Mihail Botnari este un absolvent al Universității Naționale de Artă din București, Facultatea de Arte Plastice, la secția de Sculptură.
Devenire
Proiectul are la bază întrebarea ”ce este arta?”. Răspunsul se referă la conflictul între arta tradițională și cea contemporană, unde tradiționalul fiind scos din ”Oul” de confort în care a stat mult timp, când artiștii lucrau la comandă cu teme prestabilite din timp, iar arta contemporană este reprezentată prin omul abstractizat, care arată mișcarea prin înclinarea sa înainte, în timp ce absorbția de idei se face prin punctul de legătură dintre cele 2 lucrări. Acestă abstractizare este rezultatul unor studii asupra simplificării realității păstrînd liniile de forță.
Starea încordată a personajului ce iese din ou este starea interioară a artistului în Artă, deoarece dorește să înțeleagă încotro se îndreaptă Arta. Precum spunea Brâncuși ”Arta nu-i ceea ce se vede, ci esența din ea, ideea interiorului, nu exteriorul care este amăgitor”. Lucrările sunt executate din lemn, 4 specii - tei, salcie, brad și maslin, cel din urmă fiind de esență tare. Cel mai important lucru este că sculptura este realizată direct, fără mulaje sau copiere.
Devenire
Proiectul are la bază întrebarea ”ce este arta?”. Răspunsul se referă la conflictul între arta tradițională și cea contemporană, unde tradiționalul fiind scos din ”Oul” de confort în care a stat mult timp, când artiștii lucrau la comandă cu teme prestabilite din timp, iar arta contemporană este reprezentată prin omul abstractizat, care arată mișcarea prin înclinarea sa înainte, în timp ce absorbția de idei se face prin punctul de legătură dintre cele 2 lucrări. Acestă abstractizare este rezultatul unor studii asupra simplificării realității păstrînd liniile de forță.
Starea încordată a personajului ce iese din ou este starea interioară a artistului în Artă, deoarece dorește să înțeleagă încotro se îndreaptă Arta. Precum spunea Brâncuși ”Arta nu-i ceea ce se vede, ci esența din ea, ideea interiorului, nu exteriorul care este amăgitor”. Lucrările sunt executate din lemn, 4 specii - tei, salcie, brad și maslin, cel din urmă fiind de esență tare. Cel mai important lucru este că sculptura este realizată direct, fără mulaje sau copiere.