Formarea Andreei-Marina Tofoleanu a fost realizată pe șantiere de pictură laică, bisericească, însoțite de restaurarea pietrei și poleirea. Gravura a devenit primul reper din cariera sa artistică. Participarea la evenimente, implicarea în organizare de proiecte, voluntariatul, Bursa Erasmus au contribuit la consolidarea formării artistice și personale.
Mimosapeseudopudica / Florilegium
Proiectul este un paradoxal joc de cuvinte, ce reliefează alter-egoul artistului. Pseudo(fals) și pudic(candid), devin “pretins sfios”, desi își păștrează esența inocentă. Tema alegorică a florilor face apel la efemeritatea frumuseții telurice și la ciclicitatea cu character etern. Discursul plastic e o metamorfoză a sufletului-soare, relația om-natură-divin, starea de păcat, depășirea sau lupta cu acesta. Imaginile nu au funcția imediată de reprezentare a “fizionomiei” florilor, ci pot fi interpretate de fiecare om în parte: “nu sunt cum sunt, ci sunt cum ești”, ca o oglindă.
Proiectul face referire la stadiul rubedo, facil obținerii lui Magnum Opus feminine. Acvatita, acvaforte, mezzotinta pe cupru sunt tehnicile gravurii, folosite în masura de a reliefa gingășia, forța și dramatismul florilor. Lucrările sunt distribuite sub forma unei piramide cu baza de 11 și vârful de 5, în mijloc fiind “papirusul” floral.
Mimosapeseudopudica / Florilegium
Proiectul este un paradoxal joc de cuvinte, ce reliefează alter-egoul artistului. Pseudo(fals) și pudic(candid), devin “pretins sfios”, desi își păștrează esența inocentă. Tema alegorică a florilor face apel la efemeritatea frumuseții telurice și la ciclicitatea cu character etern. Discursul plastic e o metamorfoză a sufletului-soare, relația om-natură-divin, starea de păcat, depășirea sau lupta cu acesta. Imaginile nu au funcția imediată de reprezentare a “fizionomiei” florilor, ci pot fi interpretate de fiecare om în parte: “nu sunt cum sunt, ci sunt cum ești”, ca o oglindă.
Proiectul face referire la stadiul rubedo, facil obținerii lui Magnum Opus feminine. Acvatita, acvaforte, mezzotinta pe cupru sunt tehnicile gravurii, folosite în masura de a reliefa gingășia, forța și dramatismul florilor. Lucrările sunt distribuite sub forma unei piramide cu baza de 11 și vârful de 5, în mijloc fiind “papirusul” floral.