Kind Market, spațiul creat de NO.MAD Talks, este locul în care profesioniștii își pun la bătaie timpul și expertiza, iar micile afaceri locale oferă produse în schimbul serviciilor care le sunt necesare. Alain Gavriluțiu și Iunieta Sandu, ambii implicați în realizarea proiectului, vorbesc despre cum s-a născut această inițiativă și despre ce perspective de viitor vizează ea.
Alain Gavriluțiu, copywriter și strategul din spatele ideii Kind Market
1. Cum ai ales numele proiectului Kind Market?
De la identitatea NO.MAD și de la o necesitate pe care am sesizat-o în piață. Pe parcursul săptămânilor de izolare am remarcat că, pe măsură ce trecea timpul, exista o stare de disconfort general, un disconfort mai degrabă psihic decât fizic. Mi-am dat seama că oamenii au nevoie de o vorbă bună, de o încurajare și că astfel de gesturi sunt mai apreciate decât de argumente pragmatice. Știam că filozofia NO.MAD e bazată pe susținere și suport, pe o comunitate foarte activă de freelanceri care se ajută între ei. Am extins nevoia pe care o sesizasem în piață, adăugându-i identitatea brandului NO.MAD și din acest amestec am dedus că putem aduce bunăvoință în piața producătorilor locali și putem dovedi că exista empatie și în business.
2. Care este gândul din spatele branding-ului ales pentru Kind Market?
La baza Kind Market stă identitatea NO.MAD, comunitatea. Peste această bază am adăugat doi piloni semantici. Un cuvânt cheie al proiectului e bunăvoința. Un alt cuvânt important este schimbul. Tot ceea ce gândim pentru Kind Market se supune acestor două noțiuni. Ne-am dat seama că multe proiecte de marketing sau comunicare se împotmolesc dintr-o lipsă de comunicare între cele două părți. Am vrut să atacăm exact acest neajuns prin introducerea ideii de bunăvoință. Practic fraza din spatele oricărei acțiuni pe care o facem în Kind Market e schimb de produse șii servicii bazat pe bunăvoință care sa deblocheze piața locală.
3. Ce ai avut în vedere când ai gândit strategia Kind Market?
Comunitatea. Kind Market vorbește cu niște nișe care se pricep, sesizează și penalizează proiectele care vorbesc cu comunitățile lor, cu un interes comercial în spate. Din nou banii, dacă nu strică, încurcă. Cel mai important pentru noi a fost să scoatem din calcul elementul bani. Ne-am bazat pe criza din 2008 ca să estimăm că va urma o perioadă în care convenția pe care o numim bani, moneda, va dispărea. Așa că am decis să ne gândim mai puțin la cum se pot face bani mai mulți ci la cum putem să ne descurcăm când nu sunt bugete. Ne-am dat seama că ceea ce nu ne poate lua nimeni e meseria, ceea ce știm să facem. Iar noi suntem dispuși să ne oferim serviciile sau produsele pentru a ne satisface anumite nevoi, de la cele de baza până la cele care țin de confort, de la mâncare și până la vacanțe. La polul opus avem producători care își oferă produsul muncii lor pentru a obține servicii. Când privești lucrurile așa ecuația pare simplă mai ales dacă scoți intermediarul, banii.
4. Care sunt obiectivele de viitor ale proiectului?
Piața locală era destul de blocată chiar și înainte de pandemie. Contextul medical nu a făcut decât să evidențieze starea de fapt. Era blocată cam din aceleași motive pentru care e blocată și acum. Antreprenorii cu businessuri locale fie nu aveau acces la profesioniști în promovare, fie nu știau să comunice cu ei, fie nu aveau banii necesari pentru a investi în comunicare. Prin urmare freelancerii aveau automat mult mai puțin de muncă decât ar fi fost necesar. Deci această lipsă de bani nu face decât să continue, acutizat, după pandemie. Soluția Kind Market e destinată pieței locale și își propune să devină o placă turnantă pentru piața producătorilor locali și a freelancerilor din comunicare, marketing, advertising sau orice altă specializare din România. Absența banilor nu înseamna că dispar și skill-urile oamenilor sau a produselor în cazul producătorilor. Prin bunăvoință, oamenii le pot oferi unul altuia și pot împinge înainte economia locală.
