Dulhac Ștefania este o absolventă a Facultății de Arte Plastice, secția sculptură, în cadrul Universității Naționale de Artă București. În majoritatea lucrărilor abordează mitul Androginului (iubirea absolută) și ideea de cunoaștere de sine, folosindu-se de transparență și pozițiile personajelor .
Reunit
Lucrarea are la bază mitul Androginului, subiect abordat și în trecut de artistă. Aceasta reprezintă ideea iubirii absolute, "iar dragostea nu este altceva decât un nume pentru dorința noastră pătimașă de a fi din nou întregi" (Aristofan). De aceea, personajele sunt în pereche, sugerând discret sexualitatea, pornind cu poziția 69, care în Tantra este poziția inițierii și purificării partenerului, progresiv către singularitate, lipsa nevoii partenerului pentru a fi complet, unirea cu sine. Transparența este importantă în acest proces, deoarece ea se adaptează și acceptă orice fundal, energie, stare, reflectând exact ceea ce există, fără deformări. Culoarea e energia.
Ca metodă de lucru, s-a început prin decuparea personajelor cu ajutorul unui fierăstrău pendular, apoi tăierea plăcuțelor. Prin topirea și presarea plăcuțelor, unirea celor două părți ale personajelor le-a oferit stabilitate și o duritate mai mare, iar mai apoi a urmat vopsirea cu UV.
Reunit
Lucrarea are la bază mitul Androginului, subiect abordat și în trecut de artistă. Aceasta reprezintă ideea iubirii absolute, "iar dragostea nu este altceva decât un nume pentru dorința noastră pătimașă de a fi din nou întregi" (Aristofan). De aceea, personajele sunt în pereche, sugerând discret sexualitatea, pornind cu poziția 69, care în Tantra este poziția inițierii și purificării partenerului, progresiv către singularitate, lipsa nevoii partenerului pentru a fi complet, unirea cu sine. Transparența este importantă în acest proces, deoarece ea se adaptează și acceptă orice fundal, energie, stare, reflectând exact ceea ce există, fără deformări. Culoarea e energia.
Ca metodă de lucru, s-a început prin decuparea personajelor cu ajutorul unui fierăstrău pendular, apoi tăierea plăcuțelor. Prin topirea și presarea plăcuțelor, unirea celor două părți ale personajelor le-a oferit stabilitate și o duritate mai mare, iar mai apoi a urmat vopsirea cu UV.