The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Zaga Brand anunță startul noii ediții a proiectului Cronicari Digitali

Articol / 14 Mai 2020 / The Institute
  • Zaga Brand anunță startul noii ediții a proiectului Cronicari Digitali
  • Zaga Brand anunță startul noii ediții a proiectului Cronicari Digitali
  • Zaga Brand anunță startul noii ediții a proiectului Cronicari Digitali
  • Zaga Brand anunță startul noii ediții a proiectului Cronicari Digitali
1/4
Din martie 2020, majoritatea inițiativelor și evenimentelor culturale au fost puse pe hold, odată cu măsurile necesare minimizării impactului COVID-19 și a restricțiilor de călătorie.

Așadar, Cronicari Digitali s-a reinventat, pentru a putea fi în continuare un promoter al patrimoniului cultural.

Conceput și produs 100% in izolare (15.04 -7.05.2020), dar cu voci libere, se lansează podcastul Cronicari Digitali. Pentru comunitatea millennials și zillenials care acum se și AUDE, nu doar se VEDE! Un podcast despre ce merită păstrat. Patrimoniu cultural și amintiri personale. Discuții despre ce strângem în lada de zestre, ca să ne ghideze și să ne „mobilize” deștept viața. Pe chill și fun, ca între prieteni.

Podcastul „Cronicari Digitali”, produs de Zaga Brand, este susținut de Raiffeisen Bank, Telekom și Lidl Romania. Partenerii proiectului sunt convinși că, prin educație si cultură, putem deveni fiecare cea mai bună versiune a noastră.

Între Heritage și Cool, invitații - vedete, influenceri și experți - vorbesc despre propriile preocupări și pasiuni. Ne dezvăluie ce e important pentru ei și ar dori să transmită mai departe. Care este relația lor cu patrimoniul românesc și ce înțeleg prin patrimoniul personal.

„În ziua lansării, primului episod a avut peste 3.000 de ascultători. Vedete și influenceri au postat anunțul de lansare a primului podcast românesc care promovează mainstream patrimoniul cultural și patrimoniul personal, printre ei Andreea Esca, Dana Rogoz, Adelina Pestrițu, Alexandra Stan, Marius Manole, Corina Caragea, Ruby, Codin Maticiuc, Mihaela Rădulescu, Speak, Lidia Buble, Inna, Giulia, Diana Munteanu, Vlad Eftenie, Diana Enciu și mulți alții. La 4 zile de la lansare, primul episod era deja ascultat de 5.280 de persoane. Podcastul Cronicari Digitali devine un must heard și asta ne spune ca am făcut bine când am decis să îl facem”, afirmă Silvia Teodorescu, directorul proiectului, realizat de Zaga Brand.

Podcastul are echipă de top. Moderator este Cristian Șimonca, aka Blogu lu’ Otravă, în echipă cu Diana Popescu, jurnalist cultural. Iar Dragoș Vasile, cu un simț integrator aparte, este producătorul acestui proiect.

Blogu lu’Otravă, din 2019 și ambasador al proiectului Cronicari Digitali, îl are în spate pe Cristian Șimonca. Digital influencer cu o comunitate impresionantă, atât pe Instagram, cu 82.5k followers, cât și pe Facebook, 350k followers. Pasionat de teatru, sport, arhitectură, călătorii, filme, muzică și tot ceea ce înseamnă artă. Un tip sociabil, deschis, care face ceea ce îi place și asta îl motivează în fiecare zi. Și-a început blogul în 2006 ca o joacă și de atunci a crescut constant, ajungând azi una dintre cele mai relevante voci în blogosfera românească.

Diana Popescu, jurnalist cultural cu o carieră de peste două decenii în presă. A lucrat la cotidianele Adevărul și Gândul și a fost, vreme de 7 ani, producătorul emisiunii DIGICULT de la postul tv Digi24. Diana a realizat interviuri cu sute de personalități ale lumii culturale: scriitori nominalizați sau laureați cu Nobel, staruri de la Hollywood, muzicieni și artiști vizuali celebri. Pasionată de arhitectură și fotografie, a avut, recent, propria expoziție, cu scările interioare ale clădirilor moderniste și deco.

Dragoș Vasile, producător Apropo TV. Jurnalist de cursă lungă, a lucrat la Evenimentul Zilei și Jurnalul Național, precum și la Academia Cațavencu. De 7 ani, este producătorul emisiunii Apropo TV, una dintre cele mai bine cotate emisiuni de pe piața media. Cinefil împătimit, are, de 5 ani, un obicei de la care nu se abate: vede cel puțin un film în fiecare zi.

Podcastul „Cronicari Digitali” va apărea cu câte un nou episod în fiecare joi, fiind disponibil pe:

- iTunes: https://apple.co/2WA4HUJ
- Spotify: https://spoti.fi/3c74PRW
- http://cronicaridigitali.ro/captivate-podcast/

Au răspuns, deja, invitației și vor fi protagoniștii primelor episoade Andreea Esca, Marius Manole, Smiley, chef Florin Dumitrescu, Pavel Bartoș, Vlad Eftenie, Ștefan Bâlici, Andreea Tănăsescu, Radu Niță, Rareș Năstase, Adrian Dan și Horia Tecău.

Proiectul Cronicari Digitali în cifre (din 2018 până astăzi):

  • 166 de obiective de patrimoniu vizitate alături de millennials
  •  13.962 de km parcurși în cadrul acțiunilor
  • 13 evenimente dedicate 100% creatorilor de conținut din Social Media
  •  16.400 de postări cu haștagul #cronicaridigitali
  • generarea unui reach organic de peste 19 milioane

  • Obiectivul proiectului creat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului este promovarea moștenirii culturale cu ajutorul tinerei generații, prin storytelling vizual pe rețelele sociale, care să sensibilizeze millennials și să construiacă o comunitate dornică să protejeze monumentele și ariile naturale cu statut de partimoniu.

    Despre Cronicari Digitali: Campania Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important fiind modul în care este prezentată această moștenire culturală și accesul către ea. Proiectul, derulat de Zaga Brand și Institutul Național al Patrimoniului, a fost premiat cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 și alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare în domeniul public” și Golden Award for Excellence la categoria „Cultură și Artă”. De asemenea, în 2019 campania a obținut premiul al treilea la categoria „Campanii de comunicare pe teme sociale” în cadrul Galei Societății Civile.

    Facebook: Facebook.com/cronicaridigitali

    Instagram: Instagram.com/cronicaridigitali

    Despre Institutul Național al Patrimoniului: Institutul Național al Patrimoniului (INP) este principala instituție publică de specialitate responsabilă cu gestiunea patrimoniului cultural din România. Institutul coordonează activitatea de inventariere, protejare, consolidare-restaurare și punere în valoare a monumentelor istorice, activitatea de gestiune și punere în valoare a patrimoniului cultural mobil, digital, intangibil și imaterial. În domeniul patrimoniului mondial, INP este responsabil de monitorizarea monumentelor și siturilor înscrise în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO și, de asemenea, de elaborarea dosarelor de nominalizare a monumentelor și siturilor României pentru înscrierea în Lista Patrimoniului Mondial.