Crescut la malul mării în Constanța, Liviu-Victor Mihalache sau pentru apropiați Mișu, începe cursurile în cadrul UAUIM în anul 2010, după un an în care s-a visat inginer la Politehnică. Pe parcursul facultății, Victor a făcut parte din asociația IAESTE, care i-a facilitat stagii în birouri din Tashkent-Uzbekistan, Changzhou-China și Amman-Iordania.
THE ANTI-MALL. CANVAS FOR CUISINE AS AN URBAN ICON.
THE ANTI-MALL. CANVAS FOR CUISINE AS AN URBAN ICON.
Noile generații trăiesc în virtual, spațiul public mutându-se în interior. Astfel, proiectul The Anti-Mall încearcă să chestioneze alternativele acestei tendințe.
Intervenția arhitecturală vizează reactivarea pietonalului Ștefan cel Mare din centrul Constanței, o importantă arteră comercială și turistică cu doar 15 ani în urmă, însă care și-a pierdut vitalitatea în fața dezvoltării mall-urilor, o cultură sprijinită pe logo-uri și consumerism. În același sens, piața agroalimentară ca spațiu public a fost înlocuită treptat de supermarket, la fel de impersonal în orice colț al lumii, un non-spațiu în viziunea lui Marc Augé.
În cazul de față, modernizarea zonei Pieței Grivița adiacentă pietonalului are potențialul unui proiect ancoră în revitalizarea întregii zone printr-un proces de acupunctură urbană, generând interes local și turistic. Caracterul public este încurajat prin articularea pieței cu o veche structură de tip hală din anii `70, invadată prin convertirea unei zone în „food court” și mici restaurante de tip „open kitchen”. O intervenție nouă sub forma unui institut culinar întregește ciclul comerț-producție-educație, adresându-se unui public cât mai larg. Gastronomia rămâne una dintre puținele experiențe cu adevărat autentice ce nu ar putea fi simulată în spațiul virtual.