The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

DIPLOMA Viewing Rooms // Caractere critice, o colecție de lucrări de graphic design îngrijită de Raymond Bobar

Articol / 27 Iul 2020 / The Institute
  • DIPLOMA Viewing Rooms // Caractere critice, o colecție de lucrări de graphic design îngrijită de Raymond BobarCaractere critice - Raymond Bobar
1/1
DIPLOMA, cel mai amplu eveniment dedicat absolvenților de facultăți creative, un proiect inițiat de The Institute și inspirat de UniCredit Bank, prezintă expoziția Caractere critice, îngrijită de Raymond Bobar. Parte din platforma DIPLOMA Viewing Rooms (viewingrooms.diplomafestival.ro), aceasta reunește proiectele de graphic design a șase artiști din arhiva DIPLOMA.

Raymond Bobar este un designer tipografic care trăiește și lucrează în Londra pentru studioul Newlyn, precum și art director fondator al revistei DoR (Decât o Revistă). A lucrat pentru Galeria Plan B, Editura IDEA, MNAC, Fabrica de Pensule, Salonul de Proiecte, Galeria Nicodim, Black Button Books și altele. A creat designul grafic pentru Selfie Automaton (Pavilionul României la cea de-a 15-a Expoziție Internațională de Arhitectură a Bienalei de la Veneția) și Geta Brătescu – Apparitions (Pavilionul României la cea de-a 57-a Expoziție Internațională de Artă a Bienalei de la Veneția).



„Aceste lucrări sunt unite de discursul puternic care aduce în prim plan ipostaza urgentă în care ne aflăm la nivel global. Fiecare dintre ele ne propune într-un mod intuitiv, dar deliberat, să ne uităm la teme care sunt și au fost reprezentate insuficient în discursul cultural major: perspectiva iminentă a catastrofei nucleare și climatice, stigmatizarea suferinzilor de depresie și anxietate, sociologia reprezentării corpului uman, nevoia esențială de empatie și suport moral, efectul psihologic al (dez)echilibrului dintre spațiul privat și cel public, identitatea personală și de grup.”, declară Raymond Bobar.

Expoziția reunește proiectele creativilor Alice Voinea, Alisa Matei, Anna Grozavu, Claudia Drăghia, Livia Fălcaru și Melissa Ruba.

Demersul urmărește să ajute la (re)descoperirea tinerilor artiști, precum și integrarea și închegarea lor în circuitul industriilor creative locale.
La intersecția dintre design și artă, Alice Voinea este interesată de căutarea cât mai multor medii de expresie vizuală, prin experimentarea cu diverse tehnologii. Este atrasă de designul de carte, de papetărie și craft, pe care le îmbină cu noile mijloace tehnologice de lucru.

Alisa Matei, absolventă a Universității Naționale de Arte București, la secția design grafic, experimentează prin diverse tehnici și stiluri condiția psiho-socială a individului modern raportat la confruntările de zi cu zi, reimaginate într-un registru grafic abstract.

Anna Grozavu este designer grafic. Interesată de fotografia autohtonă și să spună povești vizuale prin intermediul fotomontajului, a colaborat cu Kajet Journal, DoR, Școala9 și SUPER Film Festival. În 2018 a luat premiul pentru design de carte în tiraj mare din cadrul concursului Cele mai frumoase cărți din România.

Claudia Draghia este designer grafic și art director din București. A urmat cursurile Universității de Artă, promoția 2014-2017. Proiectele sale variază de la proiecte comerciale, dar și proiecte personale și sociale. Simte că designerii au jucat întotdeauna un rol important în expunerea problemelor relevante din punct de vedere social.

Livia Fălcaru este ilustrator, designer grafic și creator AR care locuiește și lucrează în prezent în București. Folosind atât tehnici analog, cât și digitale în lucrările sale, în ultimii ani artista a reușit să-și definească un stil personal ușor recognoscibil. Munca ei este adesea influențată de experiențele personale din viața de zi cu zi și emoțiile care le însoțesc.

În opt ani de artă și șapte ani de design grafic, Melissa Ruba a ajuns să creeze un personaj dedicat acestei direcții, să se dezvolte și să împartă cunoașterea vizuală. Identitățile vizuale, afișele, cărțile fac parte din activitatea ei primordială și creativă.

DIPLOMA Viewing Rooms este o expoziție virtuală ce reunește șapte capsule cu proiecte imersive de artă, arhitectură și design. Inițiativa reprezintă un discurs complex și multidisciplinar, o extensie a festivalului DIPLOMA adaptată contextului actual, prin care acesta își continuă rolul de susținător al creativilor români la început de drum, oferindu-le vizibilitate și deschidere atât în fața specialiștilor din industrie, cât și în fața pasionaților de artă. Demersul își propune de asemenea redirecționarea publicului spre resursele digitale și reconsolidarea unor obiceiuri de consum cultural.

Fiecare capsulă cuprinde lucrări de artă, design și arhitectură selectate din edițiile 2017, 2018 și 2019 ale festivalului DIPLOMA și integrate, cu ajutorul unor specialiști din diverse zone ale industriilor creative, într-un context nou și coerent. Curatorii digitali, membri ai boardului creativ DIPLOMA 2020, vor contura fiecare expoziție în jurul unor teme curente printr-un mix de lucrări original și inovator.

Persoanele interesate se pot abona pentru a primi notificări despre lansarea fiecărui nou viewing room. Lansările vor avea loc săptămânal.

Diploma Viewing Rooms este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii.