2018 a însemnat pentru The Institute 6 ani de Romanian Design Week, 16 ani de Gala Societății Civile, 5 ani de DIPLOMA, 18 ani de Internetics, prima ediție Internetics Interactive Expo, 4 numere ale ziarului Cartierul Creativ, nenumărate petreceri, târguri, expoziții și evenimente dedicate industriilor creative, dezvoltate împreună cu sponsorii și partenerii The Institute.
Romanian Design Week
Cea de-a 6-a ediție a Romanian Design Week a avut un număr record de vizitatori: peste 30.000 de persoane au vizitat expoziția centrală, care a avut loc la Palatul Telefoanelor în perioada 18-27 mai. Alte zeci de mii de participanți s-au bucurat de celelalte formate ale festivalului - RDW Show Off, RDW Awards, RDW glo Lounge, Cartierul Creativ Hub+Store precum și de zecile de evenimente conexe, care au avut loc în cea mai efervescentă săptămână a designului din România.
#RDW2018 a însemnat o expoziție centrală care a prezentat peste 150 de de proiecte de design, arhitectură, urbanism și design interior, a doua ediție a RDW Show OFF, un format creat de UniCredit Bank, prima ediție RDW Awards by glo - o serie de premii menite să promoveze designerii care semnează proiecte remarcabile, precum și primul RDW glo Lounge, un spațiu de peste 1.200 mp dedicat socializării și schimbului de idei, Cartierul Creativ Hub+Store, un concept store de peste 300 mp, ce a promovat și a comercializat, timp de 10 zile, design românesc, la toate acestea adăugîndu-se peste 70 de evenimente conexe.
Cartierul Creativ
Anul acesta a fost un an foarte mare pentru Cartierul Creativ și am reușit să facem mulți pași înainte pentru a coagula comunitatea din interiorul granițelor cartierului.
În cadrul Romanian Design Week, vizitatorii s-au putut bucura de obiecte de design românesc, conferințe și expoziții în cadrul celui mai mare Hub+Store de design, dezvoltat împreună cu Startarium, care a fost deschis, timp de 10 zile, pe Calea Victoriei 46. În Cartierul Creativ Hub+Store au avut loc talk-uri despre design și sustenabilitate susținute de Ambasada Suediei la București, conferințe despre business-uri creative, susținute de Startarium și multe alte happening-uri menite să ajute antreprenorii creativi.
În mai și iunie am închis pentru traficul auto, timp de două weekend-uri, străzile Matei Millo și Schitu Măgureanu și le-am deschis pentru oameni, în cadrul proiectelor Pietonale în Cartierul Creativ.
În plus, 2018 a adus în cartier patru numere ale Ziarului Cartierul Creativ – gazeta comunității creative din zona Cișmigiului. Pentru fiecare nou număr, am organizat întâlniri formale și informale cu artiștii, creativii și antreprenorii din cartier, încercând să conturăm noi oportunități de comunicare și colaborare.
În noiembrie, Gillian Easson, Co-founding Director la Creative Dundee, ne-a împărtășit din experiența conturării, conectării și promovării comunității creative din orașul Dundee, Scoția, Marea Britanie. Am aflat cum, sub sloganul „Amplifying and connecting the city”, un fost oraș industrial s-a reinventat și a ajuns pe harta celor mai apreciate destinații creative din lume. Inspirație pentru ce ne-am propus să facem în Cartierul Creativ.
Gala Societății Civile
În iunie am aplaudat și am premiat cele mai valoroase inițiative sociale în cadrul celei de-a 16-a ediții Gala Societății Civile. Marele Premiu al Galei Societății Civile din acest an a fost acordat unui proiect din sfera sănătății: „Noi facem un spital”, al Asociației Dăruiește Viață.
Campania de comunicare, semnată de agenția de creație Gavrilă & Asociații, a fost inspirată de viața și de activitatea Reginei Maria a României, una dintre figurile majore ale Marii Uniri, implicată intens în acțiuni de caritate, în arte, cultură și diplomație. Sub sloganul „Reginele Neștiute ale Societății Civile”, în campania de comunicare au fost celebrate o serie de personalități feminine de astăzi, care continuă să creadă în principiile Reginei Maria prin munca lor în cadrul ONG-urilor și fundațiilor caritabile.
