RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities, festivalul de new media art care va avea loc între 1 și 3 noiembrie la Uzina Electrică Filaret, reunește peste 50 artiști și dezvoltatori din zona de realitate augmentată, realitate virtuală, videomapping, inteligență artificială, instalații interactive, animație, game art și sound design, dar și experiențe dedicate copiilor care vor transforma locația într-un mediu imersiv pentru vizitatori.
Categoria de instalații interactive aduce împreună atât artiști locali independenți, cum ar Cuscrew sau Alexandru Călin Mihalache, dar și instituții culturale reprezentate de MARe - Muzeul de Artă Recentă. Secțiunea va avea un invitat special, Saint Machine, un artist prezentat la nivel internațional și la Ars Electronica, cu o instalație bazată pe interacțiunea umană și aspecte din biologie cu rezultate neașteptate. Pe planul studiourilor locale, H3 va aduce două proiecte ce îmbină light și sound design, iar RIZI, studio creativ care activează în experience design, expune alături de CINETIc zece instalații dezvoltate în colaborare cu studenții de la UNArte. UNArte va fi prezentă și în secțiunea de game art, curatoriată de Mihai Zorca, director al departamentului de artă Ubisoft România: „Avem mulți artiști autohtoni care creează conținut pentru cele mai cunoscute titluri din lume, unii dintre ei cu o experiență foarte mare, de 10-15 ani sau chiar mai mult. Lor, dar și celor din noul val care aduc un suflu proaspăt de energie pe scena artei jocurilor video vrem să le recunoaștem meritele, și să-i facem cunoscuți cu sprijinul platformei RADAR - fie că e vorba de Character, Environment, sau Concept Art, fie că vin din mediul freelance, indie, sau lucrează în multinaționale”.
Experiențele în realitate augmentată (AR) vor avea o categorie separată curatoriată de dARe by Samsung, partener pentru evenimente urbane, culturale și facilitator al experiențelor augmentate. Aceasta va prezenta 14 proiecte reunite într-un showcase al aplicației care va familiariza vizitatorii cu realitatea augmentată în diferite aspecte de artă, educație, entertainment și nu numai. Pe lângă capsula dARe by Samsung, secțiunea va fi completată de Augmented Space Agency și Reniform.
„Samsung a deschis noi căi de a experimenta arta prin tehnologie, iar prezența la RADAR alături de dezvoltatori independenți ne confirmă importanța evoluției acestor modalități de interacțiune. Cu ajutorul lui dARe by Samsung, anul acesta am creat peste 380 de experiențe augmentate și vă invităm să vă bucurați de ele în secțiunea dedicată AR din RADAR”, declară Simona Panait, Marketing Director România & Bulgaria, în cadrul Samsung Electronics România.
Pe lângă experiențele dedicate publicului care își dorește să afle potențialul creativ al tinerilor din România, RADAR va avea și o zonă dedicată copiilor. RADAR Kids, prezentată de Lidl, este secțiunea creată special pentru cei mici în care vor putea face primii pași ca să descopere noile tehnologii aplicate într-un loc de joacă art & tech. Categoria Education & Playground va conține primul spațiu imersiv pop-up dedicat copiilor, prin care vor explora o lume subacvatică prin videomapping interactiv, se vor transforma în personaje digitale prin inteligență artificială, vor desena în realitate virtuală sau vor viziona animații în realitate augmentată.
Dragoș Boțcău, animator și ilustrator, este curatorul secțiunii de animație, care a ales conținut de scurtă durată pretabil canalelor de social media (Instagram, Facebook sau TikTok) de la peste 20 de artiști din studiouri de animație sau independenți, printre care și Reniform, Raluca Mitarcă, Matei Băcanu, Tudor Niță, Skeptic Dog, Vână, Răzvan Petre & Lu Pop. Acestora li se adaugă Anim’est cu o selecție din scurtmetrajele prezentate anul acesta la festival și experiențe dezvoltate în realitate virtuală (VR). Secțiunea de realitate virtuală reunește atât studiouri, cât și artiști indie și inclusiv o parte dintre cei care au răspuns open call-ului lansat acum câteva săptămâni.
„Ne-am bucurat să vedem că avem un potențial încă nedescoperit de artiști și dezvoltatori români de new media art. Am primit câteva proiecte deosebite pe care le-am ales pentru festival și sperăm că publicul să interacționeze cu ele cu la fel de mult entuziasm ca și noi”, declară organizatorii RADAR.
Fiecare seară din festival va introduce un line-up de artiști de videomapping care vor transforma vizual Uzina Electrică Filaret într-o scenă murală cu ajutorul celor de la Aural Eye, Noetic și Les Ateliers Nomad. În total, peste 150 000 lumeni vor lumina scena festivalului, iar după ora 11pm proiecțiile se vor muta la Expirat Halele Carol.
RADAR este platforma care înglobează mișcările creative de new media art sub o manifestare unitară ce prezintă zeci de proiecte care, odată cunoscute de public, se vor transforma într-un curent artistic de sine stătător. Biletele sunt disponibile pe Bilete.ro cu prețuri începând de la 20 Lei. Mai multe detalii despre eveniment pe pagina de Facebook.
Partenerii RADAR sunt: Samsung & dARe by Samsung, Lidl, Epson, Fru Fru, Ubisoft, Clever, Stay Sharp, 360 Revolution, Aural Eye, H3, Cinetic, DJ Super Store, Anim'est, Electricasem, Radio Guerrilla, Ringier, Le Squad, IQads, Zeppelin, Modernism.ro, Igloo, The Institute, Designist, Revista Biz, Feeder.ro, Radio România Cultural, ICR, Forumul Roman Austriac, Munteanu Recomandă, Blitz TV, Phoenix Media, Frame Advertising, Revista Atelierul, Asociația Art Out, Cațavencii, Infomusic.ro, Zile și Nopți, Start-up.ro, Iqool.ro, AGERPRES.
