Maria este absolventă a Universității Naționale de Arte București, având diploma de licență în departamentul de grafică, iar disertația în departamentul textile. Maria este ilustrator, iar lucrările sale sunt adesea figurative și interpretează concepte ale trecutului și ale tradiției. Ea este atrasă de perioada 1900 în artă și de manierele ce purced modernismul. Maria experimentează în diverse tehnici precum pictura, gravura, imprimeria, broderia și metalul pentru a-și transmite proprile viziuni ale unui stil reinterpretat.
Reconstrucția artistică a Neoromânescului
Neoromânescul este un curent de afirmare a identității naționale cu precădere în arhitectură, care se înscrie într-un curent general european manifestat la sfârșitul sec XIX și începutul sec XX. Acest manifest național a avut efect în toate domeniile culturale, de la literatură la arte plastice.
Proiectul de master “Reconstrucția artistică a Neoromânescului” constituie o căutare personală care aspiră să capteze elemente specifice acestui stil. Astfel, seria de lucrări grafice imprimate, brodate sau pictate pe material textil realizată conține elemente răsăritene bizantine și motive etnografice țărănești locale.
Îngerul apare ca laitmotiv în majoritatea lucrărilor ca simbol al ocrotirii tradiției și al stilului. Fiecare este lucrat într-un mod diferit, potrivit tehnicii, păstrând condiţiile impuse de fondatorii Neoromânescului. Rezultanta este expresia artistică a Mariei Poștea, dorit originală, tribut stilului artistic Neoromânesc.
Reconstrucția artistică a Neoromânescului
Neoromânescul este un curent de afirmare a identității naționale cu precădere în arhitectură, care se înscrie într-un curent general european manifestat la sfârșitul sec XIX și începutul sec XX. Acest manifest național a avut efect în toate domeniile culturale, de la literatură la arte plastice.
Proiectul de master “Reconstrucția artistică a Neoromânescului” constituie o căutare personală care aspiră să capteze elemente specifice acestui stil. Astfel, seria de lucrări grafice imprimate, brodate sau pictate pe material textil realizată conține elemente răsăritene bizantine și motive etnografice țărănești locale.
Îngerul apare ca laitmotiv în majoritatea lucrărilor ca simbol al ocrotirii tradiției și al stilului. Fiecare este lucrat într-un mod diferit, potrivit tehnicii, păstrând condiţiile impuse de fondatorii Neoromânescului. Rezultanta este expresia artistică a Mariei Poștea, dorit originală, tribut stilului artistic Neoromânesc.