ADC România prezintă lunar cele mai bune execuții de Digital, TV, Print, OOH, Radio și Experiential/BTL. Luna aceasta topul cuprinde 19 campanii câștigătoare realizate de 14 agenții și studiouri de creație. Titlul de Lucrarea Lunii Septembrie revine proiectului „Armata de jucării”, realizat de FriendsTBWA pentru organizația non-guvernamentală Salvați zona verde Domnișoara Pogany.
LUCRAREA LUNII
Campania Armata de jucării, desfășurată de ONG-ul Salvați zona verde Domnișoara Pogany împreună cu FriendsTBWA, a câștigat Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Experiential/BTL.
Scopul proiectului este strângerea de semnături pentru crearea unui parc în cartierul ANL de case Constantin Brâncuși, după ce spațiul dedicat inițial amenajării parcului a fost modificat în teren necesar construcțiilor imobiliare.
Echipa creativă este formată din: Lavinia Plohod, Bogdan Dănăilescu (Art Directors) & Vlad Mareș, Vlad Belcin (Copywriters), Adrian Preda (Creative Director).
Laura Nedelschi, Independent Creative Director & Senior Copywriter și membră ADC*RO, declară:
„E o notă tare bună pentru regăsirea autenticității în comunicarea din România faptul că am votat atât de mulți proiectul ăsta. Creat de oameni reali, pentru o problemă reală, cu animale de pluș reale :). Bătăios și heart-warming.
E o demonstrație că nu mai apreciem doar idei complicate sau artificii de media. Adică e demonstrația aia bună că am ajuns acolo unde aveam nevoie, toți cei care lucrăm în publicitate, ca să ne regăsim aplicabilitatea și să ne sprijinim comunitățile în a-și rezolva problemele, dincolo de lamentarea și mișto-ul din meme-ul despre probleme universale. Bravo, Predu & team!”
EXPERIENTIAL/BTL
Mențiune în categoria Experiential/BTL are campania A Summer Capsule, realizată de Kubis Interactive pentru PEPSI & SNKRIND. Proiectul prezintă o colecție capsulă de haine retro-cool urbane, reinterpretate pe gustul tuturor generațiilor și create de către Pepsi și Sneaker Industry.
Echipa creativă: Dragoș Aliciu (Copywriter) & Victor Firan (Art Director)
DIGITAL
TV
Într-o perioadă în care totul se schimbă și nimic nu mai este la fel, KFC și McCann Worldgroup vin cu o campanie care să arate că indiferent de obstacole și context KFC Wings și Strips au rămas la fel. Proiectul câștigă Locul 1 în categoria TV printr-o serie de spoturi despre cum unele lucruri rămân mereu la fel. Echipa creativă: Mihai Constantinescu (Art Director) & Paula Ionescu (Copywriter).
Fashion Days împreună cu Papaya au creat campania Totul despre bun gust. Și bun simț. și au câștigat Locul 2 în categoria TV. Spotul o are în prim plan pe Adelina Pestrițu care observă în trafic un gest lipsit de bun simț, pe care îl corectează, pentru că implicarea e necesară atât în bun gust, cât și în bunul simț.
Locul 3 al categoriei TV revine campaniei Asigurăm România, pentru City Insurance. Proiectul prezintă o serie de spoturi care îl au în rol principal pe Șerban Pavlu. Acesta arată diferitele moduri în care lucrurile neprevăzute se pot întâmpla și explică importanța asigurării. Echipa creativă este formată din: Dan Frînculescu & Adrian Ioța.
Mențiune în categoria TV au Oskar SuperWeiss și Next Advertising pentru execuția contextuală din perioada alegerilor locale, care adaptează mesajul campaniei în Votezi acum, îți multumești mai târziu pentru a îndemna românii să iasă la vot. Echipa: Vasile Petrescu, Petra Martin (Art Directors) & Bogdan Tudosie (Senior Copywriter), Andrei Tripșa (Creative Director).
OOH
Locul 1 în categoria OOH merge către Local Design Circle pentru implementarea proiectului RO42 — Fome Locale. Echipa Local Design Circle a expus pe gardul Muzeului Național de Artă al României lucrările a 42 de designeri și artiști locali, care pornind de la un brief comun au reinterpretat identitățile celor 42 de județe din România.