Campania ”Reginele Neștiute ale Societății Civile” a primit premiul BIZ PR Awards 2018 pentru ”Creativitate în comunicare”. În plus, ”Reginele Neștiute” au fost prezente și în cadrul expoziției de fotografie “100 pentru România de mâine” organizată de DoR și Alex Gâlmeanu.
DIPLOMA
DIPLOMA a înregistrat peste 13.000 de vizitatori la ediția de anul acesta și a prezentat creațiile artiștilor din promoția 2018. Găzduită de The Institute Space (un spațiu expozițional pop-up în fostul Muzeu al Literaturii), festivalul a însemnat o expoziție centrală dedicată arhitecturii, artelor vizuale și designului, dar și conferințe, audiții de teatru, muzicalul Lumile lui Pan și mai multe petreceri.
Expoziția a reunit 126 de lucrări ale tinerilor artiști absolvenți ai facultăților creativ-vocaționale din toată țara. Acestea au fost selectate de un board creativ, care a reunit în acest an peste 40 de seniori în domenii creative: arhitecți, designeri, galeriști, manageri culturali, urbaniști, fotografi, stiliști, redactori, antreprenori, graficieni, profesioniști activi și dedicați domeniului în care activează.
Internetics Interactive Expo
În 2018 am organizat prima ediție Internetics Interactive Expo: VR, AR & Digital Installations, care a reunit peste 40 de proiecte de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) şi instalaţii digitale. Expoziția a propus experienţe interactive pentru toate gusturile printr-o serie de proiecte realizate atât de studiouri de profil internaționale, cât și locale. Secțiunea dedicată proiectelor internaționale este curatoriată de Maria Guță, artist independent ale cărei creații, în special instalații VR și proiecte de fotografie, au fost expuse la Tokyo, Berlin, Paris, Milano sau Zurich.
Internetics Interactive Expo ne-a dezvăluit modul în care tehnologiile digitale și industriile creative interacționează, oferind posibilitatea vizitatorilor să exploreze conținut creativ într-un context nou și dintr-o perspectivă imersivă.
Internetics
Competiția Internetics a ajuns anul acesta la cea de-a 18-a ediție, prezentând o nouă structură ce însumează trei mari categorii în interiorul cărora au jurizat trei grupuri distincte de profesioniști, aceste categorii fiind: Digital platforms, Digital strategies și Interactive campaigns. Juriul a reunit 52 de specialiști în marketing, consultanţi, researcheri, publisheri şi oameni de media. Performanța online a fost premiată cu 48 de trofee, pe 28 noiembrie, la DESCHIS Atelier. KFC a fost premiat drept Digital Client of the Year, iar MRM//McCann a obținut din nou titlul de Agency of the Year. Grand Prix-ul a fost câștigat de Campania Take a seat #togetherformagichome.
Redesign Crafts 2.0.
În decembrie, am organizat ezpoziția dedicată meșteșugurilor și tradițiilor revitalizate, care a adus în atenția vizitatorilor proiecte semnate de DeltaCraft, KraftMade, Mesteshukar ButiQ - MBQ, PATZAIKIN, Pro Patrimonio, Prodid/Batem Fierul la Conac/Ţibăneşti, inițiative care reinterpretează și revalorizează trecutul prin design contemporan.
Intersecții în Cartierul Creativ
Tot în decembrie am deschis, pentru câteva zile, un nou spațiu expozițional pe Christian Tell 23, și am organizat o expoziție foto dedicată Cartierului Creativ, care a avut ca obiectiv să evidențieze contrastul, dar și complementaritatea dintre infrastructura culturală istorică și antreprenoriatul creativ actual. Fotografiile expuse au fost semnate de Horațiu Șovăială și de Cornel Lazia.
ADC România
Anul a început cu Gala Top 3 ADC pentru anul 2017, unde au fost acordate următoarele premii: Ideea Anului: Împreună #pentrumagichome!, Clientul Anului: KFC, Art Director-ul Anului: Raluca Matei, Copywriterul Anului: Miruna Dumitrescu. Anul acesta a fost cel de-al 3-lea an de Top 3 ADC, care își va premia câștigătorii pentru 2018 la începutul anului următor.
