Alegerea făcută acum trei ani de a „testa” rolul de student UNARTE a fost determinată de nevoia de a exprima într-o formă constructivă a tot ce acumulase de-a lungul a 20 de ani de căutări şi experimentări. Toate aceste aspecte, dar și pasiunea pentru cultura japoneză, au condus-o pe Luminița Medeleț către alegerea prezentei teme.
Morita
MORITA este o formă de terapie ecologică în contextul culturii japoneze, creată de către doctorul Morita Shoma (1874–1938). Conform acestei abordări, stările nu determină comportamentul, putem coexista cu stările neplăcute în timp ce întreprindem acţiuni constructive. Esenţa metodei poate fi sumarizată în trei reguli: acceptă-ţi toată stările, cunoaşte-ţi scopul şi fă ceea ce trebuie făcut.
Lucrările de mari dimensiuni reprezintă cadre ale spațiilor închise, în care prezența ferestrelor indică în sine un spațiu închis. Pânzele de 70/100cm fac apel la elementele folosite în penitenciar pentru a securiza spațiul exterior. Lucrările de 50/50 cm aduc o completare prin imagini realiste. Obiectele și articolul vestimentar folosite sunt asociate cu elemente generatoare de teamă, încărcate de emoții negative. Eliberate de reprezentarea și reproducerea materialiste, aceste construcții se spiritualizează și deschid orizonturi semantice dincolo de conținutul obiectual și formal.
Morita
MORITA este o formă de terapie ecologică în contextul culturii japoneze, creată de către doctorul Morita Shoma (1874–1938). Conform acestei abordări, stările nu determină comportamentul, putem coexista cu stările neplăcute în timp ce întreprindem acţiuni constructive. Esenţa metodei poate fi sumarizată în trei reguli: acceptă-ţi toată stările, cunoaşte-ţi scopul şi fă ceea ce trebuie făcut.
Lucrările de mari dimensiuni reprezintă cadre ale spațiilor închise, în care prezența ferestrelor indică în sine un spațiu închis. Pânzele de 70/100cm fac apel la elementele folosite în penitenciar pentru a securiza spațiul exterior. Lucrările de 50/50 cm aduc o completare prin imagini realiste. Obiectele și articolul vestimentar folosite sunt asociate cu elemente generatoare de teamă, încărcate de emoții negative. Eliberate de reprezentarea și reproducerea materialiste, aceste construcții se spiritualizează și deschid orizonturi semantice dincolo de conținutul obiectual și formal.