The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Recomandări pentru Crăciun: Sorbitor

Articol / 08 Dec 2020 / irina florea
  • Recomandări pentru Crăciun: Sorbitor
  • Recomandări pentru Crăciun: Sorbitor
  • Recomandări pentru Crăciun: Sorbitor
1/3
Sorbitor a început ca un site cu porțelan și ceramică vintage, un proiect lansat în mai 2020, în plină carantină. Silvia Floareș și Robert Șopârlache colecționează și selectează tot ce poate fi pus pe masă și pe lângă masă pentru un pic de sărbătoare în fiecare zi: seturi de masă, de mic dejun, decorațiuni, produse de la artizani locali care aduc puțină lumină în casă. Pasiunea pentru obiecte vintage/retro o cultivă din 2014, când au cumpărat o casă veche de 100 de ani, într-un sat de lângă Câmpulung și în timpul drumului lung de amenajare au început să viziteze târguri și magazine de vechituri.
Chiar dacă le-ar plăcea tare mult un Crăciun cu mese întinse, prieteni, plimbări între case, vin bun, stat la taclale, pentru că nu prea se poate anul acesta, intenționează să restrângă numărul participanților și plimbărilor și să compenseze prin rețete simandicoase, decorațiuni, muzică bună, call-uri video.


Cine face selecția de frumuseți și de unde?

Acum târgurile mari de vechituri sunt închise, dar avem magazine de vechituri în toată țara care ne țin la curent cu ce mai primesc, dar pentru că pozele pot fi înșelătoare ne place să mergem să vedem personal obiectele să vedem ce alegem. Selecția o facem chiar noi – Silvia Floareș și Robert Șopârlache – este o plăcere să stăm cu orele să vedem cataloage sau să cotrobăim prin cutii.

Care sunt criteriile?

Avem un filtru de selecție pur subiectiv: ce ne-ar plăcea să avem la noi în casă – la apartament, la casa de la țară, la conacul vechi pe care îl vom restaura de îndată ce vom fi loviți de bogăție. Apoi discutând cu clientele noastre am aflat de colecții speciale și obiecte pe care nu am fi știut să le căutăm dacă nu ar fi fost ele și ne bucurăm că sunt alături de noi în aceste căutări. Nu există o regulă strictă, este o joacă, trebuie să îți placă ritualul mesei, să te bucuri de el în întregime și să nu te împiedici de norme. O supieră poate fi folosită pentru o salată superbă, un sfeșnic poate deveni o vază, un platou vechi și frumos este un excelent subiect de conversație. Ritualul mesei este un ritual de socializare, poate fi dramatizat din accesorii și din decoruri, din modul în care se succed felurile de mâncare, toți suntem mici regizori la noi acasă.

Porțelanurile voastre favorite?

Complicată treabă! Casele cu istoric au cele mai frumoase colecții și prețuri pe măsură, chiar dacă le găsim pline de praf într-o cutie se simte calitatea din primele secunde. Pe de altă parte, nu ne uităm niciodată la marcaj prima dată și am luat multe obiecte nemarcate pentru că erau pur și simplu frumoase, am refuzat seturi întregi Rosenthal pentru că nu ni s-au părut interesante și, deși nu este la fel de căutat, cred că am avut câteva piese din porțelan olandez de Maastricht de o frumusețe desăvârșită.

Cum e cel mai simplu să cumpere lumea de la voi în perioada asta?

Cumpărăturile online sunt cele mai simple, dar avem cel mai drăguț pick-up point lângă cafeneaua Beans&Dots, la Palatul Universul. Am prefera să avem cine săptămânale cu clientele noastre, să facem vizionări private, să ne bucurăm de oamenii pe care am reușit să îi avem alături, dar vom recupera de îndată ce va fi posibil.




Meet & greet
Silvia Floareș, antreprenor, om de comunicare cu experiență de 15 ani în organizarea de festivaluri precum: Romanian Design Week, Effie, UNFINISHED, World Press Photo, Gala Societății Civile. În 2018 a fondat Mezanin Market, o serie de târguri-întâlniri cu antreprenori locali, iar în 2020 a lansat Roditor Food Market, o platformă de prezentare și vânzare pentru producători locali.

Robert Șopârlache, antreprenor, om de comunicare și senior art director. În ultimii 15 ani a lucrat pentru branduri ca eMAG, CEC Bank, Savana, Digi, KFC, AVON, Marlboro, Jack Daniels, Transavia, Pizza Hut, Coca Cola.