

18:45 - 19:30 – Welcoming drinks & Primirea invitaților
19:30 - 22:00 – Festivitatea de Premiere
22:00 - 24:00 – After Party cu Vlad Dobrescu

*

Internetics este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri: Coca-Cola, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Cu Sprijinul: Primăria Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, HotNews.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: Iqads, Smark, PRwave, BIZ, Spotmedia, RADOR, Zona IT, Start-up.ro, Nine O'Clock
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, mediaTRUST
O campanie: Gavrilă&Asociaţii