5. Crezi că matching-ul manual pe care voi îl faceți este un avantaj sau un dezavantaj?
Cred că e un avantaj foarte mare. Știu că trăim într-o lume care merge rapid către tehnologizare și automatizare. Dar comunitatea care se creează în Kind Market e o comunitate specială, destinată încurajării și stimulării colaborărilor profesionale pentru piața locală. E nevoie să fim aproape de oamenii din Kind Market pentru că fiecare are personalitatea lui, felul său specific de a munci, idei diferite despre comerț. Pentru a fi relevanți și a genera cât mai multe colaborări de succes e nevoie să cunoaștem cât mai bine membrii comunității. Anca Spiridon face excelent acest lucru așa încât matchingul manual are pe lângă criteriul potrivirii între nevoie și ofertă și detalii mult mai personale care cresc semnificativ șansele ca cei doi parteneri să se potrivească și în felul de a gândi sau comunica.
Iunieta Sandu, fondator NO.MAD Talks și freelancer specialist în comunicare
1. Cum a reacționat comunitatea la proiect?
Mult mai bine decât ne așteptam. Când ne-am decis să lansăm ideea Kind Market, am creat rapid un landing page pe site și i-am dat drumul să testăm nevoia în piață și reacția comunității. În câteva zile am avut peste 100 de înscrieri, iar valul a continuat zilnic. Se pare că Alain Gavriluțiu, strategul din spatele ideii și cel care ne-a îndemnat să o punem în practică a intuit bine, comunitatea avea nevoie de o astfel de inițiativă.
2. Ce fel de antreprenori / freelanceri sunt înscriși în proiect?
Freelancerii sunt majoritatea din zona de comunicare, PR, social media, digital, content writing, video, fotografie. Avem și coachi, terapeuți, profesori de yoga și sport, consilieri în carieră. Sunt peste 400 de freelanceri și antreprenori înscriși. Când vorbim de antreprenori aici este o poveste cu totul diferită, avem afaceri foarte mici de la producători de legume, hamace, produse de cosmetică, până la brand-uri deja cunoscute pe piață în gelaterie, bere, vin sau haine. Kind Market este destinat tuturor antreprenorilor indiferent de mărimea afacerii pe care o dețin și asta încercăm să transmitem prin toată comunicarea pe care o facem. Freelancerii care au mai mult timp liber și vor să ajute afacerile sunt așteptați în Kind Market, antreprenorii care au nevoie de ajutor în marketing și comunicare și vor să plătească cu produse la schimb sunt așteptați în Kind Market.
3. Cine este echipa completă din spatele Kind Market?
În ianuarie echipa NO.MAD Talks s-a schimbat și acum suntem patru fete. Anca Spiridon care se ocupă de PR-ul proiectului și de matching-urile din Kind Market, Lăcrămioara Vidru care se ocupă de conținut pe blog și newslettere, Andreea Pietroșel care ne ajută pe partea de presă, eu care mă ocup de strategie și brandingul proiectelor NO.MAD Talks. Alături de noi mai este și Alain Gavriluțiu, un strateg foarte bun care ne ajută adeseori pe partea de strategie și concepte. Am creat proiectul NO.MAD Talks acum doi ani, dar anul acesta a crescut enorm datorită oamenilor implicați, iar comunitatea a ajuns la peste 5000 de freelanceri pe care acum putem conta.
4. Care sunt planurile voastre de viitor?
Kind Market va rămâne în continuare proiectul nostru de suflet și vom încerca să-l dezvoltăm cât de mult putem, cu această idee simțim că aducem ceva diferit în piață și că oamenii se bucură de lucruri concrete: proiecte finalizate și noi conexiuni pe care se pot baza. În ceea ce privește NO.MAD Talks, plănuim să reluăm conferințele dar regândite pentru contextul actual. Această pandemie ne-a apropiat mult de comunitatea de freelanceri și vom rămâne în continuare alături de ei, cu sprijin moral și idei de acțiuni care să le ofere informații, noi contacte și inspirație.
Alain Gavriluțiu, copywriter și strategul din spatele ideii Kind Market
1. Cum ai ales numele proiectului Kind Market?
De la identitatea NO.MAD și de la o necesitate pe care am sesizat-o în piață. Pe parcursul săptămânilor de izolare am remarcat că, pe măsură ce trecea timpul, exista o stare de disconfort general, un disconfort mai degrabă psihic decât fizic. Mi-am dat seama că oamenii au nevoie de o vorbă bună, de o încurajare și că astfel de gesturi sunt mai apreciate decât de argumente pragmatice. Știam că filozofia NO.MAD e bazată pe susținere și suport, pe o comunitate foarte activă de freelanceri care se ajută între ei. Am extins nevoia pe care o sesizasem în piață, adăugându-i identitatea brandului NO.MAD și din acest amestec am dedus că putem aduce bunăvoință în piața producătorilor locali și putem dovedi că exista empatie și în business.
2. Care este gândul din spatele branding-ului ales pentru Kind Market?
La baza Kind Market stă identitatea NO.MAD, comunitatea. Peste această bază am adăugat doi piloni semantici. Un cuvânt cheie al proiectului e bunăvoința. Un alt cuvânt important este schimbul. Tot ceea ce gândim pentru Kind Market se supune acestor două noțiuni. Ne-am dat seama că multe proiecte de marketing sau comunicare se împotmolesc dintr-o lipsă de comunicare între cele două părți. Am vrut să atacăm exact acest neajuns prin introducerea ideii de bunăvoință. Practic fraza din spatele oricărei acțiuni pe care o facem în Kind Market e schimb de produse șii servicii bazat pe bunăvoință care sa deblocheze piața locală.
3. Ce ai avut în vedere când ai gândit strategia Kind Market?
Comunitatea. Kind Market vorbește cu niște nișe care se pricep, sesizează și penalizează proiectele care vorbesc cu comunitățile lor, cu un interes comercial în spate. Din nou banii, dacă nu strică, încurcă. Cel mai important pentru noi a fost să scoatem din calcul elementul bani. Ne-am bazat pe criza din 2008 ca să estimăm că va urma o perioadă în care convenția pe care o numim bani, moneda, va dispărea. Așa că am decis să ne gândim mai puțin la cum se pot face bani mai mulți ci la cum putem să ne descurcăm când nu sunt bugete. Ne-am dat seama că ceea ce nu ne poate lua nimeni e meseria, ceea ce știm să facem. Iar noi suntem dispuși să ne oferim serviciile sau produsele pentru a ne satisface anumite nevoi, de la cele de baza până la cele care țin de confort, de la mâncare și până la vacanțe. La polul opus avem producători care își oferă produsul muncii lor pentru a obține servicii. Când privești lucrurile așa ecuația pare simplă mai ales dacă scoți intermediarul, banii.
4. Care sunt obiectivele de viitor ale proiectului?
Piața locală era destul de blocată chiar și înainte de pandemie. Contextul medical nu a făcut decât să evidențieze starea de fapt. Era blocată cam din aceleași motive pentru care e blocată și acum. Antreprenorii cu businessuri locale fie nu aveau acces la profesioniști în promovare, fie nu știau să comunice cu ei, fie nu aveau banii necesari pentru a investi în comunicare. Prin urmare freelancerii aveau automat mult mai puțin de muncă decât ar fi fost necesar. Deci această lipsă de bani nu face decât să continue, acutizat, după pandemie. Soluția Kind Market e destinată pieței locale și își propune să devină o placă turnantă pentru piața producătorilor locali și a freelancerilor din comunicare, marketing, advertising sau orice altă specializare din România. Absența banilor nu înseamna că dispar și skill-urile oamenilor sau a produselor în cazul producătorilor. Prin bunăvoință, oamenii le pot oferi unul altuia și pot împinge înainte economia locală.
