Open Frame Award, la goEast Film Festival 2021, devenind primul proiect VR românesc premiat la nivel internațional.
„Suntem onorați și bucuroși să distingem proiectul „Orașul Sferelor - Tangible Utopias” prin acest premiu. Recunoaștem ambiția pe termen lung a acestui proiect care se va dezvolta și va crește în următorii ani, oferind o voce copiilor într-un mod creativ”, a fost motivația JURIULUI PREMIULUI CADRU DESCHIS (Michel Reilhac, Jimmy Cheng, Maria Courtial).
„Suntem infinit recunoscători sa primim acest premiu și îl dedicăm copiilor vizionari din toată lumea. Această recunoaștere ne invită să credem că există un viitor solid atât pentru imaginația civică, cât și pentru practicile VR transdisciplinare. VR -ul are puterea de a facilita schimbări sociale profunde pe termen scurt, mediu și lung, dacă este utilizat cu înțelepciune” - Ioana Mischie, artist transmedia / futurist, în cadrul ceremoniei virtuale de premiere.
The Spheres City a fost singurul proiect românesc VR nominalizat la Open Frame Award, din cadrul festivalului de film goEast, împreună cu alte proiecte selectate din Ucraina, Polonia, Croația, Rusia, Austria și Germania. goEast Film Festival este dedicat patrimoniului artistic al filmului din Europa de Est și al New Media. Agenda goEast este concepută ca un forum al dialogului est-vest și este dominată de întrebări privind identitățile (multiple) europene și procesele de transformare socială și politică. Participanții din Europa Centrală și de Est au prezentat proiecte VR și 360 curatoriate de pionierul XR, Georgy Molodtsov.
The Spheres City este primul habitat al proiectului Tangible Utopias, inspirat din ideile copiilor români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, cu privire la evoluția peisajelor urbane din viitor și au fost aduse la viață de o echipă transdisciplinară care a reunit arhitecți, artiști 3D, designeri de sunet, dezvoltatori și compozitori de muzică.
Tangible Utopias a început ca o franciză VR inovatoare care ne afundă într-o lume concepută după principii societale ludice și ambițioase. Ce se întâmplă dacă natura ar fi integrată în habitatele noastre umane într-un mod extrem de organic? Ce se întâmplă dacă orașele noastre ar putea deveni extrem de adaptabile și ar putea răspunde sentimentelor noastre? Ce se întâmplă dacă am putea personaliza culorile și texturile clădirilor într-o zi? Ce se întâmplă dacă orașele pe termen lung ar putea deveni nu numai funcționale, ci și jucăușe, încântătoare, inspiraționale? Dacă ne-am putea personaliza viitoarele habitate?
Aceste proiecte deschid noi orizonturi și noi abordări de producție în domeniul XR, cum ar fi prototiparea ideii francizei XR: „Ne place să credem că mediul VR poate deveni francizabil, scalabil în timp. Imaginați-vă puterea unui un astfel de proiect atunci când este ridicat de practicile transgeneraționale, transreale, transdisciplinare și transmedia - accelerează nu numai capacitățile noastre creative, ci și calitatea vieții noastre pe termen lung” - Ioana Mischie.
Procesul din spatele proiectului se poate dovedi a fi un set de bune practici și pentru industria cinematografică, unde criza pandemica a avut un impact major. Tehnicile utilizate în Tangible Utopias pot fi reproduse în filmele de animație, deoarece proiectul susține utilizarea tehnologiei VR în scopuri esențiale care promovează angajamentului civic, educația și divertismentul.
The Spheres City sau Orașul Sferelor nu are doar un impact architectural, ci modelează și reproiectează noi genuri în industria audio-vizuală. Noe-fi este un gen audio-vizual inițiat la studiile doctorale Fulbright ale Ioanei Mischie, care servește ca bază a universului utopic actual. Spre deosebire de genul sci-fi, care are la bază actul creativ, aici este vorba de evoluția accelerată a științei și a tehnologiei: noe-fi „imaginează viitoruri axate pe evoluția conștiinței umane. Vrem să prototipăm forme avansate de ficțiune colaborativă pentru a genera, în cele din urmă, nu numai realități virtuale, ci și realități sociale, cu un grad ridicat de complexitate și semnificație. În mod ideal, dorim să creăm lumi artistice holistice care să poată fi vizualizate nu numai în cinematografe sau în spații pur artistice, ci în cât mai multe locuri din societățile noastre posibile”, spune Ioana Mischie, creatorul proiectului.
