The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar

Articol / 27 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
  • Ana-Maria Ștefan // Design de carte - Abecedarul școlar
1/7
Ana a absolvit in 2014 secția Grafică a Facultății de Arte Plastice, la UNAB. În același an optează pentru studiile de masterat la aceeași universitate, dar urmând o altă specializare: Designul de comunicare vizuală. Dorința ei este de a crea cu folos și utilitate. În prezent profesează ca graphic designer.

DESIGN DE CARTE – ABECEDARUL ȘCOLAR

Abecedarul propus este adaptat la conţinutul manualului de comunicare în limba română editat în 2014, de CD Press şi îi are ca autori pe Iliana Dumitrescu şi Elena Barbu. Autoarea layoutului a considerat, pe bună dreptate, că se pot aduce îmbunătăţiri în ceea ce priveşte designul manualului de studiu, de la modul de organizare şi prezentare a informaţiei până la reducerea dimensiunilor fizice ale acestuia (18x23cm),apelând la un format mai accesibil copiilor de 6-7 ani, tendinţa producătorilor de manuale, începând cu abecedarele editate din anul 2003,fiind de a opta pentru dimesiuni ce depăşesc formatul de 21x29,7 cm.
 

 
Obiectivul principal al proiectului este de a îmbunătăţii designul abecedarului şcolar. Informaţia este structurată în aşa fel încât conţinutul este prioritizat în funcţie de importanţa sa în procesul de învăţare, (citirea şi reprezentarea literei învăţate, asocierea cu sunetul
corespunzător, asocierea cu un cuvânt, despărţirea cuvântului în silabe, folosirea cuvintelor în redactarea unor afirmaţii şi înţelegerea textului).
Abecedarul propus funcţionează ca manual de studiu şi caiet de exerciţii. Este structurat în două volume. Fiecărei litere a afalbetului îi sunt atribuite trei etape de studiu: învăţarea şi recunoaşterea literelor şi a corespondenţei dintre grafeme (semne grafice) şi foneme (unităţi
sonore), înţelegerea şi redactarea caracterului de literă în scris şi etapa de testare a cunoştiinţelor acumulate. 
 
În corespondentul digital al manualului este reluat acelaşi conţinut ca în varianta tipărită și se prezintă sub forma unei aplicaţii în careinformaţia este parcursă urmărind diferite grade de dificultate, fiind structurată pe nivele asemănătoare unui joc. Layoutul abecedarului digital va fi adaptat şi pentru tipul de rezoluţie al unui smartphone sau al unei tablete, nu doar pentru computere. La finalul manualului se află o prezentare a modului corect de scriere pe tastaura de tip QWERTY, copii familiarizându-se şi cu acest tip de redactare a mesajului scris.
 
Documentarea a inclus studiul materialelor publicate pe aceeaşi temă, la nivel naţional şi internaţional, dar şi un studiu asuprametodelor de învăţare a scrierii şi citirii, a designului de carte, de literă şi a ilustraţiei pentru copii.