ASAP România, Primăria Municipiului Brașov și Inspectoratul Școlar Județean Brașov au semnat un acord de parteneriat privind implementarea programului ASAP de colectare selectivă a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din orașul Brașov. Astfel, Brașovul devine primul oraș care se alătură la nivel național inițiativei ASAP după ce în luna februarie ASAP România a demarat un program pilot de colectare selectivă a deșeurilor în unitățile de învățământ din Sectorul 6 al Bucureștiului.
„Acum câteva zile am lansat în dezbatere publică proiectul de buget și am stabilit care sunt prioritățile noastre pentru următorii ani, iar prin semnare acestui protocol contribuim la atingerea a două dintre cele trei obiective, respectiv tranziția spre un oraș verde și educația. Reciclarea este una dintre temele zilei de foarte mulți ani. Din păcate, a rămas în cele mai multe cazuri, doar la faza de subiect de dezbatere, fără să se investească în două dintre cele mai importante elemente ale acestui obiectiv: asigurarea infrastructurii necesare colectării deșeurilor reciclabile și conștientizarea oamenilor cu privire la importanța efortului de a colecta selectiv. Prin acest program ajungem la una dintre categoriile relevante pentru a transforma Brașovul în capitala verde a României, copiii. Ei sunt nu doar cei mai deschiși în a transforma orașul într-unul verde, dar și cei mai buni ambasadori ai acestui deziderat pentru părinții și bunicii lor. Le mulțumesc celor de la The Institute pentru că au ales Brașovul ca primul oraș în programul de extindere a proiectului ASAP la nivel național și le promit că acest proiect nu va fi singurul de colectare selectivă la nivelul orașului ”, a declarat Allen Coliban, primarul municipiului Brașov.
Programul ASAP va demara în cele 52 de unități de învățământ din Municipiul Brașov odată cu începerea anului școlar 2021-2022 și implică:
• Sprijinirea școlilor pentru achiziționarea infrastructurii de colectare separată a deșeurilor reciclabile, alături de calibrarea optimă a volumului, distribuției și amplasării recipientelor dedicate colectării selective în interiorul și la exteriorul școlilor;
• Desfășurarea unei campanii de educare adresate elevilor, care se axează pe explicarea modului corect de colectare a deșeurilor pe fracții, respectiv plastic, hârtie, metal și sticlă, dar și a traseului deșeurilor după colectare, în stațiile de sortare/reciclare, pentru a îmbunătăți calitatea colectării și gradul de reciclare și a contribui astfel la reducerea poluării cu ambalaje;
• Colectarea și corelarea de date de la furnizorul de salubritate contractat de autoritățile publice pentru ridicarea atât a deșeurilor reciclabile, cât și a celor menajere, cu obiectivul de a urmări calitatea colectării pe fracții.
„Campaniile de informare-conștientizare reprezintă un segment important, poate cel mai important, în atingerea obiectivelor cuprinse în strategia națională și directivele europene în domeniul colectării și valorificării deșeurilor, prin introducerea materialelor refolosibile în economia circulară. Și unde ar trebui începute aceste campanii dacă nu în școli, în rândul copiilor, elevilor și nu în ultimul rând în cel al profesorilor, vectori importanți în aceste campanii? Ceea ce noi numim acum deșeu, în țările cu practici avansate în acest domeniu este considerat resursă. Să insuflăm tinerei generații acest concept și vom vedea cum, în scurt timp, această resursă nu va mai fi îngropată în depozite așa-zis ecologice, ci va fi reintrodusă în economia circulară. Salutăm inițiativa celor de la The Institute și îi asigurăm pe toți cei implicați că vom răspunde cu cel mai mare interes acestei inițiative”, a declarat profesorul Ovidiu Tripșa, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Brașov.
ASAP România (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de The Institute și susținut de Lidl România.
„Semnarea acordului de parteneriat cu Primăria Municipiului Brașov reprezintă primul pas pe care proiectul ASAP îl face pentru extinderea la nivel național a inițiativei noastre de a crea cea mai mare infrastructură logistică și umană funcțională pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării în școlile din România. Ne bucurăm că programului pilot din Sectorul 6 al Capitalei se alătură acum și municipiul Brașov și ne propunem ca în anul școlar 2021 – 2022 să extindem programul ASAP de colectare selectivă în toate reședințele de județ din România și în celelalte sectoare din București, urmând ca până în 2025 programul să fie implementat și preluat la nivelul întregii țări.”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute, fondatorul programului ASAP.
The Institute, cu sprijinul Lidl România, a lansat în iunie 2020 platforma ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare. ASAP acționează pe două planuri: Educare, prin dezvoltarea unei reviste online care oferă informații complete despre plastic, impactul acestuia asupra planetei dar și exemple de acțiuni responsabile cu privire la reducerea consumului și utilizării plasticului; Implementarea programului de colectare selectivă a deșeurilor în toate școlile din România până la finalul anului 2025.
Programul de colectare selectivă în școli a fost creat ca răspuns la petiția inițiată de comunitatea ASAP, prin care se solicită implementarea unui sistem funcțional de colectare a deșeurilor în școlile din România. Până în prezent petiția a adunat peste 26.000 de semnături și poate fi în continuare accesată aici.
Pentru desfășurarea programului de colectare selectivă în școli, ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Consiliul Elevilor și GreenPoint Management.
Înregistrarea integrală a conferinței de presă care anunță extinderea programului ASAP în Brașov poate fi urmărită aici.
***
Despre ASAP România
Lansat în iunie 2020, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură pentru colectarea selectivă în vederea reciclării plasticului în toate școlile din România.
ASAP este un program susținut de Lidl România, ce contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.
Programul de colectare selectivă în școli a fost creat ca răspuns la petiția inițiată de comunitatea ASAP, prin care se solicită implementarea unui sistem funcțional de colectare a deșeurilor în școlile din România. Până în prezent petiția a adunat peste 26.000 de semnături și poate fi în continuare accesată aici.
Pentru desfășurarea programului de colectare selectivă în școli, ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Consiliul Elevilor și GreenPoint Management.
Înregistrarea integrală a conferinței de presă care anunță extinderea programului ASAP în Brașov poate fi urmărită aici.
***
Despre ASAP România
Lansat în iunie 2020, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură pentru colectarea selectivă în vederea reciclării plasticului în toate școlile din România.
ASAP este un program susținut de Lidl România, ce contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.