Categoria de instalații interactive aduce împreună atât artiști locali independenți, cum ar Cuscrew sau Alexandru Călin Mihalache, dar și instituții culturale reprezentate de MARe - Muzeul de Artă Recentă. Secțiunea va avea un invitat special, Saint Machine, un artist prezentat la nivel internațional și la Ars Electronica, cu o instalație bazată pe interacțiunea umană și aspecte din biologie cu rezultate neașteptate. Pe planul studiourilor locale, H3 va aduce două proiecte ce îmbină light și sound design, iar RIZI, studio creativ care activează în experience design, expune alături de CINETIc zece instalații dezvoltate în colaborare cu studenții de la UNArte. UNArte va fi prezentă și în secțiunea de game art, curatoriată de Mihai Zorca, director al departamentului de artă Ubisoft România: „Avem mulți artiști autohtoni care creează conținut pentru cele mai cunoscute titluri din lume, unii dintre ei cu o experiență foarte mare, de 10-15 ani sau chiar mai mult. Lor, dar și celor din noul val care aduc un suflu proaspăt de energie pe scena artei jocurilor video vrem să le recunoaștem meritele, și să-i facem cunoscuți cu sprijinul platformei RADAR - fie că e vorba de Character, Environment, sau Concept Art, fie că vin din mediul freelance, indie, sau lucrează în multinaționale”.
Experiențele în realitate augmentată (AR) vor avea o categorie separată curatoriată de dARe by Samsung, partener pentru evenimente urbane, culturale și facilitator al experiențelor augmentate. Aceasta va prezenta 14 proiecte reunite într-un showcase al aplicației care va familiariza vizitatorii cu realitatea augmentată în diferite aspecte de artă, educație, entertainment și nu numai. Pe lângă capsula dARe by Samsung, secțiunea va fi completată de Augmented Space Agency și Reniform.
„Samsung a deschis noi căi de a experimenta arta prin tehnologie, iar prezența la RADAR alături de dezvoltatori independenți ne confirmă importanța evoluției acestor modalități de interacțiune. Cu ajutorul lui dARe by Samsung, anul acesta am creat peste 380 de experiențe augmentate și vă invităm să vă bucurați de ele în secțiunea dedicată AR din RADAR”, declară Simona Panait, Marketing Director România & Bulgaria, în cadrul Samsung Electronics România.
Pe lângă experiențele dedicate publicului care își dorește să afle potențialul creativ al tinerilor din România, RADAR va avea și o zonă dedicată copiilor. RADAR Kids, prezentată de Lidl, este secțiunea creată special pentru cei mici în care vor putea face primii pași ca să descopere noile tehnologii aplicate într-un loc de joacă art & tech. Categoria Education & Playground va conține primul spațiu imersiv pop-up dedicat copiilor, prin care vor explora o lume subacvatică prin videomapping interactiv, se vor transforma în personaje digitale prin inteligență artificială, vor desena în realitate virtuală sau vor viziona animații în realitate augmentată.
Dragoș Boțcău, animator și ilustrator, este curatorul secțiunii de animație, care a ales conținut de scurtă durată pretabil canalelor de social media (Instagram, Facebook sau TikTok) de la peste 20 de artiști din studiouri de animație sau independenți, printre care și Reniform, Raluca Mitarcă, Matei Băcanu, Tudor Niță, Skeptic Dog, Vână, Răzvan Petre & Lu Pop. Acestora li se adaugă Anim’est cu o selecție din scurtmetrajele prezentate anul acesta la festival și experiențe dezvoltate în realitate virtuală (VR). Secțiunea de realitate virtuală reunește atât studiouri, cât și artiști indie și inclusiv o parte dintre cei care au răspuns open call-ului lansat acum câteva săptămâni.
„Ne-am bucurat să vedem că avem un potențial încă nedescoperit de artiști și dezvoltatori români de new media art. Am primit câteva proiecte deosebite pe care le-am ales pentru festival și sperăm că publicul să interacționeze cu ele cu la fel de mult entuziasm ca și noi”, declară organizatorii RADAR.
Fiecare seară din festival va introduce un line-up de artiști de videomapping care vor transforma vizual Uzina Electrică Filaret într-o scenă murală cu ajutorul celor de la Aural Eye, Noetic și Les Ateliers Nomad. În total, peste 150 000 lumeni vor lumina scena festivalului, iar după ora 11pm proiecțiile se vor muta la Expirat Halele Carol.
RADAR este platforma care înglobează mișcările creative de new media art sub o manifestare unitară ce prezintă zeci de proiecte care, odată cunoscute de public, se vor transforma într-un curent artistic de sine stătător. Biletele sunt disponibile pe Bilete.ro cu prețuri începând de la 20 Lei. Mai multe detalii despre eveniment pe pagina de Facebook.
Partenerii RADAR sunt: Samsung & dARe by Samsung, Lidl, Epson, Fru Fru, Ubisoft, Clever, Stay Sharp, 360 Revolution, Aural Eye, H3, Cinetic, DJ Super Store, Anim'est, Electricasem, Radio Guerrilla, Ringier, Le Squad, IQads, Zeppelin, Modernism.ro, Igloo, The Institute, Designist, Revista Biz, Feeder.ro, Radio România Cultural, ICR, Forumul Roman Austriac, Munteanu Recomandă, Blitz TV, Phoenix Media, Frame Advertising, Revista Atelierul, Asociația Art Out, Cațavencii, Infomusic.ro, Zile și Nopți, Start-up.ro, Iqool.ro, AGERPRES.