Scena XR în România și Alianța XR din Europa de Est
Scena VR in România reunește în principal proiecte VR legate de turism, imobiliare sau zona comercială. VR-ul artistic este extrem de rar la nivel global și proiectele de acest gen sunt adesea pionierate în noi metodologii și abordări care promovează mediul. Tangible Utopias a fost inițiat în 2019 și a primit prima finanțare în 2020 de la AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), care a acoperit nevoile de bază ale asigurării unei echipe de dezvoltare.
„Țări precum Franța, Canada, Israel au politici personalizate pentru abilitarea, finanțarea și promovarea VR. Credem că Europa de Est are o cantitate infinită de talent și infrastructură digitală, dar totuși îi lipsește o politică holistică pentru a sprijini dezvoltarea artistică XR. Aceasta ne-a motivat să creăm Alianța XR din Europa de Est, un accelerator al industriei și sperăm că, atât ca creatori, cât și ca facilitatori, vom reuși să depășim granițele inovatoare intr-un ritm fără precedent”, a adăugat Ioana Mischie, co-fondator și membru al consiliului de administrație al EEXRA.
Echipa transdisciplinară
Bazat pe un concept creat de Ioana Mischie, proiectului independent i s-a alăturat o echipă transdisciplinară de profesioniști pasionați care reunesc arhitecți, regizori peisagisti, developeri, artiști vizuali, antropologi, sociologi, educatori care au modelat ideile vizionare în habitate extrem de fezabile.
Proiectul este produs de Asociația Storyscapes, în colaborare cu Studioset, SeeThree, Noe-Fi Studios și este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Designul arhitectural al primelor orașe este semnat de Alexandru Pop, un artist 3D Studioset, modelele 3D sunt semnate de Călin Bogdacenco și Alexandru Pop, în timp ce peisajele sonore și muzica originală sunt create de Ina Bozdog și Andrei Nechifor. Orașele vizionare au fost integrate în Unreal de Mircea Olteanu, în timp ce partea interactivă a fost integreată de Adrian Tăbăcaru. Designul avansat este creat de Dimitrie Grigorescu, Horia Spirescu, Andrei Bîrsan, Minodora Toma, Andrei Păun. Interactivitatea avansată a fost facilitată de VIGA STUDIOS reprezentată de Vivek Reddy. Proiectul are numeroși parteneri educaționali (Organizația FDP-Protagoniști în educație) și consultanți transdisciplinari: Laura Grunberg (sociologie) / Alecu Tudose (arhitectură) / Grig Vulpe (antropologie) / Carmen Andresoi (educație) / Vikram Jotwani (strategie).
Produs de Ioana Mischie (Storyscapes) și Sorin Baican (Studioset), echipa de producție extinsă îi reunește pe Mircea Olteanu, Horia Spirescu, Bogdan Dumitru, Simona Macarie, Vikram Jotwani susținut de asistenții de producție Theodora Giurgiuveanu și Germina Ion. Posterul este semnat de Studio Fluid și website-ul este creat de Iashido.
Proiectul poate fi urmărit în continuare pe Facebook, Instagram, Vimeo și pe site-ul dedicat.
Având în vedere natura sa continuă, atât copiii, cât și profesioniștii transdisciplinari sunt invitați în mod constant să se alăture echipei pentru a co-extinde universul virtual.
Future habitats inspirate de viziunile copiilor care au participat la Guvernul Copiilor: Julia Marcan, Vlad Chirițescu, Martha Buia.
