Bogdan Turcea este absolvent de licență al UNArte și, la vârsta de 50 de ani, a urmat cursurile de sculptură din pasiune.
Sacra Furor (Don Quixote)
Instalaţia, ca întreg, poate fi percepută ca o cruce, palele unei mori de vânt sau un dispozitiv de zbor ireal, metaforă a unei deziluzii. În spaţiile libere ale ramelor, sunt transpuse, la nivel simbolic, elemente ce pot sugera cauzele şi simptomele crizei interioare a omului contemporan. Elementele sunt imagini radiografice pe film. Instalația poate fi privită ca o încercare (eşuată) a societăţii contemporane de a diagnostica, a izola şi combate (“vindeca”, “trata”) tot ce iese din tipare, tot ce deranjează aşa-zisa “normalitate”. Don Quijote luptă cu demonii săi interiori, iar aceştia sălăşuiesc pe aripile morilor de vânt, pe care le populează cu imagini radiografice. Don Quijote a înnebunit frumos, iar incercările medicinei moderne de a-l trata sunt sortite eşecului şi redundante pentru că, astfel fiind, el este mai aproape de mântuire, singurul lucru important pentru el.
Sacra Furor (Don Quixote)
Instalaţia, ca întreg, poate fi percepută ca o cruce, palele unei mori de vânt sau un dispozitiv de zbor ireal, metaforă a unei deziluzii. În spaţiile libere ale ramelor, sunt transpuse, la nivel simbolic, elemente ce pot sugera cauzele şi simptomele crizei interioare a omului contemporan. Elementele sunt imagini radiografice pe film. Instalația poate fi privită ca o încercare (eşuată) a societăţii contemporane de a diagnostica, a izola şi combate (“vindeca”, “trata”) tot ce iese din tipare, tot ce deranjează aşa-zisa “normalitate”. Don Quijote luptă cu demonii săi interiori, iar aceştia sălăşuiesc pe aripile morilor de vânt, pe care le populează cu imagini radiografice. Don Quijote a înnebunit frumos, iar incercările medicinei moderne de a-l trata sunt sortite eşecului şi redundante pentru că, astfel fiind, el este mai aproape de mântuire, singurul lucru important pentru el.