Tot în 2018 am aplaudat o nouă generație de absolvenți ai Școlii ADC și am sărbătorit aniversarea a 10 ani de școală alternativă de publicitate.
Lady Steps, seria de conferințe inspiraționale a avut 6 ediții, una dintre ele în cadrul Romanian Design Week, care le-a avut ca invitate pe Cristina Roman, Communications & Business Development Manager – Europe D&AD & Founder SheSays Spain şi Laia Miret, Head of Art PlayGround & Founder SheSays Spain.
Anul s-a încheiat cu ADC Focus on Impact, o sesiune de talk-uri inspiraţionale ce și-a propus sǎ ridice şi sǎ gǎseascǎ un rǎspuns la întrebarea: “Do we truly create for people?”. Pe scenă au urcat invitații speciali: Anu Niemonen - Senior Creative hasan & partners, Kris Hoet - FCB Global Head of Innovation & Happiness Co-Founder & Chief Innovation Officer și Conn Bertish – CEO, Cancer Dojo.
Târguri în Cartierul Creativ
Anul acesta am avut, în Cartierul Creativ, 2 târguri: Mărțișoare în Cartierul Creativ și Târgul de Crăciun, parte din festivalul Miercurea Minților Creative, cu scopul de a #cumpăraLocal de la vecinii noștri.
RDW la Vienna Design Week
În septembrie, Romanian Design Week, în parteneriat cu Institutul Cultural Român de la Viena, au dus câștigătorii RDW Awards la VIENNA DESIGN WEEK.
RDW la Moldavian Design Week
În iunie, România a avut statut de țară invitată la prima ediție Moldavian Design Week. Andrei Borțun, Attila Kim și Bogdan Ciocodeică au fost invitați la Design Talks, iar o serie de lucrări din cadrul expoziției centrale RDW 2018 au fost prezente în expoziția centrală găzduită de Muzeul de Istorie din Chișinău.
DIPLOMA la Salonul Artelor Decorative
Muzeul Național Cotroceni a readus în peisajul cultural românesc, după o absență de trei ani, Salonul Artelor Decorative, un proiect inițiat în anii ’90 și ajuns la cea de-a XVI ediție în acest an. Secțiuna dedicată artiștilor tineri a fost realizată în colaborare cu DIPLOMA, și a adus în atenția vizitatorilor lucrările de absolvire ale lui Victor Costache, Cristina Gheorghe, Laura Târțău și Mihai Popescu, lucrările ultimilor doi făcând parte și din expoziția DIPLOMA Selected 2018.
DIPLOMA la Gaudeamus
Standul ICR de la Târgul de Carte Gaudeamus a fost realizat în parteneriat cu THE INSTITUTE și a expus lucrările artistei Andrada Feşnic, absolventă a Universității de Artă și Design Cluj Napoca, participant DIPLOMA 2018.
Effie
Anul acesta am organizat cea de-a 15-a ediție Effie Awards, un proiect IAA România și UAPR. Agenția Jazz Communication a câștigat trofeul Grand Effie pentru campania TOGETHER FOR MagicHome și, în total, 12 agenții și companii au fost premiate în cadrul Galei Effie, care s-a desfășurat în iunie la Palatul Bragadiru.
Centenar Creativ
Împreună cu Muzeul Naţional Cotroceni, Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Naţional Muzeal Național “Moldova” Iaşi și Muzeul Judeţean de Istorie Braşov am organizat Centenar Creativ, un concurs de design de obiect care aduce o nouă perspectivă asupra modalităţilor de valorizare a patrimoniului muzeal prin design contemporan şi pentru a promova colaborarea dintre instituţiile muzeale şi zona industriilor creative. Obiectele câștigătoare au primit finanțare pentru a fi produse și au fost expuse în muzeele partenere.
Campionatul de Bine / Bursa Binelui
Anul acesta am organizat cea de-a V-a ediție a Campionatului de Bine, un proiect bursabinelui.ro - singura platformă online de donații fără comision din România. În cadrul Campionatului de Bine 2018 au fost înscrise 140 proiecte sociale, implementate de 101 organizații neguvernamentale. Proiectele participante au reușit să atragă finanțări record din partea donatorilor individuali, suma totală atrasă fiind de 586.431 lei / 126.000 euro, în urma unui număr de 9.247 donații.