Locul 2 al categoriei OOH revine identității vizuale a proiectului Kilometrul Zero, un spectacol – lectură realizat de Saviana Stănescu, în regia lui Andrei Măjeri. Spectacolul a fost prezentat în deschiderea stagiunii 2020-2021 a Teatrului Odeon, iar execuția poartă semnătura Daniel & Andrew Design Studio. Echipa: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
În categoria OOH, Locul 3 este câștigat de Florăria Iris pentru manifestul 50 de zile pentru 50 de ani prin care sunt alese locuri sau obiecte din București care devin mici proiecte de amenajare urbană cu ajutorul unor aranjamente florale, menite să le scoată în evidență.
Mențiune în categoria OOH are Oskar SuperWeiss pentru execuția Outdoor care îndeamnă la vot în perioada alegerilor locale. Echipa creativă: Vasile Petrescu (Art Director) & Bogdan Tudosie (Senior Copywriter), Andrei Tripșa (Creative Director).
Mențiune în categoria OOH are și seria de afișe realizate de Claudia Draghia și Sebastian Pren pentru expoziția Change - Anomaly of Transformation a lui Vlad Neuman. Execuțiile OOH reflectă simbolic vernisajul-experiment care s-a bazat pe exprimarea anomaliilor și a degradării naturii prin intervenția umană.
În categoria OOH, Mențiune are și proiectul multidisciplinar H3 Garden before detach(), care cuprinde cinci seri de muzică live, reprezentații ale spectacolului-instalație Who Am I? și o expoziție de instalații interactive. Execuția OOH este realizată de Daniel & Andrew Design Studio. Echipa: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
H3 Garden before detach() are Mențiune și în categoria Print.
PRINT
În categoria Print, Locul 1 revine seriei de postere realizate de Daniel & Andrew Design Studio pentru promovarea Fabricate @ Romanian Design Week. Participarea studioului Fabricate la RDW a constat în lansarea a două produse, parte din colecția F: un scaun realizat fără cuie și un taburet confecționat din bucăți de resturi. Echipa creativă: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
Daniel & Andrew Design Studio câștigă și Mențiune în categoria Print pentru proiectul Looking Forward, Looking Back realizat pentru conferințele cu același nume organizate de Institutul Prezentului. Echipa creativă este formată din: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
Mențiune în categoria Print are și Obiecte uitate & flori, un workshopul de reciclat organizat de Cărturești pentru a da viață lucrurilor uitate prin casă. Echipa creativă care a realizat execuția print este formată din: Artemisa Pascu & Anca Cocioartă.
***
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania
LUCRAREA LUNII
Campania Armata de jucării, desfășurată de ONG-ul Salvați zona verde Domnișoara Pogany împreună cu FriendsTBWA, a câștigat Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Experiential/BTL.
Scopul proiectului este strângerea de semnături pentru crearea unui parc în cartierul ANL de case Constantin Brâncuși, după ce spațiul dedicat inițial amenajării parcului a fost modificat în teren necesar construcțiilor imobiliare.
Echipa creativă este formată din: Lavinia Plohod, Bogdan Dănăilescu (Art Directors) & Vlad Mareș, Vlad Belcin (Copywriters), Adrian Preda (Creative Director).
Laura Nedelschi, Independent Creative Director & Senior Copywriter și membră ADC*RO, declară:
„E o notă tare bună pentru regăsirea autenticității în comunicarea din România faptul că am votat atât de mulți proiectul ăsta. Creat de oameni reali, pentru o problemă reală, cu animale de pluș reale :). Bătăios și heart-warming.
E o demonstrație că nu mai apreciem doar idei complicate sau artificii de media. Adică e demonstrația aia bună că am ajuns acolo unde aveam nevoie, toți cei care lucrăm în publicitate, ca să ne regăsim aplicabilitatea și să ne sprijinim comunitățile în a-și rezolva problemele, dincolo de lamentarea și mișto-ul din meme-ul despre probleme universale. Bravo, Predu & team!”
EXPERIENTIAL/BTL
Mențiune în categoria Experiential/BTL are campania A Summer Capsule, realizată de Kubis Interactive pentru PEPSI & SNKRIND. Proiectul prezintă o colecție capsulă de haine retro-cool urbane, reinterpretate pe gustul tuturor generațiilor și create de către Pepsi și Sneaker Industry.
Echipa creativă: Dragoș Aliciu (Copywriter) & Victor Firan (Art Director)
DIGITAL
Locul 1 în categoria Digital revine campaniei Bucate ca la carte, semnată de MullenLowe pentru Lidl – Cămara noastră. De această dată câștigă în top al treilea episod: Masa lui Mateiu Caragiale, care prezintă obiceiurile culinare descrise în opera Craii de Curtea-Veche a lui Mateiu Caragiale.
