Redactată de studenții de la Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC), revista Film Menu continuă să ofere o platformă cu ajutorul căreia viitori cineaști și critici să-și găsească o voce și să-și împărtășească ideile cu un public larg de cititori pasionați de cinema.Fiecare proiecție este moderată de doi membri ai redacției, care invită publicul la un dialog pornind de la filmul vizionat.
Luna aceasta redacția și-a propus să analizeze două filme care, deși vin din tradiții diferite, au ambiții comune, ilustrând amploarea tendințelor de experimentare cinematografică din perioada anilor ‘60:
● Seconds (1966, r. John Frankenheimer)
14 decembrie, ora 19:00, moderat de Alexandru Leca și Iulia Necșulescu
Dacă ai putea să-ți reiei viața de la capăt, cum ai face-o? Antiochus Wilson (Rock Hudson) este un bărbat trecut de vârsta mijlocie care simte că și-a irosit viața. Cu ajutorul unei organizații clandestine și a unei tehnologii avansate, Wilson își recapătă tinerețea și o nouă identitate, însă totul are un preț.
Un film SF cult, Seconds analizează anxietățile societății americane din anii '60, în ceea ce privește masculinitatea, tinerețea și viața suburbană a clasei de mijloc. Această simfonie paranoiacă, compusă din unghiuri de filmare extreme, montaj fragmentar și design de sunet stratificat, este un film hollywoodian remarcabil de riscant, considerat cel mai bun din cariera regizorului. În plus, colaborarea sa cu cineastul John Frankenheimer marchează singurul film din cariera actorului Rock Hudson în care i s-a oferit ocazia de a-și etala talentul dramatic și în altceva decât melodrame, comedii romantice sau filme de serie B.
Mai multe detalii aici.
● Anita G (1966, r. Alexander Kluge)
21 decembrie, ora 19:00, moderat de Ramona Aristide și Iulia Necșulescu
Nerăbdătoare să scape de circumstanțele constrângătoare din Germania de Est, Anita G. (jucată de Alexandra Kluge, sora regizorului) evadează în Germania de Vest doar pentru a întâmpina cu totul alte alte probleme de partea cealaltă a zidului.
Filmat într-un stil semi-documentar și cu un montaj inspirat de filmele Noului Val Francez, debutul în lungmetraj al lui Alexander Kluge a lansat mișcarea Noului Cinema German. Această mișcare, condusă de cineaști ca Rainer Werner Fassbinder, Alexander Kluge, Volker Schlöndorff și Wim Wenders, s-a caracterizat prin respingerea tehnicilor și stilurilor tradiționale de filmare (denumite „vechiul cinema”) în favoarea unei estetici experimentale și a unui realism emoțional care să abordeze probleme sociale contemporane.
Mai multe detalii aici.
Proiecțiile din cadrul Cineclubului Film Menu au loc miercuri, la Cinemateca Eforie, str. Strada Eforie 2, sector 3, București. Intrarea este contra cost, conform tarifelor Cinematecii:
- Bilet întreg: 10 lei
- Bilet redus (elevi, studenți, pensionari): 5 lei
- Bilet redus pentru studenții facultăților cu profil cinematografic sau similar: 3 lei
- Persoane cu dizabilități/nevoi speciale: 0 lei
Biletele cu tarif întreg pot fi achiziționate și online, de pe platforma Eventbook, aici.
Mai multe detalii găsiți pe blog, aici, cât și pe social media:
⮚ Facebook
⮚ Instagram
⮚ TikTok
Luna aceasta redacția și-a propus să analizeze două filme care, deși vin din tradiții diferite, au ambiții comune, ilustrând amploarea tendințelor de experimentare cinematografică din perioada anilor ‘60:
● Seconds (1966, r. John Frankenheimer)
14 decembrie, ora 19:00, moderat de Alexandru Leca și Iulia Necșulescu
Dacă ai putea să-ți reiei viața de la capăt, cum ai face-o? Antiochus Wilson (Rock Hudson) este un bărbat trecut de vârsta mijlocie care simte că și-a irosit viața. Cu ajutorul unei organizații clandestine și a unei tehnologii avansate, Wilson își recapătă tinerețea și o nouă identitate, însă totul are un preț.
Un film SF cult, Seconds analizează anxietățile societății americane din anii '60, în ceea ce privește masculinitatea, tinerețea și viața suburbană a clasei de mijloc. Această simfonie paranoiacă, compusă din unghiuri de filmare extreme, montaj fragmentar și design de sunet stratificat, este un film hollywoodian remarcabil de riscant, considerat cel mai bun din cariera regizorului. În plus, colaborarea sa cu cineastul John Frankenheimer marchează singurul film din cariera actorului Rock Hudson în care i s-a oferit ocazia de a-și etala talentul dramatic și în altceva decât melodrame, comedii romantice sau filme de serie B.
Mai multe detalii aici.
● Anita G (1966, r. Alexander Kluge)
21 decembrie, ora 19:00, moderat de Ramona Aristide și Iulia Necșulescu
Nerăbdătoare să scape de circumstanțele constrângătoare din Germania de Est, Anita G. (jucată de Alexandra Kluge, sora regizorului) evadează în Germania de Vest doar pentru a întâmpina cu totul alte alte probleme de partea cealaltă a zidului.
Filmat într-un stil semi-documentar și cu un montaj inspirat de filmele Noului Val Francez, debutul în lungmetraj al lui Alexander Kluge a lansat mișcarea Noului Cinema German. Această mișcare, condusă de cineaști ca Rainer Werner Fassbinder, Alexander Kluge, Volker Schlöndorff și Wim Wenders, s-a caracterizat prin respingerea tehnicilor și stilurilor tradiționale de filmare (denumite „vechiul cinema”) în favoarea unei estetici experimentale și a unui realism emoțional care să abordeze probleme sociale contemporane.
Mai multe detalii aici.
Proiecțiile din cadrul Cineclubului Film Menu au loc miercuri, la Cinemateca Eforie, str. Strada Eforie 2, sector 3, București. Intrarea este contra cost, conform tarifelor Cinematecii:
- Bilet întreg: 10 lei
- Bilet redus (elevi, studenți, pensionari): 5 lei
- Bilet redus pentru studenții facultăților cu profil cinematografic sau similar: 3 lei
- Persoane cu dizabilități/nevoi speciale: 0 lei
Biletele cu tarif întreg pot fi achiziționate și online, de pe platforma Eventbook, aici.
Mai multe detalii găsiți pe blog, aici, cât și pe social media:
⮚ TikTok