Mulțumim partenerilor platformei The Institute care ne-au susținut în 2018:
UniCredit Bank
glo
TASTEmakers
Absolut
Rompetrol
Romanian Design Week
Cea de-a 6-a ediție a Romanian Design Week a avut un număr record de vizitatori: peste 30.000 de persoane au vizitat expoziția centrală, care a avut loc la Palatul Telefoanelor în perioada 18-27 mai. Alte zeci de mii de participanți s-au bucurat de celelalte formate ale festivalului - RDW Show Off, RDW Awards, RDW glo Lounge, Cartierul Creativ Hub+Store precum și de zecile de evenimente conexe, care au avut loc în cea mai efervescentă săptămână a designului din România.
#RDW2018 a însemnat o expoziție centrală care a prezentat peste 150 de de proiecte de design, arhitectură, urbanism și design interior, a doua ediție a RDW Show OFF, un format creat de UniCredit Bank, prima ediție RDW Awards by glo - o serie de premii menite să promoveze designerii care semnează proiecte remarcabile, precum și primul RDW glo Lounge, un spațiu de peste 1.200 mp dedicat socializării și schimbului de idei, Cartierul Creativ Hub+Store, un concept store de peste 300 mp, ce a promovat și a comercializat, timp de 10 zile, design românesc, la toate acestea adăugîndu-se peste 70 de evenimente conexe.
Cartierul Creativ
Anul acesta a fost un an foarte mare pentru Cartierul Creativ și am reușit să facem mulți pași înainte pentru a coagula comunitatea din interiorul granițelor cartierului.
În cadrul Romanian Design Week, vizitatorii s-au putut bucura de obiecte de design românesc, conferințe și expoziții în cadrul celui mai mare Hub+Store de design, dezvoltat împreună cu Startarium, care a fost deschis, timp de 10 zile, pe Calea Victoriei 46. În Cartierul Creativ Hub+Store au avut loc talk-uri despre design și sustenabilitate susținute de Ambasada Suediei la București, conferințe despre business-uri creative, susținute de Startarium și multe alte happening-uri menite să ajute antreprenorii creativi.
În mai și iunie am închis pentru traficul auto, timp de două weekend-uri, străzile Matei Millo și Schitu Măgureanu și le-am deschis pentru oameni, în cadrul proiectelor Pietonale în Cartierul Creativ.
În plus, 2018 a adus în cartier patru numere ale Ziarului Cartierul Creativ – gazeta comunității creative din zona Cișmigiului. Pentru fiecare nou număr, am organizat întâlniri formale și informale cu artiștii, creativii și antreprenorii din cartier, încercând să conturăm noi oportunități de comunicare și colaborare.
În noiembrie, Gillian Easson, Co-founding Director la Creative Dundee, ne-a împărtășit din experiența conturării, conectării și promovării comunității creative din orașul Dundee, Scoția, Marea Britanie. Am aflat cum, sub sloganul „Amplifying and connecting the city”, un fost oraș industrial s-a reinventat și a ajuns pe harta celor mai apreciate destinații creative din lume. Inspirație pentru ce ne-am propus să facem în Cartierul Creativ.
Gala Societății Civile
În iunie am aplaudat și am premiat cele mai valoroase inițiative sociale în cadrul celei de-a 16-a ediții Gala Societății Civile. Marele Premiu al Galei Societății Civile din acest an a fost acordat unui proiect din sfera sănătății: „Noi facem un spital”, al Asociației Dăruiește Viață.
Campania de comunicare, semnată de agenția de creație Gavrilă & Asociații, a fost inspirată de viața și de activitatea Reginei Maria a României, una dintre figurile majore ale Marii Uniri, implicată intens în acțiuni de caritate, în arte, cultură și diplomație. Sub sloganul „Reginele Neștiute ale Societății Civile”, în campania de comunicare au fost celebrate o serie de personalități feminine de astăzi, care continuă să creadă în principiile Reginei Maria prin munca lor în cadrul ONG-urilor și fundațiilor caritabile.
Campania ”Reginele Neștiute ale Societății Civile” a primit premiul BIZ PR Awards 2018 pentru ”Creativitate în comunicare”. În plus, ”Reginele Neștiute” au fost prezente și în cadrul expoziției de fotografie “100 pentru România de mâine” organizată de DoR și Alex Gâlmeanu.