Echipa este formată din: Group Creative Directors Silviu Antohe (Art Director) & Mihai Costache (Copywriter) și Andra Vlăsceanu (Art Director) & Andreea Popa (Senior Copywriter).
În categoria Digital, Locul 2 merge către proiectul Potential sponsor of major cancelled events, desfășurat de ROM și echipa MRM România. Campania pune în evidență rezultatele unui an 2020 complicat, în care foarte multe evenimente au fost anulate și aduce soluția sponsorizării unora dintre ele cu ajutorul ROM.
Campania Armata de Jucării realizată de Friends/TBWA pentru a sprijini inițiativa organizației Salvați zona verde Domnișoara Pogany câștigă și Locul 3 în categoria Digital. Echipa creativă este formată din: Lavinia Plohod, Bogdan Dănăilescu (Art Directors) & Vlad Mareș, Vlad Belcin (Copywriters), Matei Preda (Regizor) & Toma Hurduc (DOP).
Mențiune în categoria Digital are și proiectul Harta digitală Romanian Design Week, realizată de Gavrilă & Asociații, Radu Manelici și Sebastian Pren. Romanian Design Week a avut loc între 11 și 20 septembrie și a cuprins și o versiune digitală a festivalului, reunită într-o hartă interactivă cu ajutorul căreia evenimentul a putut fi explorat din confortul propriei case.
În categoria Digital, Mențiune are și proiectul Design flags: o experiență senzorială, semnat de Kubis Interactive pentru Qreator by IQOS @Romanian Design Week. Proiectul cuprinde o serie de 6 execuții video, bazate pe sound experience, despre viețile secrete ale unor obiecte aparent uzuale.
Echipa creativă este formată din: Andrei Deteșan (Art Director) & Sandra Cristu (Copywriter).
O altă Mențiune a categoriei Digital este campania Pepsi Retro Comedy, semnată de Kubis Interactive pentru Pepsi. Proiectul cuprinde 3 video-uri despre glumele din trecut adaptate situațiilor moderne, dar și amintiri ale jocurilor și elementelor fashion prezentate de comedianții: Deiu Stanciu, Radu Bucălae și Bogdan Drăcea. Echipa: Dragoș Aliciu (Copywriter) & Victor Firan (Art Director).
Echipa este formată din: Group Creative Directors Silviu Antohe (Art Director) & Mihai Costache (Copywriter) și Andra Vlăsceanu (Art Director) & Andreea Popa (Senior Copywriter).
În categoria Digital, Locul 2 merge către proiectul Potential sponsor of major cancelled events, desfășurat de ROM și echipa MRM România. Campania pune în evidență rezultatele unui an 2020 complicat, în care foarte multe evenimente au fost anulate și aduce soluția sponsorizării unora dintre ele cu ajutorul ROM.
Campania Armata de Jucării realizată de Friends/TBWA pentru a sprijini inițiativa organizației Salvați zona verde Domnișoara Pogany câștigă și Locul 3 în categoria Digital. Echipa creativă este formată din: Lavinia Plohod, Bogdan Dănăilescu (Art Directors) & Vlad Mareș, Vlad Belcin (Copywriters), Matei Preda (Regizor) & Toma Hurduc (DOP).
Mențiune în categoria Digital are și proiectul Harta digitală Romanian Design Week, realizată de Gavrilă & Asociații, Radu Manelici și Sebastian Pren. Romanian Design Week a avut loc între 11 și 20 septembrie și a cuprins și o versiune digitală a festivalului, reunită într-o hartă interactivă cu ajutorul căreia evenimentul a putut fi explorat din confortul propriei case.
În categoria Digital, Mențiune are și proiectul Design flags: o experiență senzorială, semnat de Kubis Interactive pentru Qreator by IQOS @Romanian Design Week. Proiectul cuprinde o serie de 6 execuții video, bazate pe sound experience, despre viețile secrete ale unor obiecte aparent uzuale.
Echipa creativă este formată din: Andrei Deteșan (Art Director) & Sandra Cristu (Copywriter).
O altă Mențiune a categoriei Digital este campania Pepsi Retro Comedy, semnată de Kubis Interactive pentru Pepsi. Proiectul cuprinde 3 video-uri despre glumele din trecut adaptate situațiilor moderne, dar și amintiri ale jocurilor și elementelor fashion prezentate de comedianții: Deiu Stanciu, Radu Bucălae și Bogdan Drăcea. Echipa: Dragoș Aliciu (Copywriter) & Victor Firan (Art Director).