Produs de STORYSCAPES în colaborare cu STUDIOSET, SEETHREE, NOE-FI STUDIOS
Creator Franciza VR / Director: Ioana Mischie
Lead Architectural Designer: Alexandru Pop ( Alec Pop )
Aristi 3D : Alexandru Pop (Alec Pop), Călin Bogdacenco
Director Creativ Unreal: Mircea Olteanu
Level Design Lead: Dimitrie Grigorescu
Level Design: Horia Spirescu, Andrei Bîrsan, Minodora Toma, Andrei Păun
Cinematics: Mircea Olteanu
Interactive Unreal Developer: Adrian Tăbăcaru
Advanced Unreal Interactivity: VIGA STUDIOS - Vivek Reddy / Vivek Anand / Sujay HG / Abhinav
Editor: Bogdan Jugureanu
Original VR Music & Sound Design: Andrei Nechifor, Irina Bozdog
Trailer Music: “Just Right” by Generation
Producatori: Sorin Baican, Ioana Mischie
Minority Co-producers: Mircea Olteanu, Horia Spirescu
Coordonator Proiect: Ioana Mischie
SeeThree Coordonator Proiect: Bogdan Dumitru
Coordinator Post-Productie Studioset: Simona Macarie
Asistenti Productie: Theodora Giurgiuveanu / Germina Ion / Ilaria Nica
Parteneri Educaționali: Organizația FDP - Protagoniști în educație
Consultanti Transdisciplinari: Laura Grunberg (sociolog) / Alecu Tudose (arhitect) / Grig Vulpe (antropolog) / Carmen Andresoi (educatie)
Poster graphic design: Studio Fluid
Website design: Iashido
PR & Marketing: Raluca Mihăilă
Multumiri: Georgy Molodtsov / Vikram Jotwani / Elie Levasseur / Ana Brzezińska / Liz Rosenthal / Michel Reilhac / Wendy Bernfeld / René Pinnell (Kaleidoscope) / Gabriel Stancu (Amber) / Mihai Pohontu (Amber) / Emil Drăgan / Cip Făcăeru / Tudor Gheorghe / Raluca Mihăilă / Sanda Mischie / Alexandru Mischie / M.A.N.I.T.A.
Co-Financed de Administrația Fondului Cultural Național
„Suntem onorați și bucuroși să distingem proiectul „Orașul Sferelor - Tangible Utopias” prin acest premiu. Recunoaștem ambiția pe termen lung a acestui proiect care se va dezvolta și va crește în următorii ani, oferind o voce copiilor într-un mod creativ”, a fost motivația JURIULUI PREMIULUI CADRU DESCHIS (Michel Reilhac, Jimmy Cheng, Maria Courtial).
„Suntem infinit recunoscători sa primim acest premiu și îl dedicăm copiilor vizionari din toată lumea. Această recunoaștere ne invită să credem că există un viitor solid atât pentru imaginația civică, cât și pentru practicile VR transdisciplinare. VR -ul are puterea de a facilita schimbări sociale profunde pe termen scurt, mediu și lung, dacă este utilizat cu înțelepciune” - Ioana Mischie, artist transmedia / futurist, în cadrul ceremoniei virtuale de premiere.
The Spheres City a fost singurul proiect românesc VR nominalizat la Open Frame Award, din cadrul festivalului de film goEast, împreună cu alte proiecte selectate din Ucraina, Polonia, Croația, Rusia, Austria și Germania. goEast Film Festival este dedicat patrimoniului artistic al filmului din Europa de Est și al New Media. Agenda goEast este concepută ca un forum al dialogului est-vest și este dominată de întrebări privind identitățile (multiple) europene și procesele de transformare socială și politică. Participanții din Europa Centrală și de Est au prezentat proiecte VR și 360 curatoriate de pionierul XR, Georgy Molodtsov.
The Spheres City este primul habitat al proiectului Tangible Utopias, inspirat din ideile copiilor români, cu vârste cuprinse între 7 și 12 ani, cu privire la evoluția peisajelor urbane din viitor și au fost aduse la viață de o echipă transdisciplinară care a reunit arhitecți, artiști 3D, designeri de sunet, dezvoltatori și compozitori de muzică.
Tangible Utopias a început ca o franciză VR inovatoare care ne afundă într-o lume concepută după principii societale ludice și ambițioase. Ce se întâmplă dacă natura ar fi integrată în habitatele noastre umane într-un mod extrem de organic? Ce se întâmplă dacă orașele noastre ar putea deveni extrem de adaptabile și ar putea răspunde sentimentelor noastre? Ce se întâmplă dacă am putea personaliza culorile și texturile clădirilor într-o zi? Ce se întâmplă dacă orașele pe termen lung ar putea deveni nu numai funcționale, ci și jucăușe, încântătoare, inspiraționale? Dacă ne-am putea personaliza viitoarele habitate?
Aceste proiecte deschid noi orizonturi și noi abordări de producție în domeniul XR, cum ar fi prototiparea ideii francizei XR: „Ne place să credem că mediul VR poate deveni francizabil, scalabil în timp. Imaginați-vă puterea unui un astfel de proiect atunci când este ridicat de practicile transgeneraționale, transreale, transdisciplinare și transmedia - accelerează nu numai capacitățile noastre creative, ci și calitatea vieții noastre pe termen lung” - Ioana Mischie.
Procesul din spatele proiectului se poate dovedi a fi un set de bune practici și pentru industria cinematografică, unde criza pandemica a avut un impact major. Tehnicile utilizate în Tangible Utopias pot fi reproduse în filmele de animație, deoarece proiectul susține utilizarea tehnologiei VR în scopuri esențiale care promovează angajamentului civic, educația și divertismentul.
The Spheres City sau Orașul Sferelor nu are doar un impact architectural, ci modelează și reproiectează noi genuri în industria audio-vizuală. Noe-fi este un gen audio-vizual inițiat la studiile doctorale Fulbright ale Ioanei Mischie, care servește ca bază a universului utopic actual. Spre deosebire de genul sci-fi, care are la bază actul creativ, aici este vorba de evoluția accelerată a științei și a tehnologiei: noe-fi „imaginează viitoruri axate pe evoluția conștiinței umane. Vrem să prototipăm forme avansate de ficțiune colaborativă pentru a genera, în cele din urmă, nu numai realități virtuale, ci și realități sociale, cu un grad ridicat de complexitate și semnificație. În mod ideal, dorim să creăm lumi artistice holistice care să poată fi vizualizate nu numai în cinematografe sau în spații pur artistice, ci în cât mai multe locuri din societățile noastre posibile”, spune Ioana Mischie, creatorul proiectului.
Scena XR în România și Alianța XR din Europa de Est
Scena VR in România reunește în principal proiecte VR legate de turism, imobiliare sau zona comercială. VR-ul artistic este extrem de rar la nivel global și proiectele de acest gen sunt adesea pionierate în noi metodologii și abordări care promovează mediul. Tangible Utopias a fost inițiat în 2019 și a primit prima finanțare în 2020 de la AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), care a acoperit nevoile de bază ale asigurării unei echipe de dezvoltare.
„Țări precum Franța, Canada, Israel au politici personalizate pentru abilitarea, finanțarea și promovarea VR. Credem că Europa de Est are o cantitate infinită de talent și infrastructură digitală, dar totuși îi lipsește o politică holistică pentru a sprijini dezvoltarea artistică XR. Aceasta ne-a motivat să creăm Alianța XR din Europa de Est, un accelerator al industriei și sperăm că, atât ca creatori, cât și ca facilitatori, vom reuși să depășim granițele inovatoare intr-un ritm fără precedent”, a adăugat Ioana Mischie, co-fondator și membru al consiliului de administrație al EEXRA.
Echipa transdisciplinară
Bazat pe un concept creat de Ioana Mischie, proiectului independent i s-a alăturat o echipă transdisciplinară de profesioniști pasionați care reunesc arhitecți, regizori peisagisti, developeri, artiști vizuali, antropologi, sociologi, educatori care au modelat ideile vizionare în habitate extrem de fezabile.
