Ștefania Ticu este proaspătă absolventă a Universității Naționale de Arte din București. Consideră că proiectele realizate în ultimul an în cadrul facultății sunt primele care încep să o reprezinte cu adevărat, însă vede proiectul de licență ca marcând puternic traiectoria sa artistică viitoare.
Je ne sais pas
Autoarea își analizează propria personalitate, din care extrage trei personaje distincte: Jeunesse Épas, Merta Üme și Fragile Fort. A desenat o serie de autoportrete comportându-se întocmai ca un regizor; astfel, lucrarea este mai degrabă o înscenare a propriei persoane, o "joacă de-a", dar și o cercetare psihologică. Printre influențe îi enumeră pe Cindy Sherman, Marcel Duchamp, Paul Neagu și fillmul noir.
Jeunesse Épas este o actriță chic de cinema din secolul trecut. Numele ei exprimă ironic confuzia generală a autoarei, ca și titlul întregului proiect, de altfel. Merta Üme (tot joc de cuvinte, provenit de la franțuzescul amertume) prezintă o latură a sa foarte agresivă, întunecată, iar Fragile Fort este melancolică, visătoare și creativă sau apatică, depresivă. Pentru veridicitatea fiecărui personaj, Ștefania Ticu a creat niște trimiteri (ex. corespondențele lui Fragile, afișe de film pentru Jeunesse, fragmente din carnețelul Mertei).
Granița dintre cele trei personaje este ambiguă.
Je ne sais pas
Autoarea își analizează propria personalitate, din care extrage trei personaje distincte: Jeunesse Épas, Merta Üme și Fragile Fort. A desenat o serie de autoportrete comportându-se întocmai ca un regizor; astfel, lucrarea este mai degrabă o înscenare a propriei persoane, o "joacă de-a", dar și o cercetare psihologică. Printre influențe îi enumeră pe Cindy Sherman, Marcel Duchamp, Paul Neagu și fillmul noir.
Jeunesse Épas este o actriță chic de cinema din secolul trecut. Numele ei exprimă ironic confuzia generală a autoarei, ca și titlul întregului proiect, de altfel. Merta Üme (tot joc de cuvinte, provenit de la franțuzescul amertume) prezintă o latură a sa foarte agresivă, întunecată, iar Fragile Fort este melancolică, visătoare și creativă sau apatică, depresivă. Pentru veridicitatea fiecărui personaj, Ștefania Ticu a creat niște trimiteri (ex. corespondențele lui Fragile, afișe de film pentru Jeunesse, fragmente din carnețelul Mertei).
Granița dintre cele trei personaje este ambiguă.