Liana Bădălău (Steliana – Florentina Bădălău) a absolvit secția Arte Textile și Design Textil a Facultății de Arte Decorative și Design, Universitatea Națională de Arte din București. Absolventă a Școlii gimnaziale de artă „Victor Karpis” din Giurgiu și a Liceului de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”, secția Arte Grafice.
Demersul ei artistic este abia la început și în proces de dezvoltare. Deși nu are un stil anume pe care să îl abordeze constant, reușește să transpună în lucrările sale o viziune personală, caracteristică firii și simțirii ei. Este atrasă atât de semn, de formă cât și de culoare. Consideră că un concept artistic poate avea în spate un timp îndelungat de cercetare, dar la fel de bine poate fi și o sclipire de moment, o trăire, o amintire, un joc. Folosește tehnici și metode de lucru diverse: desen, pictură, gravură, serigrafie, colaje, intervenții digitale, mixed-media etc.
A participat la numeroase expoziții și proiecte culturale naționale și internaționale.
IMPRINT
Lucrarea de licență este reprezentată de o instalație artistică care are drept rol percepția tridimensională a spațiului în arta textilă prin integrarea publicului. Instalația artistică este formată dintr-un element serial – panoul, repetat cu interpretări plastice diverse. Subiectul ales gravitează în jurul oglinzii, reprezentată atât simbolic, prin forme grafice și culoare, cât și prin structură și materialitate.
„Imprint” poate fi interpretată în mai multe feluri, oferind ansamblului diferite „fețe”. Astfel, apar sensuri multiple: impresie, simbol, semnătură, copie, semn grafic. Toate acestea oferă caracteristici universale dar și personale, lucrarea fiind până la urmă o lume imaginară creată prin prisma proprie, a percepției realului combinat cu imaginarul; acesta lume se regăsește în universul misterios al onglinzii, fiind reprezentată sub forma unei semnături oferită publicului, o parte a eului creator în care se poate regăsi la un moment dat orice privitor. Semnul grafic are rezonanță în titlu înca de la pronunțarea și vizualizarea sa, tocmai prin forma „IMPRINT”, urma lasată de un obiect pe o anumită suprafață. Și nu în ultimul rând, copia cunoscutele simulacre discutate de filosofi, la dubla personalitate a unei persoane, sau de ce nu, a mai multor personalități, prinse parcă în momente sau/și lumi diferite studiate de psihologi și psihiatri; de asemenea, universurile paralele, portalurile spre alte lumi, aici realizate prin simbolul oglinzii.
Demersul ei artistic este abia la început și în proces de dezvoltare. Deși nu are un stil anume pe care să îl abordeze constant, reușește să transpună în lucrările sale o viziune personală, caracteristică firii și simțirii ei. Este atrasă atât de semn, de formă cât și de culoare. Consideră că un concept artistic poate avea în spate un timp îndelungat de cercetare, dar la fel de bine poate fi și o sclipire de moment, o trăire, o amintire, un joc. Folosește tehnici și metode de lucru diverse: desen, pictură, gravură, serigrafie, colaje, intervenții digitale, mixed-media etc.
A participat la numeroase expoziții și proiecte culturale naționale și internaționale.
IMPRINT
Lucrarea de licență este reprezentată de o instalație artistică care are drept rol percepția tridimensională a spațiului în arta textilă prin integrarea publicului. Instalația artistică este formată dintr-un element serial – panoul, repetat cu interpretări plastice diverse. Subiectul ales gravitează în jurul oglinzii, reprezentată atât simbolic, prin forme grafice și culoare, cât și prin structură și materialitate.
„Imprint” poate fi interpretată în mai multe feluri, oferind ansamblului diferite „fețe”. Astfel, apar sensuri multiple: impresie, simbol, semnătură, copie, semn grafic. Toate acestea oferă caracteristici universale dar și personale, lucrarea fiind până la urmă o lume imaginară creată prin prisma proprie, a percepției realului combinat cu imaginarul; acesta lume se regăsește în universul misterios al onglinzii, fiind reprezentată sub forma unei semnături oferită publicului, o parte a eului creator în care se poate regăsi la un moment dat orice privitor. Semnul grafic are rezonanță în titlu înca de la pronunțarea și vizualizarea sa, tocmai prin forma „IMPRINT”, urma lasată de un obiect pe o anumită suprafață. Și nu în ultimul rând, copia cunoscutele simulacre discutate de filosofi, la dubla personalitate a unei persoane, sau de ce nu, a mai multor personalități, prinse parcă în momente sau/și lumi diferite studiate de psihologi și psihiatri; de asemenea, universurile paralele, portalurile spre alte lumi, aici realizate prin simbolul oglinzii.