Conform nationalgeographic.com, plasticul este deja omniprezent în mediul înconjurător. Mai mult de cinci trilioane de bucăți de plastic plutesc în oceanele planetei, crescând astfel riscul ca elementele chimice din plastic să fie absorbite de corpul uman prin consumul de pește.
Mai mult, simbolul absolut al problemei plasticului, așa numita „Great Pacific Garbage Patch”, o insulă compactă formată din resturi de plastic, care plutește în Oceanul Pacific, se întinde deja pe o suprafață de aproximativ 1,6 milioane kilometri pătrați, echivalentul a de peste 6,7 ori suprafața României. În plus, suprafața din ocean acoperită cu plastic se mărește într-un ritm alert, mult mai alert decât s-a crezut inițial. Toate aceste date au fost strânse în urma unui studiu care s-a întins pe parcursul a trei ani, conform Scientific Reports.
În acest context, România riscă să nu atingă obiectivul pentru 2020 de a avea o rată de reciclare a deșeurilor municipale de 50%, conform obiectivelor stabilite de Directiva Europeană Cadru privind Deșeurile.
Cifrele centralizate de EUROSTAT în 2015 spun că din 272 de kilograme de deșeuri menajere generate într-un an de un român, doar 3% se reciclează, plasându-ne pe ultimele locuri în Uniunea Europeană.
Deșeurile municipale/menajere includ plasticul, sticla, hârtia și metalul.
O prea puțină conștientizare și acțiune în privința problemei deșeurilor de plastic din țara noastră, a determinat The Institute să pornească alături de Lidl România inițiativa Plasti Prix.
Plasti Prix este un proiect de responsabilizare cu privire la colectarea selectivă și reciclarea plasticului, destinat industriilor creative, care urmărește să implice agențiile de publicitate și PR din București în colectarea separată a deșeurilor de plastic.
Începând cu 9 septembrie 2019, pe parcursul a două luni, o pubelă specială, decorată de ilustratorul Sebastian Pren, va poposi în sediile agențiilor de publicitate și PR din București pentru a colecta plastic. Traseul în timp real al pubelei poate fi urmărit aici. În cadrul campaniei, plasticul este colectat de GreenPoint.
Ca finalitate a inițiativei Plasti Prix, trofeele acordate la unele dintre cele mai importante evenimente ale industriei marcom, dar și de design din 2020 vor fi realizate din plasticul strâns și reciclat alături de agenții.
Până în prezent s-au alăturat proiectului festivaluri și evenimente precum: Internetics, Gala Societatii Civile, RDW Awards, Webstock, Biz PR Awards, Premiile Top 3 ADC, Bursa Binelui, iar lista rămâne deschisă.
Mai multe detalii despre proiect pe plastiprix.ro.
Mai mult, simbolul absolut al problemei plasticului, așa numita „Great Pacific Garbage Patch”, o insulă compactă formată din resturi de plastic, care plutește în Oceanul Pacific, se întinde deja pe o suprafață de aproximativ 1,6 milioane kilometri pătrați, echivalentul a de peste 6,7 ori suprafața României. În plus, suprafața din ocean acoperită cu plastic se mărește într-un ritm alert, mult mai alert decât s-a crezut inițial. Toate aceste date au fost strânse în urma unui studiu care s-a întins pe parcursul a trei ani, conform Scientific Reports.
În acest context, România riscă să nu atingă obiectivul pentru 2020 de a avea o rată de reciclare a deșeurilor municipale de 50%, conform obiectivelor stabilite de Directiva Europeană Cadru privind Deșeurile.
Cifrele centralizate de EUROSTAT în 2015 spun că din 272 de kilograme de deșeuri menajere generate într-un an de un român, doar 3% se reciclează, plasându-ne pe ultimele locuri în Uniunea Europeană.
Deșeurile municipale/menajere includ plasticul, sticla, hârtia și metalul.
O prea puțină conștientizare și acțiune în privința problemei deșeurilor de plastic din țara noastră, a determinat The Institute să pornească alături de Lidl România inițiativa Plasti Prix.
Plasti Prix este un proiect de responsabilizare cu privire la colectarea selectivă și reciclarea plasticului, destinat industriilor creative, care urmărește să implice agențiile de publicitate și PR din București în colectarea separată a deșeurilor de plastic.
Începând cu 9 septembrie 2019, pe parcursul a două luni, o pubelă specială, decorată de ilustratorul Sebastian Pren, va poposi în sediile agențiilor de publicitate și PR din București pentru a colecta plastic. Traseul în timp real al pubelei poate fi urmărit aici. În cadrul campaniei, plasticul este colectat de GreenPoint.
Ca finalitate a inițiativei Plasti Prix, trofeele acordate la unele dintre cele mai importante evenimente ale industriei marcom, dar și de design din 2020 vor fi realizate din plasticul strâns și reciclat alături de agenții.
Până în prezent s-au alăturat proiectului festivaluri și evenimente precum: Internetics, Gala Societatii Civile, RDW Awards, Webstock, Biz PR Awards, Premiile Top 3 ADC, Bursa Binelui, iar lista rămâne deschisă.
Mai multe detalii despre proiect pe plastiprix.ro.