The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade

Articol / 23 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
  • Ioana Penescu // Centrul social Mircea Eliade
1/10
Ioana Penescu, absolvetă a Universității de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” la secția Arhitectură a promoției 2015, încearcă prin proiectele sale să utilizeze și să amplifice calitățile intrinseci ale contextului proiectului cu scopul de a genera spații stimulative și confortabile.

Cu un subtil simț de observație al mediului construit și natural, ea poate genera concepte puternice conectând multiple arii disciplinare pentru a aduce inovație.

Obiectivul principal al proiectului său de diplomă este crearea unui nou program arhitectural care incearcă să amelioreze problemele societății actuale.

CENTRUL SOCIAL MIRCEA ELIADE

Scopul proiectului este acela de a crea un spațiu destinat publicului care răspunde unor probleme sociale actuale, fenomenul tinerilor care părăsesc sistemul instituționalizat și cel al îmbătrânirii populației, un spațiu în care individul să reuşească să îşi recapete identitatea şi stima de sine, și să poată evolua.

Proiectul încearcă să rezolve problema socială a tinerilor şi cea ridicată de îmbătrânirea populaţiei aducându-le împreună în acelaşi loc şi mizând pe realitatea faptului că soluţionarea problemei ar putea fi dată de intercondiţionarea dintre cele două categorii.

Istoric zona avea caracterul misterios conform lui Eliade, iar proiectul incearcă sa mentină acest mister prin ierarhizarea spațiilor pornite de la public la semi-public. Este o parcurgere inițiatică, un traseu. Experiența tinerilor care vin din zona publică a străzii are ca scop experimentarea și parcurgerea unui cluster intim care oferă protecție graduală.
 


Spaţiul „altfel” al centrului social poate fi înţeles ca dislocare a oamenilor de acolo, locul fiind golit şi în sensul de altfel de oameni care îl vor popula. Privit ca o enclavă a organismului urban prin statutul său intrinsec, situl oferă un context unde relaţiile sociale se pot desface şi replia.