UniCredit Bank a lansat alături de agenția Cult Market Research a doua ediție a Barometrului Minților Creative, singurul studiu din România care analizează antreprenoriatul din industriile creative.
Barometrul Minților Creative poate fi consultat aici.
Studiul a fost realizat în perioada 5-22 octombrie 2018, cu o componentă calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 200 de antreprenori din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov, cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative, conform codurilor CAEN din România.
Barometrul Minților Creative a fost realizat cu scopul de a afla care sunt obstacolele pe care le întâmpină antreprenorii creativi din principalele orașe din țară, ce tipuri de finanțare folosesc și care sunt cele mai utile instrumente financiare, care este nivelul încrederii în economie și câți iau în considerare extinderea afacerii, care este profilul clienților din industria creativă.
Principalele concluzii ale Barometrului Minților Creative sunt:
• Doar 12% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business; în acest context, 17% dintre cei intervievați iau în considerare extinderea afacerii în următorul an;
• Antreprenorii din București, Cluj-Napoca și Iași sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Brașov și Timișoara; totodată, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iași și Brașov sunt mai dornici să îşi dezvolte afacerile decât cei din Timișoara și București;
• Schimbările legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) și problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative; alături de condițiile economice generale, puterea scăzută de cumpărare și atragerea de noi clienți, acestea sunt cele mai mari impedimente atât pentru afacerile mature, cât și pentru cele în curs de dezvoltare;
• Cel mai util instrument financiar pentru antreprenorii creativi este auto-finanțarea (66%);
• Antreprenorii creativi sunt reticenți la sursele de finanțare externe sau încă nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-și dezvolta afacerea. Cele mai mari obstacole sunt dobânzile mari (19%) și procedurile greoaie din programele publice de finanțare (15%).
• Clienții afacerilor creative sunt diferiți, însă au câteva așteptări și trăsături comune. Indiferent dacă sunt persoane fizice sau persoane juridice, aceștia sunt exigenți, urmăresc inovația, promptitudinea, unicitatea și caută calitatea la un preț corect.
• Peste jumătate dintre antreprenorii creativi vin din sectorul privat și o treime din sectorul public;
• Cei mai mulți dintre antreprenori (83%) consideră că experienţa profesională anterioară le-a fost de ajutor în activitatea de antreprenoriat actuală;
• 73% declară că studiile absolvite şi reţeaua profesională construită i-au ajutat în activitatea antreprenorială.
• Aproximativ jumătate dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an; dintre aceștia, majoritatea își doreşte să recruteze angajați cu normă întreagă;
• Candidații din generația Millennials (18-34 de ani) sunt cei mai căutați de antreprenori;
• Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea, urmate de personalitatea candidatului, potrivirea culturii organizaționale cu candidatul și experiența în domeniu; pe o poziție inferioară, dar tot în topul priorităților, sunt educația și așteptările salariale.
Studiul a fost lansat pentru prima dată în 2017, din dorinţa UniCredit Bank de a susține şi a înţelege mai bine mințile creative din România.
Barometrul Minților Creative face parte din Platforma Minților Creative - programul educațional prin care UniCredit Bank susține afacerile creative din România și mințile din spatele lor – alături de Academia Minților Creative (programul de educație financiară și antreprenorială), Miercurea Minților Creative (festival de shopping și socializare dedicat afacerilor creative), Ghidul 24/7 și Pachetul Creativ.
Barometrul Minților Creative poate fi consultat aici.
Studiul a fost realizat în perioada 5-22 octombrie 2018, cu o componentă calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 200 de antreprenori din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Brașov, cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative, conform codurilor CAEN din România.
Barometrul Minților Creative a fost realizat cu scopul de a afla care sunt obstacolele pe care le întâmpină antreprenorii creativi din principalele orașe din țară, ce tipuri de finanțare folosesc și care sunt cele mai utile instrumente financiare, care este nivelul încrederii în economie și câți iau în considerare extinderea afacerii, care este profilul clienților din industria creativă.
Principalele concluzii ale Barometrului Minților Creative sunt:
• Doar 12% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este prielnic pentru business; în acest context, 17% dintre cei intervievați iau în considerare extinderea afacerii în următorul an;
• Antreprenorii din București, Cluj-Napoca și Iași sunt mai încrezători în mediul economic decât cei din Brașov și Timișoara; totodată, antreprenorii creativi din Cluj-Napoca, Iași și Brașov sunt mai dornici să îşi dezvolte afacerile decât cei din Timișoara și București;
• Schimbările legislative (24%), accesul la resurse umane calificate (19%) și problemele de cash flow (16%) sunt principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industriile creative; alături de condițiile economice generale, puterea scăzută de cumpărare și atragerea de noi clienți, acestea sunt cele mai mari impedimente atât pentru afacerile mature, cât și pentru cele în curs de dezvoltare;
• Cel mai util instrument financiar pentru antreprenorii creativi este auto-finanțarea (66%);
• Antreprenorii creativi sunt reticenți la sursele de finanțare externe sau încă nu au identificat posibilitatea de a le utiliza pentru a-și dezvolta afacerea. Cele mai mari obstacole sunt dobânzile mari (19%) și procedurile greoaie din programele publice de finanțare (15%).
• Clienții afacerilor creative sunt diferiți, însă au câteva așteptări și trăsături comune. Indiferent dacă sunt persoane fizice sau persoane juridice, aceștia sunt exigenți, urmăresc inovația, promptitudinea, unicitatea și caută calitatea la un preț corect.
• Peste jumătate dintre antreprenorii creativi vin din sectorul privat și o treime din sectorul public;
• Cei mai mulți dintre antreprenori (83%) consideră că experienţa profesională anterioară le-a fost de ajutor în activitatea de antreprenoriat actuală;
• 73% declară că studiile absolvite şi reţeaua profesională construită i-au ajutat în activitatea antreprenorială.
• Aproximativ jumătate dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an; dintre aceștia, majoritatea își doreşte să recruteze angajați cu normă întreagă;
• Candidații din generația Millennials (18-34 de ani) sunt cei mai căutați de antreprenori;
• Cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea, urmate de personalitatea candidatului, potrivirea culturii organizaționale cu candidatul și experiența în domeniu; pe o poziție inferioară, dar tot în topul priorităților, sunt educația și așteptările salariale.
Studiul a fost lansat pentru prima dată în 2017, din dorinţa UniCredit Bank de a susține şi a înţelege mai bine mințile creative din România.
Barometrul Minților Creative face parte din Platforma Minților Creative - programul educațional prin care UniCredit Bank susține afacerile creative din România și mințile din spatele lor – alături de Academia Minților Creative (programul de educație financiară și antreprenorială), Miercurea Minților Creative (festival de shopping și socializare dedicat afacerilor creative), Ghidul 24/7 și Pachetul Creativ.