Filumen Păstrăvanu este absolvent al Facultăţii de Arte Vizuale şi Design din Iaşi, specializarea Pictură, și, actualmente, masterand al aceleiaşi instituţii. Traseul lui de studiu şi cercetarea artistică vizează arealul interferenţelor dintre cultura şi arta din spaţiul european, fenomen abordat atât sincretic, cât și transdisciplinar.
Arta picturală între Orient şi Occident
Proiectul „Arta picturală între Orient și Occident” s-a vrut a fi o extragere din literatura de specialitate a datelor fundamentale referitoare la apariția și dezvoltarea picturii bizantine și procesul ulterior de expansiune a valorilor tehnice și conceptuale specifice artei creștine răsăritene către Occident. S-a urmărit în ce măsură pictura bizantină a devenit pictură realistă sub influența factorilor culturali și sociali care au marcat civilizația occidentală.
În plan practic, s-a recurs la realizarea unor lucrări „în oglindă”, urmând principiul recontextualizării și cel al adaptării pentru contemporaneitate a unor lucrări bine cunoscute din istoria artei, unele dintre ele alese datorită tangențelor pe care le prezentau cu lumea sacrului.
În plan tehnic, lucrările au fost realizate în manieră realistă (printre care și cele propuse mai sus), dar și bizantină (icoane celebre).
Arta picturală între Orient şi Occident
Proiectul „Arta picturală între Orient și Occident” s-a vrut a fi o extragere din literatura de specialitate a datelor fundamentale referitoare la apariția și dezvoltarea picturii bizantine și procesul ulterior de expansiune a valorilor tehnice și conceptuale specifice artei creștine răsăritene către Occident. S-a urmărit în ce măsură pictura bizantină a devenit pictură realistă sub influența factorilor culturali și sociali care au marcat civilizația occidentală.
În plan practic, s-a recurs la realizarea unor lucrări „în oglindă”, urmând principiul recontextualizării și cel al adaptării pentru contemporaneitate a unor lucrări bine cunoscute din istoria artei, unele dintre ele alese datorită tangențelor pe care le prezentau cu lumea sacrului.
În plan tehnic, lucrările au fost realizate în manieră realistă (printre care și cele propuse mai sus), dar și bizantină (icoane celebre).