The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

The Institute | 2022 Wrap Up!

Articol / 22 Dec 2022 /
  • The Institute | 2022 Wrap Up!
1/1
Mulțumim că ați fost alături de noi, ne revedem în 2023!
 



10 ANI DE ROMANIAN DESIGN WEEK 
(13-22 MAI)

RDW10 s-a desfășurat anul acesta sub tema #FORWARD și a marcat încă o dată dorința de a investiga, a testa și a proiecta scenarii pentru un viitor al comunităților creative, al inovației, al sustenabilității prin colaborare și echitabilitate, aflate în slujba dezvoltării orașelor și societăților armonioase.
 
Pentru al treilea an consecutiv, spațiul central al festivalului a fost Combinatul Fondului Plastic, unde publicul a putut vizita: Building the Future. Together #NewEuropeanBauhaus // Valuable Objects // RDW Design Flags 2022 // IQOS x H3 // Slow Forward OTOTO x FREITAG // Câlția x Glăvan // Human Forward // Manevrați cu grijă! amintiri grafice din fabrici și uzine - Corvin Cristian, susținut de Regina Maria // ASKIA Young Designers Award x UniCredit Bank.
 
Tot în acest an, Romanian Design Week, prin parteneriat cu Expo Arte și cu Ordinul Arhitecților din România (București) a redeschis temporar Așezămintele Ion I.C. Brătianu pentru publicul larg. Ansamblul, considerat unul dintre cele mai apreciate exemple de arhitectură neoromânească din București, a devenit Design House, cu 10 expoziții de design în 10 zile.





DIPLOMA SHOW
(7-16 OCTOMBRIE)
 
Ediția DIPLOMA Show din acest an a reunit peste 120 de artiști din 17 discipline creative diferite: de la pictură la foto-video, de la sculptură la design de produs, de la arhitectură la design grafic și altele. Expoziția cu cele mai bune lucrări ale absolvenților facultăților cu profil vocațional-creativ, selectate de un Board Creativ de peste 40 de profesioniști, s-a întins pe aproximativ 1,500 mp și 5 pavilioane diferite, în cadrul spațiului de la Combinatul Fondului Plastic.
 
Printre atracțiile ediției cu numărul IX s-a aflat și pavilionul dedicat scenografiei, o premieră pentru DIPLOMA Show, printr-o inițiativă condusă de scenograful Adrian Damian.
 
De asemenea, cele 19 creații vestimentare din categoria de fashion au beneficiat de includerea într-un moment special, un happening de modă neconvențional organizat sub conceptul „Under construction”, semnat de Gavrilă Fashion Tellers.



CARTIERUL CREATIV
 
Proiect de poziționare și de regenerare urbană, ecosistem creativ din centrul Bucureștiului, Cartierul Creativ a continuat și anul acesta demersul promovării, valorificării și potențării industriilor creative, a organizațiilor și proiectelor culturale. În acest sens, am decis să demarăm un proces de micro-zonare, cu focus pe 5 micro-zone, definite astfel: Zona 1 – Amzei; Zona 2 – Piața Revoluției – Calea Victoriei – Elisabeta; Zona 3 – Sala Palatului – Brezoianu – Elisabeta; Zona 4 – Grivița - Știrbei Vodă; Zona  5 – Berzei – Buzești– Berthelot.
 
O dată la două săptămâni, am încercat să aducem în cadrul emisiunii Cartierul Creativ de la Black Rhino Radio owneri ai businessurilor din Cartier și am discutat cu aceștia atât despre creativitate, cultură, cât și despre schimbările și transformările Cartierului de-a lungul timpului și cum ne-ar plăcea să evolueze acesta în viitorul apropiat. 
 
Pentru anul viitor pregătim noi surprize în Cartier, așa că stay tuned!  



COMBINAT
 
Combinatul Fondului Plastic încheie anul 2022 cu un portofoliu generos pentru comunitatea bucureșteană iubitoare și practicantă de artă. În frunte cu cele mai mari evenimente și festivaluri, precum ediția aniversară de 10 ani de Romanian Design Week 2022 și DIPLOMA Show 2022, peste 30.000 de oameni din toată țara au intrat pe porțile Combinatului. La acestea se adaugă cele 3 evenimente de tip OPEN DOORS, Art in Progress x Diploma și zecile de expoziții din spațiile care alcătuiesc comunitatea artistică diversă a acestui spațiu unic: Spațiul The Institute, IOMO Gallery, Senat Galerie, Sector 1 Gallery, Sandwich, Galeria Nicodim, UNAGaleria și artsafe.
 