DIPLOMA
DIPLOMA a înregistrat peste 13.000 de vizitatori la ediția de anul acesta și a prezentat creațiile artiștilor din promoția 2018. Găzduită de The Institute Space (un spațiu expozițional pop-up în fostul Muzeu al Literaturii), festivalul a însemnat o expoziție centrală dedicată arhitecturii, artelor vizuale și designului, dar și conferințe, audiții de teatru, muzicalul Lumile lui Pan și mai multe petreceri.
Expoziția a reunit 126 de lucrări ale tinerilor artiști absolvenți ai facultăților creativ-vocaționale din toată țara. Acestea au fost selectate de un board creativ, care a reunit în acest an peste 40 de seniori în domenii creative: arhitecți, designeri, galeriști, manageri culturali, urbaniști, fotografi, stiliști, redactori, antreprenori, graficieni, profesioniști activi și dedicați domeniului în care activează.
Internetics Interactive Expo
În 2018 am organizat prima ediție Internetics Interactive Expo: VR, AR & Digital Installations, care a reunit peste 40 de proiecte de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) şi instalaţii digitale. Expoziția a propus experienţe interactive pentru toate gusturile printr-o serie de proiecte realizate atât de studiouri de profil internaționale, cât și locale. Secțiunea dedicată proiectelor internaționale este curatoriată de Maria Guță, artist independent ale cărei creații, în special instalații VR și proiecte de fotografie, au fost expuse la Tokyo, Berlin, Paris, Milano sau Zurich.
Internetics Interactive Expo ne-a dezvăluit modul în care tehnologiile digitale și industriile creative interacționează, oferind posibilitatea vizitatorilor să exploreze conținut creativ într-un context nou și dintr-o perspectivă imersivă.
Internetics
Competiția Internetics a ajuns anul acesta la cea de-a 18-a ediție, prezentând o nouă structură ce însumează trei mari categorii în interiorul cărora au jurizat trei grupuri distincte de profesioniști, aceste categorii fiind: Digital platforms, Digital strategies și Interactive campaigns. Juriul a reunit 52 de specialiști în marketing, consultanţi, researcheri, publisheri şi oameni de media. Performanța online a fost premiată cu 48 de trofee, pe 28 noiembrie, la DESCHIS Atelier. KFC a fost premiat drept Digital Client of the Year, iar MRM//McCann a obținut din nou titlul de Agency of the Year. Grand Prix-ul a fost câștigat de Campania Take a seat #togetherformagichome.
Redesign Crafts 2.0.
În decembrie, am organizat ezpoziția dedicată meșteșugurilor și tradițiilor revitalizate, care a adus în atenția vizitatorilor proiecte semnate de DeltaCraft, KraftMade, Mesteshukar ButiQ - MBQ, PATZAIKIN, Pro Patrimonio, Prodid/Batem Fierul la Conac/Ţibăneşti, inițiative care reinterpretează și revalorizează trecutul prin design contemporan.
Intersecții în Cartierul Creativ
Tot în decembrie am deschis, pentru câteva zile, un nou spațiu expozițional pe Christian Tell 23, și am organizat o expoziție foto dedicată Cartierului Creativ, care a avut ca obiectiv să evidențieze contrastul, dar și complementaritatea dintre infrastructura culturală istorică și antreprenoriatul creativ actual. Fotografiile expuse au fost semnate de Horațiu Șovăială și de Cornel Lazia.
ADC România
Anul a început cu Gala Top 3 ADC pentru anul 2017, unde au fost acordate următoarele premii: Ideea Anului: Împreună #pentrumagichome!, Clientul Anului: KFC, Art Director-ul Anului: Raluca Matei, Copywriterul Anului: Miruna Dumitrescu. Anul acesta a fost cel de-al 3-lea an de Top 3 ADC, care își va premia câștigătorii pentru 2018 la începutul anului următor.
Tot în 2018 am aplaudat o nouă generație de absolvenți ai Școlii ADC și am sărbătorit aniversarea a 10 ani de școală alternativă de publicitate.
