The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt

Articol / 06 Ian 2015 / Participant diploma 2014
  • Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt
  • Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt
  • Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt
  • Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt
  • Mara Ștefana Țaric // Muzeul Seewaldt
1/5
Subiectul de diplomă constă în restaurarea și reconversia Morii Seewaldt din Brașov și extinderea acesteia cu un muzeu. Clădirea morii nu este monument istoric, însă datează din secolul XVIII și aparține arhitecturii industriale reprezentative acelei zone și acelei perioade. În Brașov se aflau 8 astfel de mori, dar aceasta a fost singura care a rezistat de-a lungul timpului. În prezent ea este într-un stadiu avansat de degradare, fiind nefolosită și propusă spre demolare.

Terenul ales este poziționat într-o zonă centrală a Brașovului, o poziție privilegiată care permite accesul facil din toate punctele importante de intrare în oraș. Situl este un teren destructurat, o parte fiind în pantă. Pe sub teren trece canalul Timiș. Linia canalului delimiteaza practic zona de case, cu o ocupare intensivă a terenului și un front structurat, de zona de blocuri, cu dispunere rarefiată și un front destructurat. Țesutul vechi are un regim de înălțime mic, apropiindu-se de centrul orașului, dar se mai întâlnesc accidente, din cauza dezvoltării necontrolate a orașului, chiar și în zona protejată. 
 
În Brașov se află în prezent aproximativ 7 muzee, găzduite de spații fără un caracter special, destul de mici. Aceste spații se află în centrul orașului, dar nu descriu un program arhitectural, o clădire specifică muzeului. De aceea, m-am gândit să propun o clădire nouă în apropierea morii, aceste mici muzee rarefiate formând un traseu cultural împreună cu clădirea propusă.

În intersecție, la fel ca și pe partea cealaltă a străzii, propun spațiu public, un parc, spațiile verzi fiind absolut necesare. Toate magaziile și depozitele de pe sit, considerate construcții parazitare, vor fi demolate. 

Propunerea mea constă într-un muzeu cu mai multe funcțiuni: expoziții și galerii de artă, săli de cinema, o bibliotecă și librării, spații de citit și de relaxare, cafenele. Clădirea propusă se află în imediata apropiere a intersecției, în stânga morii. Am ales să nu construiesc pe teren înclinat deoarce dealul îl propun ca spațiu public, livadă, spațiu de plimbare și relaxare. Un alt motiv ar fi faptul că muzeul trebuie să se afle în apropierea morii, pentru ca aceste clădiri să poată funcționa împreună. Am descoperit canalul Timiș, integrandu-l în soluția mea, apa trecând printre cele două bare ale clădirii propuse.
De-a lungul apei am propus o promenadă, un spațiu public cu diferite expunderi în aer liber și spații dedicate orașului. Clădirile sunt legate între ele prin pasarele de sticlă, iar legătura dintre cele două bare propuse este un foaier primitor de sticlă, care formează în același timp și relația interior-exterior.
 

Portofoliu: http://issuu.com/marataric/docs/portofolio_taric_mara_stefana