5. Crezi că matching-ul manual pe care voi îl faceți este un avantaj sau un dezavantaj?
Cred că e un avantaj foarte mare. Știu că trăim într-o lume care merge rapid către tehnologizare și automatizare. Dar comunitatea care se creează în Kind Market e o comunitate specială, destinată încurajării și stimulării colaborărilor profesionale pentru piața locală. E nevoie să fim aproape de oamenii din Kind Market pentru că fiecare are personalitatea lui, felul său specific de a munci, idei diferite despre comerț. Pentru a fi relevanți și a genera cât mai multe colaborări de succes e nevoie să cunoaștem cât mai bine membrii comunității. Anca Spiridon face excelent acest lucru așa încât matchingul manual are pe lângă criteriul potrivirii între nevoie și ofertă și detalii mult mai personale care cresc semnificativ șansele ca cei doi parteneri să se potrivească și în felul de a gândi sau comunica.
Iunieta Sandu, fondator NO.MAD Talks și freelancer specialist în comunicare
1. Cum a reacționat comunitatea la proiect?
Mult mai bine decât ne așteptam. Când ne-am decis să lansăm ideea Kind Market, am creat rapid un landing page pe site și i-am dat drumul să testăm nevoia în piață și reacția comunității. În câteva zile am avut peste 100 de înscrieri, iar valul a continuat zilnic. Se pare că Alain Gavriluțiu, strategul din spatele ideii și cel care ne-a îndemnat să o punem în practică a intuit bine, comunitatea avea nevoie de o astfel de inițiativă.
2. Ce fel de antreprenori / freelanceri sunt înscriși în proiect?
Freelancerii sunt majoritatea din zona de comunicare, PR, social media, digital, content writing, video, fotografie. Avem și coachi, terapeuți, profesori de yoga și sport, consilieri în carieră. Sunt peste 400 de freelanceri și antreprenori înscriși. Când vorbim de antreprenori aici este o poveste cu totul diferită, avem afaceri foarte mici de la producători de legume, hamace, produse de cosmetică, până la brand-uri deja cunoscute pe piață în gelaterie, bere, vin sau haine. Kind Market este destinat tuturor antreprenorilor indiferent de mărimea afacerii pe care o dețin și asta încercăm să transmitem prin toată comunicarea pe care o facem. Freelancerii care au mai mult timp liber și vor să ajute afacerile sunt așteptați în Kind Market, antreprenorii care au nevoie de ajutor în marketing și comunicare și vor să plătească cu produse la schimb sunt așteptați în Kind Market.
3. Cine este echipa completă din spatele Kind Market?
În ianuarie echipa NO.MAD Talks s-a schimbat și acum suntem patru fete. Anca Spiridon care se ocupă de PR-ul proiectului și de matching-urile din Kind Market, Lăcrămioara Vidru care se ocupă de conținut pe blog și newslettere, Andreea Pietroșel care ne ajută pe partea de presă, eu care mă ocup de strategie și brandingul proiectelor NO.MAD Talks. Alături de noi mai este și Alain Gavriluțiu, un strateg foarte bun care ne ajută adeseori pe partea de strategie și concepte. Am creat proiectul NO.MAD Talks acum doi ani, dar anul acesta a crescut enorm datorită oamenilor implicați, iar comunitatea a ajuns la peste 5000 de freelanceri pe care acum putem conta.
4. Care sunt planurile voastre de viitor?
Kind Market va rămâne în continuare proiectul nostru de suflet și vom încerca să-l dezvoltăm cât de mult putem, cu această idee simțim că aducem ceva diferit în piață și că oamenii se bucură de lucruri concrete: proiecte finalizate și noi conexiuni pe care se pot baza. În ceea ce privește NO.MAD Talks, plănuim să reluăm conferințele dar regândite pentru contextul actual. Această pandemie ne-a apropiat mult de comunitatea de freelanceri și vom rămâne în continuare alături de ei, cu sprijin moral și idei de acțiuni care să le ofere informații, noi contacte și inspirație.