Lady Steps, seria de conferințe inspiraționale a avut 6 ediții, una dintre ele în cadrul Romanian Design Week, care le-a avut ca invitate pe Cristina Roman, Communications & Business Development Manager – Europe D&AD & Founder SheSays Spain şi Laia Miret, Head of Art PlayGround & Founder SheSays Spain.
Anul s-a încheiat cu ADC Focus on Impact, o sesiune de talk-uri inspiraţionale ce și-a propus sǎ ridice şi sǎ gǎseascǎ un rǎspuns la întrebarea: “Do we truly create for people?”. Pe scenă au urcat invitații speciali: Anu Niemonen - Senior Creative hasan & partners, Kris Hoet - FCB Global Head of Innovation & Happiness Co-Founder & Chief Innovation Officer și Conn Bertish – CEO, Cancer Dojo.
Târguri în Cartierul Creativ
Anul acesta am avut, în Cartierul Creativ, 2 târguri: Mărțișoare în Cartierul Creativ și Târgul de Crăciun, parte din festivalul Miercurea Minților Creative, cu scopul de a #cumpăraLocal de la vecinii noștri.
RDW la Vienna Design Week
În septembrie, Romanian Design Week, în parteneriat cu Institutul Cultural Român de la Viena, au dus câștigătorii RDW Awards la VIENNA DESIGN WEEK.
RDW la Moldavian Design Week
În iunie, România a avut statut de țară invitată la prima ediție Moldavian Design Week. Andrei Borțun, Attila Kim și Bogdan Ciocodeică au fost invitați la Design Talks, iar o serie de lucrări din cadrul expoziției centrale RDW 2018 au fost prezente în expoziția centrală găzduită de Muzeul de Istorie din Chișinău.
DIPLOMA la Salonul Artelor Decorative
Muzeul Național Cotroceni a readus în peisajul cultural românesc, după o absență de trei ani, Salonul Artelor Decorative, un proiect inițiat în anii ’90 și ajuns la cea de-a XVI ediție în acest an. Secțiuna dedicată artiștilor tineri a fost realizată în colaborare cu DIPLOMA, și a adus în atenția vizitatorilor lucrările de absolvire ale lui Victor Costache, Cristina Gheorghe, Laura Târțău și Mihai Popescu, lucrările ultimilor doi făcând parte și din expoziția DIPLOMA Selected 2018.
DIPLOMA la Gaudeamus
Standul ICR de la Târgul de Carte Gaudeamus a fost realizat în parteneriat cu THE INSTITUTE și a expus lucrările artistei Andrada Feşnic, absolventă a Universității de Artă și Design Cluj Napoca, participant DIPLOMA 2018.
Effie
Anul acesta am organizat cea de-a 15-a ediție Effie Awards, un proiect IAA România și UAPR. Agenția Jazz Communication a câștigat trofeul Grand Effie pentru campania TOGETHER FOR MagicHome și, în total, 12 agenții și companii au fost premiate în cadrul Galei Effie, care s-a desfășurat în iunie la Palatul Bragadiru.
Centenar Creativ
Împreună cu Muzeul Naţional Cotroceni, Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Naţional Muzeal Național “Moldova” Iaşi și Muzeul Judeţean de Istorie Braşov am organizat Centenar Creativ, un concurs de design de obiect care aduce o nouă perspectivă asupra modalităţilor de valorizare a patrimoniului muzeal prin design contemporan şi pentru a promova colaborarea dintre instituţiile muzeale şi zona industriilor creative. Obiectele câștigătoare au primit finanțare pentru a fi produse și au fost expuse în muzeele partenere.
Campionatul de Bine / Bursa Binelui
Anul acesta am organizat cea de-a V-a ediție a Campionatului de Bine, un proiect bursabinelui.ro - singura platformă online de donații fără comision din România. În cadrul Campionatului de Bine 2018 au fost înscrise 140 proiecte sociale, implementate de 101 organizații neguvernamentale. Proiectele participante au reușit să atragă finanțări record din partea donatorilor individuali, suma totală atrasă fiind de 586.431 lei / 126.000 euro, în urma unui număr de 9.247 donații.
Mulțumim partenerilor platformei The Institute care ne-au susținut în 2018:
UniCredit Bank
glo
TASTEmakers
Absolut
Rompetrol