Printre evenimentele memorabile ale anului se numără Bucharest Jazz Festival (ARCUB), Sneakers&Co (Summer Well x Sneaker Industry), Slow Coffee Festival, SNAC 2022 (UAP) sau APPARATUS (H3 Creative Tech).
 
combinat.ro este platforma comunității culturale și creative din Băiculești 29 și una dintre principalele destinații culturale bucureștene.



ASAP 
(Armata Selectării Atente a Plasticului)
 
Lansat în iunie 2020, cu susținerea Lidl România, ASAP este un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare separată și reciclare. 
 
Până în prezent, 30 de orașe și reședințe de județ din țară și 4 sectoare ale capitalei susțin și se implică în misiunea ASAP,  programul ajungând la aproape 600.000 de elevi în peste 1.600 de instituții de învățământ. ASAP a inițiat, de asemenea, o serie de proiecte în cadrul unor evenimente punctuale, precum „ASAP Recycling Park” la Electric Castle, „Tineri de bine”, în cadrul Galei Societății Civile, sau „Co2lectăm Separat Împreună”, la Forumul Orașelor Verzi, cu sprijinul Primăriei Brașov, ori colaborative, precum ”River Cleanup Collective @ Dunăre”, dar și proiecte concurs, dedicate școlilor, în scopul promovării colectării separate, precum „Start Joc!” sau „Ambasadorii Mediului”, proiecte cu finanțare publică, cu sprijinul Primăriei Sectorului 2, respectiv al Primăriei Municipiului București.
 
Lupta pentru un viitor mai verde continuă! Cei care doresc să susțină demersurile ASAP, de colectare separată în școli, pot semna petiția, în timp ce toate instituțiile de învățământ sunt invitate să se alăture programului național ASAP.

 

20 DE ANI GALA SOCIETĂȚII CIVILE
 (28 SEPTEMBRIE)
 
Gala Societății Civile, proiectul care celebrează și recunoaște cele mai bune programe și acțiuni implementate an de an de ONG-uri, grupuri de inițiativă și voluntari, care acoperă toate domeniile societății în care este nevoie de ajutor, a împlinit anul acesta 20 de ani. În an aniversar, Festivitatea de premiere a Galei Societății Civile s-a reîntors la Ateneul Român, spațiul care a găzduit cele mai multe ediții GSC și unde au fost acordate cele mai multe premii.
 
Tot anul acesta GSC a făcut primii pași conștienți spre atragerea noii generații către societatea civilă și încurajarea implicării civice încă de la vârste fragede, lansând în competiție secțiunea “Tineri de Bine” alături de ASAP România, pentru proiecte gândite și implementate de tineri cu vârste între 15 și 25 de ani. Proiectele înscrise aici au fost jurizate de o echipă de Tineri Jurați
 
De asemenea, Premiile pentru Impact Social au fost introduse în structura competiției cu sprijinul Ashoka România si un nou masterclass Impact Academy a fost dedicat câștigătorilor competiției. 



INTERNETICS
(17 NOIEMBRIE)
 
Anul acesta, cea de-a 22-a ediție Internetics s-a desfășurat sub tema Do Good Through Digital și a avut loc la NORD Events Center by Globalworth. Do good through digital a fost un call to action lansat cu ocazia Internetics 2022 către branduri și agențiile de publicitate, iar pentru a transmite acest mesaj în campanie au fost utilizate imagini generate prin inteligența artificială de către platforma Midjourney, cu focus pe trei teme mari – mediu, sănătate și educație.
 
De asemenea, o nouă categorie de sine stătătoare a fost adăugată în structura festivalului: Internetics Digital for Good – categorie susținută și inspirată de Gala Societății Civile.
 
În cadrul Galei de Premiere au fost acordate 44 de trofee, dintre care 18 trofee GOLD și 23 trofee SILVER. Trofeul Agenția Anului a revenit agenției Publicis România cu 7 trofee obținute și alte 4 nominalizări.

See you next year!