Andreea Maria Ștefănescu este absolventă a Liceului de Arte Plastice “Nicolae Tonitza” din București şi a Universitații Naționale de Arte în cadrul Facultații de Arte Plastice Pictură, obținând diplomele de Licență și Master sub îndrumarea Prof. Univ. Dr. Petru Lucaci.
Puterea Umbrei
Studiul și cercetarea dedicată proiectului masteral “Puterea Umbrei” și-a propus explorarea, identificarea și colectarea unui portofoliu de abordări și moduri de înțelegere a percepției umane, atât fizice cât și psihologice și de implementare în pictură a viziunii conceptului ales, cu focus pe relația lumină-întuneric, culoare-umbră.
Conceptul a izvorât din fascinația trezită de teoria culorii a lui Goethe și de teoria umbrei umane a lui Jung, plus de corelația dintre cele două teorii, conturându-se în ipoteza de lucru a proiectului.
Accentul este pus pe relația de interdependență și inseparabilitate a luminii de întuneric, a conștientului de inconștient cât și de relația de corespondență dintre nașterea culorilor la granița luminii cu întunericul (Goethe) și nașterea comportamentelor umane la granița dintre Eu și Umbră (Jung), mecanismul percepției fiind liantul. De aici, artista a formulat răspunsuri și soluții proprii transpuse în pictură prin vibrația culorilor.
Puterea Umbrei
Studiul și cercetarea dedicată proiectului masteral “Puterea Umbrei” și-a propus explorarea, identificarea și colectarea unui portofoliu de abordări și moduri de înțelegere a percepției umane, atât fizice cât și psihologice și de implementare în pictură a viziunii conceptului ales, cu focus pe relația lumină-întuneric, culoare-umbră.
Conceptul a izvorât din fascinația trezită de teoria culorii a lui Goethe și de teoria umbrei umane a lui Jung, plus de corelația dintre cele două teorii, conturându-se în ipoteza de lucru a proiectului.
Accentul este pus pe relația de interdependență și inseparabilitate a luminii de întuneric, a conștientului de inconștient cât și de relația de corespondență dintre nașterea culorilor la granița luminii cu întunericul (Goethe) și nașterea comportamentelor umane la granița dintre Eu și Umbră (Jung), mecanismul percepției fiind liantul. De aici, artista a formulat răspunsuri și soluții proprii transpuse în pictură prin vibrația culorilor.