The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUM

Articol / 04 Oct 2018 / INSTITUTE.RO
  • ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUMANDREEA-MARINA TOFOLEANU
  • ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUMANDREEA-MARINA TOFOLEANU
  • ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUMANDREEA-MARINA TOFOLEANU
  • ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUMANDREEA-MARINA TOFOLEANU
  • ANDREEA-MARINA TOFOLEANU // MIMOSAPSEUDOPUDICA / FLORILEGIUMANDREEA-MARINA TOFOLEANU
1/5
Formarea Andreei-Marina Tofoleanu a fost realizată pe șantiere de pictură laică, bisericească, însoțite de restaurarea pietrei și poleirea. Gravura a devenit primul reper din cariera sa artistică. Participarea la evenimente, implicarea în organizare de proiecte, voluntariatul, Bursa Erasmus au contribuit la consolidarea formării artistice și personale.

Mimosapeseudopudica / Florilegium

Proiectul este un paradoxal joc de cuvinte, ce reliefează alter-egoul artistului. Pseudo(fals) și pudic(candid), devin “pretins sfios”, desi își păștrează esența inocentă. Tema alegorică a florilor face apel la efemeritatea frumuseții telurice și la ciclicitatea cu character etern. Discursul plastic e o metamorfoză a sufletului-soare, relația om-natură-divin, starea de păcat, depășirea sau lupta cu acesta. Imaginile nu au funcția imediată de reprezentare a “fizionomiei” florilor, ci pot fi interpretate de fiecare om în parte: “nu sunt cum sunt, ci sunt cum ești”, ca o oglindă.

Proiectul face referire la stadiul rubedo, facil obținerii lui Magnum Opus feminine. Acvatita, acvaforte, mezzotinta pe cupru sunt tehnicile gravurii, folosite în masura de a reliefa gingășia, forța și dramatismul florilor. Lucrările sunt distribuite sub forma unei piramide cu baza de 11 și vârful de 5, în mijloc fiind “papirusul” floral.