Proiectul este produs de Asociația Storyscapes, în colaborare cu Studioset, SeeThree, Noe-Fi Studios și este cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Designul arhitectural al primelor orașe este semnat de Alexandru Pop, un artist 3D Studioset, modelele 3D sunt semnate de Călin Bogdacenco și Alexandru Pop, în timp ce peisajele sonore și muzica originală sunt create de Ina Bozdog și Andrei Nechifor. Orașele vizionare au fost integrate în Unreal de Mircea Olteanu, în timp ce partea interactivă a fost integreată de Adrian Tăbăcaru. Designul avansat este creat de Dimitrie Grigorescu, Horia Spirescu, Andrei Bîrsan, Minodora Toma, Andrei Păun. Interactivitatea avansată a fost facilitată de VIGA STUDIOS reprezentată de Vivek Reddy. Proiectul are numeroși parteneri educaționali (Organizația FDP-Protagoniști în educație) și consultanți transdisciplinari: Laura Grunberg (sociologie) / Alecu Tudose (arhitectură) / Grig Vulpe (antropologie) / Carmen Andresoi (educație) / Vikram Jotwani (strategie).
Produs de Ioana Mischie (Storyscapes) și Sorin Baican (Studioset), echipa de producție extinsă îi reunește pe Mircea Olteanu, Horia Spirescu, Bogdan Dumitru, Simona Macarie, Vikram Jotwani susținut de asistenții de producție Theodora Giurgiuveanu și Germina Ion. Posterul este semnat de Studio Fluid și website-ul este creat de Iashido.
Proiectul poate fi urmărit în continuare pe Facebook, Instagram, Vimeo și pe site-ul dedicat.
Având în vedere natura sa continuă, atât copiii, cât și profesioniștii transdisciplinari sunt invitați în mod constant să se alăture echipei pentru a co-extinde universul virtual.
Future habitats inspirate de viziunile copiilor care au participat la Guvernul Copiilor: Julia Marcan, Vlad Chirițescu, Martha Buia.
Produs de STORYSCAPES în colaborare cu STUDIOSET, SEETHREE, NOE-FI STUDIOS
Creator Franciza VR / Director: Ioana Mischie
Lead Architectural Designer: Alexandru Pop ( Alec Pop )
Aristi 3D : Alexandru Pop (Alec Pop), Călin Bogdacenco
Director Creativ Unreal: Mircea Olteanu
Level Design Lead: Dimitrie Grigorescu
Level Design: Horia Spirescu, Andrei Bîrsan, Minodora Toma, Andrei Păun
Cinematics: Mircea Olteanu
Interactive Unreal Developer: Adrian Tăbăcaru
Advanced Unreal Interactivity: VIGA STUDIOS - Vivek Reddy / Vivek Anand / Sujay HG / Abhinav
Editor: Bogdan Jugureanu
Original VR Music & Sound Design: Andrei Nechifor, Irina Bozdog
Trailer Music: “Just Right” by Generation
Producatori: Sorin Baican, Ioana Mischie
Minority Co-producers: Mircea Olteanu, Horia Spirescu
Coordonator Proiect: Ioana Mischie
SeeThree Coordonator Proiect: Bogdan Dumitru
Coordinator Post-Productie Studioset: Simona Macarie
Asistenti Productie: Theodora Giurgiuveanu / Germina Ion / Ilaria Nica
Parteneri Educaționali: Organizația FDP - Protagoniști în educație
Consultanti Transdisciplinari: Laura Grunberg (sociolog) / Alecu Tudose (arhitect) / Grig Vulpe (antropolog) / Carmen Andresoi (educatie)
Poster graphic design: Studio Fluid
Website design: Iashido
PR & Marketing: Raluca Mihăilă
Multumiri: Georgy Molodtsov / Vikram Jotwani / Elie Levasseur / Ana Brzezińska / Liz Rosenthal / Michel Reilhac / Wendy Bernfeld / René Pinnell (Kaleidoscope) / Gabriel Stancu (Amber) / Mihai Pohontu (Amber) / Emil Drăgan / Cip Făcăeru / Tudor Gheorghe / Raluca Mihăilă / Sanda Mischie / Alexandru Mischie / M.A.N.I.T.A.
Co-Financed de Administrația Fondului Cultural Național