The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație

Articol / 14 Ian 2019 /
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
  • Familia care a crescut un brand românesc de mobilă recunoscut prin calitate și inovație
1/6
 MobilaDalin este o afacere de familie de ingineri specializați în industria mobilei și cea a materialelor textile, care se află la a doua generație. Înclinația spre inovație, produsele statement, precum canapeaua Flow sau cu influențe entice, precum cele din colecțiile Transhurbana și Ethnocentric, au stat la baza succesului lor. Cu o gamă variată de produse, MobilaDalin este pe locul 4 în topul producătorilor de mobilier tapițat din România.


(colecția TransHurbana)


(colectia Ethnocentric)

În cei 27 de ani de activitate, cei de la MobilaDalin au dezvoltat un portofoliu de produse care se vând în peste 150 de magazine din România, Ungaria și Republica Moldova, care se remarcă printr-o varietate de materiale, texturi și culori ce încurajează personalizarea spațiilor de interior si implicit creativitatea clienților.


(canapea și fotoliu Flow)

Business-ul MobilaDalin a început și s-a dezvoltat pas cu pas, în mod organic. În 1992, inginerul Toma Cotoi a început propriul business în industria mobilerului, dându-i numele MobilaDalin, după cei doi fii, Dan și Călin. Linia de produse s-a dezvoltat treptat, pornind de la producție de picioare de canapele, la structuri si apoi la tapițare. Un model de dezvoltare care a presupus preluarea, din aproape în aproape, a câte unei etape din procesul de realizare al unui produs. În acest moment, business-ul este în stadiul în care totul este internalizat în fabrica din Reghin, și chiar au început și să externalizeze parte din producție, întrucât volumele de comenzi sunt foarte mari. În continuare, după aproape 30 de ani, MobilaDalin este tot un business de familie a cărui conducere a fost preluată tot în familie, de Dan Cotoi.

Un moment de succes în istoricul de dezvoltare al acestui business a fost cel în care au început să producă propriile item-uri de la zero. Tot atunci a venit natural și nevoia de a educa și incuraja o piață, prin a oferi produse mult mai versatile și mai appealing din punct de vedere al design-ului. În acest context, a intrat Mihai Grama în echipă, în 2006, care a preluat tot ce înseamnă design de produs la MobilaDalin, cu un focus mai mult pe design și confort, într-o perioadă în care designul românesc înca putea fi considerat de nișă.

Pentru cei de la MobilaDalin, succesul înseamnă: “Să faci ceea ce îți place și să o faci azi mereu un pic mai bine decât ieri. Trial and error, dar cu greșeli asumate și corectate pe parcurs, astfel încât să fie mereu mai bine și mai bine. Noi asta facem.” ne spune Paula Popa, PR & Communication Manager MobilaDalin.

Feedback-ul primit de la clienți îi încurajează să își păstreze direcția de business, dar și entuziasmul și calitatea. Categoriile de public sunt diverse, însă se pot identifica cu ușurință cei care cunosc deja brand-ul și chiar și produsul pe care și-l doresc, clienții de tip ‘produs plăcut, produs vândut’. De menționat sunt și cei care nu știu mai mult decât că “vor o canapea” și aici e challenge-ul cel mai mare, întrucât acest tip de client are nevoie de consiliere, pentru a alege cel mai potrivit model și material pentru spațiul pe care vrea să îl amenajeze.


(canapeaua New Chester)

Ritmul de inovație este constant la MobilaDalin și în fiecare an lansează produse noi sau aduc îmbunătățiri produselor pe care deja le au deja, încercând să implementeze feedback-ul clienților, cea mai bună referință a succesului business-ului


(canapeaua Rubine)

Cele mai noi produse la MobilaDalin sunt canapeaua Rubine, care are încorporat sistemul de recliner, care este o alternativă la extensia clasică pentru canapea, canapeaua New Chester și masa și scaunele Oslo.


(masa și scaune Oslo)

În acest moment, au 4 magazine dedicate – București, Cluj, Târgu Mureș și Reghin și o distribuție de produse în peste 150 de magazine partenere din țară, și au în plan să deschidă mai multe showroom-uri MobilaDalin în țară.

Showroom-ul din București se află pe strada Actor Ion Brezoianu 40-42 (vizavi de Sala Palatului).