TV
Într-o perioadă în care totul se schimbă și nimic nu mai este la fel, KFC și McCann Worldgroup vin cu o campanie care să arate că indiferent de obstacole și context KFC Wings și Strips au rămas la fel. Proiectul câștigă Locul 1 în categoria TV printr-o serie de spoturi despre cum unele lucruri rămân mereu la fel. Echipa creativă: Mihai Constantinescu (Art Director) & Paula Ionescu (Copywriter).
Fashion Days împreună cu Papaya au creat campania Totul despre bun gust. Și bun simț. și au câștigat Locul 2 în categoria TV. Spotul o are în prim plan pe Adelina Pestrițu care observă în trafic un gest lipsit de bun simț, pe care îl corectează, pentru că implicarea e necesară atât în bun gust, cât și în bunul simț.
Locul 3 al categoriei TV revine campaniei Asigurăm România, pentru City Insurance. Proiectul prezintă o serie de spoturi care îl au în rol principal pe Șerban Pavlu. Acesta arată diferitele moduri în care lucrurile neprevăzute se pot întâmpla și explică importanța asigurării. Echipa creativă este formată din: Dan Frînculescu & Adrian Ioța.
Mențiune în categoria TV au Oskar SuperWeiss și Next Advertising pentru execuția contextuală din perioada alegerilor locale, care adaptează mesajul campaniei în Votezi acum, îți multumești mai târziu pentru a îndemna românii să iasă la vot. Echipa: Vasile Petrescu, Petra Martin (Art Directors) & Bogdan Tudosie (Senior Copywriter), Andrei Tripșa (Creative Director).
OOH
Locul 1 în categoria OOH merge către Local Design Circle pentru implementarea proiectului RO42 — Fome Locale. Echipa Local Design Circle a expus pe gardul Muzeului Național de Artă al României lucrările a 42 de designeri și artiști locali, care pornind de la un brief comun au reinterpretat identitățile celor 42 de județe din România.
Locul 2 al categoriei OOH revine identității vizuale a proiectului Kilometrul Zero, un spectacol – lectură realizat de Saviana Stănescu, în regia lui Andrei Măjeri. Spectacolul a fost prezentat în deschiderea stagiunii 2020-2021 a Teatrului Odeon, iar execuția poartă semnătura Daniel & Andrew Design Studio. Echipa: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
În categoria OOH, Locul 3 este câștigat de Florăria Iris pentru manifestul 50 de zile pentru 50 de ani prin care sunt alese locuri sau obiecte din București care devin mici proiecte de amenajare urbană cu ajutorul unor aranjamente florale, menite să le scoată în evidență.
Mențiune în categoria OOH are Oskar SuperWeiss pentru execuția Outdoor care îndeamnă la vot în perioada alegerilor locale. Echipa creativă: Vasile Petrescu (Art Director) & Bogdan Tudosie (Senior Copywriter), Andrei Tripșa (Creative Director).
Mențiune în categoria OOH are și seria de afișe realizate de Claudia Draghia și Sebastian Pren pentru expoziția Change - Anomaly of Transformation a lui Vlad Neuman. Execuțiile OOH reflectă simbolic vernisajul-experiment care s-a bazat pe exprimarea anomaliilor și a degradării naturii prin intervenția umană.
În categoria OOH, Mențiune are și proiectul multidisciplinar H3 Garden before detach(), care cuprinde cinci seri de muzică live, reprezentații ale spectacolului-instalație Who Am I? și o expoziție de instalații interactive. Execuția OOH este realizată de Daniel & Andrew Design Studio. Echipa: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
H3 Garden before detach() are Mențiune și în categoria Print.
În categoria Print, Locul 1 revine seriei de postere realizate de Daniel & Andrew Design Studio pentru promovarea Fabricate @ Romanian Design Week. Participarea studioului Fabricate la RDW a constat în lansarea a două produse, parte din colecția F: un scaun realizat fără cuie și un taburet confecționat din bucăți de resturi. Echipa creativă: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
Daniel & Andrew Design Studio câștigă și Mențiune în categoria Print pentru proiectul Looking Forward, Looking Back realizat pentru conferințele cu același nume organizate de Institutul Prezentului. Echipa creativă este formată din: Daniel Mihalcea (Brand Manager) & Andrei Turenici (Designer grafic), Alina Georgescu (Designer grafic).
Mențiune în categoria Print are și Obiecte uitate & flori, un workshopul de reciclat organizat de Cărturești pentru a da viață lucrurilor uitate prin casă. Echipa creativă care a realizat execuția print este formată din: Artemisa Pascu & Anca Cocioartă.
***
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania