The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Bursele Superscrieri @AVON - a treia ediție

Articol / 10 Mai 2016 / INSTITUTE.RO
  • Bursele Superscrieri @AVON - a treia ediție
  • Bursele Superscrieri @AVON - a treia ediție
  • Bursele Superscrieri @AVON - a treia ediție
1/3
La fiecare 30 de secunde o femeie din România este victimă a violenței domestice și cei mai mulți dintre români aud în cercul lor social de astfel de cazuri. Cu toate acestea, doar jumătate dintre români - 51,3% - cred că violența domestică este o problemă de interes public, unul dintre motive fiind acela că arareori fenomenul este tratat de media prin abordări care ies din zona știrilor standard sau a senzaționalului.
 
Fundația Friends For Friends și Avon România au demarat în luna mai înscrierile la cea de-a treia ediție a Burselor Superscrieri/Avon. Premiile oferite au constat în 3 burse a câte 2.000 de euro și susținere editorială pentru realizarea unor materiale jurnalistice care să aducă noi perspective asupra fenomenului violența domestică. 

Organizatorii au dorit să găsească proiecte care să încurajeze tratarea mai aspră care să treacă dincolo de clișeele și prejudecățile care ne fac să privim cu detașare abuzuri grave, condamnate prin Codul Penal. Provocarea lansată în urma acestui concurs a fost de a aduce în atenția publică această temă.  Prin acestă inițiativă se dorește prezentarea violenței în variatele ei forme și simptome, răspunzând la întrebări de genul: „care sunt costurile pentru societate atunci când martorii tac?”, „cum se manifestă aspectele mai puțin explorate?” (violența economică, socială, psihologică), sau „care sunt posibilele soluții - de la cele care presupun implicarea statului la soluții/inițiative venite din comunitate?”
 
Propunerile de proiecte au fost evaluate de un juriu format din jurnaliști - Simona Tache (simonatache.ro), Irina Păcurariu (TVR), Florin Negruțiu (Republica.ro), Mihnea Măruță (Pressone.ro), Paul Radu (RISE Project), Teodor Tiță (Mediafax), Vlad Mixich (Hotnews) - și un reprezentant AVON (Stela Toderașcu – Commercial Marketing Manager Avon România & Moldova).
 
Pe lângă finanțare, bursierii aleși vor beneficia pe perioada realizării materialelor de un program de mentorat și Seminarii Superscrieri de bune practici, ambele susținute de jurnalista Mona Dîrțu.
 
Bursele Superscrieri au fost inițiate în 2014 cu scopul de a susține jurnaliștii în crearea de conținut de calitate pe teme de interes public. 

Iată câteva dintre declarațiile foștilor bursieri:
 
„Într-un fel, simți că ești privilegiat că primești bani ca să investești timp în ceva ce-ți place să faci. Sună ciudat, dar cam ăsta e sentimentul la început. Apoi îți dai seama că asta ar trebui să fie normalitatea ca să poți face ceva susținut, de calitate” - Timea Honț, Casa Jurnalistului, bursier 2015
 
„Cred că am crescut mult uman și reportericește în cele trei luni. Visam la un astfel de demers de multă vreme, îmi doream să scriu despre violență, dar bursa a fost scânteia care ne-a dat ocazia să pornim și să îndrăznim să visăm la ceva mare.” - Ana-Maria Ciobanu, Decât o Revistă, bursier 2014
 
„Poveștile bine scrise lipsesc nu atât pentru că nu sunt destui autori care să le scrie, cât mai ales pentru că acei autori competenți și dedicați nu au întotdeauna resurse să-și facă meseria, în special când e vorba de teme complexe, care absorb mult timp și efort. Avem nevoie cu toții, de fapt, de oameni care să pună reflectorul pe o temă dată și să scoată la vedere unghiurile sensibile și cazuistica relevantă.” a declarat Beatrice Weber, președinte executiv al FFFF.
Primele două ediții ale proiectului au avut ca rezultat șase materiale de profunzime publicate atât în presa centrală, cât și în cea independentă (Adevărul, Esquire, Casa Jurnalistului, Decât o Revistă și teleleu.eu.), care au contribuit într-un fel sau altul la un impact pozitiv pe mai multe nivele: 
 
1. Sistemul și reglementările care protejează victimele

„Vrem să credem că am contribuit, măcar puțin, la urgentarea lansării acestei linii telefonice naționale (0800 500 333 este numărul unic național pe care-l pot apela victimele violenței domestice) - lansată pe 27 noiembrie 2015. În condițiile astea, putem spune că întregul proiect a fost o reușită dincolo de cotele jurnalistice.” - Iulia Roșu, Adevărul, bursier 2015
 
2. Impact pozitiv pentru victime la nivel personal, dar și de comunitate

„Una dintre femeile despre care am scris a prins curaj după ce și-a citit povestea și a vorbit inclusiv unui public TEDx despre asta.”  - Oana Sandu, Decât o Revistă, bursier 2014)
 
3. Recunoaștere  în afara țării pentru munca de calitate a unor autori români 

Materialul Elenei Stancu de la bursele din 2014 - „Fără antecedente penale” - a fost nominalizat la European Press Award în 2016.
 
Toate materialele publicate la edițiile trecute pot fi accesate aici și aici
Printre susținătorii programului Bursele Superscrieri/Avon se numără: HotNews, Adevărul, Dilema Veche, Foreign Policy, Republica.ro, Marie Claire, Beau Monde, Cosmopolitan, IQads, Decât o Revistă, The Institute, Igloo, Centrul pentru Jurnalism Independent, RISE Project, Active Watch, Think Outsite The Box, România Pozitivă.
 
#Despre Fundația Friends For Friends  

Suntem Fundația Friends For Friends și de mai bine de 5 ani ne direcționăm toate eforturile și energia să susținem creativitatea practică, dezvoltând proiecte și instrumente care să îi ajute pe oameni să își descopere potențialul creativ.  

Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio - gym de antrenare și dezvoltare a creativității prin exerciții și experiențe creative de grup (Atelier de Gândire Vizuală și Atelier de Creative Writing pentru companii/organizații), Biblioteca FFFF - peste 1600 de cărți utile profesioniștilor implicați în industrii creative, expoziția Ciorne 2.0 - despre cum devin ideile realitate și, nu în ultimul rând, Superscrieri (Premiile Superscrieri, cartea Superscrieri, Bursele Superscrieri pe domenii de interes social și Seminariile Superscrieri).
 
#Despre AVON și Campania Respectului

De peste 18 ani în România, AVON schimbă lumea femeilor, atât prin frumuseţe şi oportunitate de carieră, cât şi prin lupta pentru demnitatea lor. Alături de clienţii şi reprezentanţii noştri de vânzări apreciem impactul buzelor perfecte, dar mai mult avem curajul de a vorbi deschis despre violenţa domestică, spunând stop abuzului asupra femeilor.

Prin Campania Respectului ne propunem să prevenim violenţa domestică prin educarea publicul larg şi prin susţinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen (ex. dotarea centrelor de adăpost pentru victime).