[ RO ]
Fondată în 2016, BAZA. Deschidem orașul este o asociație cu scop cultural și educațional de a pune în legătură tineri profesioniști ai orașului (podcastul Experiența Urbană la Radio Seven), de a face cercetare urbană (București. Structura Minoră – parte a SIDU București), de a promova mici îmbunătățiri (Little Improvements) prin intervenții arhitecturale, artistice și de urbanism tactic, de a organiza workshop-uri, evenimente, conferințe și publicații. Din 2017 asociația este dublată de studioul de arhitectură cu același nume, care este activ implicat în design urban, consecvent crezului optimist într-un oraș mai prietenos, care, dincolo de convenții, își educă pozitiv propriul public.
*
facebook
instagram
vimeo
mixcloud
București. Structura minoră
Este nesustenabil ca Bucureștiul să rămână, pe termen lung, un oraș orientat spre trafic auto. Așa începe studiul elaborat în ultimele 18 luni, sprijinit de Banca Mondială și disponibil acum, gratuit, online aici.
București. Structura minoră investighează starea spațiului stradal central, dar semnalează ceva mai mult de atât: strada, spațiu public liant social, economic și cultural al orașului, este în prezent asumată și tratată doar ca instrument de trafic. În plus, realitatea ei bucureșteană este departe de modelul ideal al fluxurilor paralele și disciplinate, fiind ocupată, ca mici parcele, de mașini staționate, pubele, chioșcuri de paznici, capre improvizate, panouri informative, distribuitoare și repartitoare. Confortul, incluzivitatea, democratia spațiului străzii, amputate succesiv, lasă loc strecurării negociate când vocal, când pasiv.
[ ENG ]
Founded in 2016, BAZA. Deschidem orașul is a cultural and educational NGO dedicated to connecting young professionals of Bucharest (via Urban Experience podcast on Radio Seven), conducting urban research ( Bucharest. Minor Structure) and promoting Little Improvements through architectural and artistic interventions, workshops, events, conferences, and publishing. Its mirroring architectural studio, of the same name, is actively implementing urban design and urban regeneration strategies, true to inventing life and improving city conditions, beyond conventions.
*
facebook
instagram
vimeo
mixcloud
Bucharest. The minor structure
It is unsustainable for Bucharest to remain, in the long run, a city geared towards motor vehicle traffic. This statement opens the study we have undertaken since 2020, with the help and guidance of the World Bank Group, and that is included in the integrated strategy for Bucharest’s development.
Bucharest. The Minor Structure investigates the status of the central secondary streets of the city, and questions the definitions, norms and standardised solutions to their design as solely traffic instruments. The role of the street as public, social, economical and cultural space is thoroughly diminished, as the reality of its use focuses on occupying and territorializing any area that may be subtracted from traffic, be it pedestrian or vehicular, bringing about a constant negotiation (either passive or vocal) and adaptation from both pedestrians and drivers.
Fondată în 2016, BAZA. Deschidem orașul este o asociație cu scop cultural și educațional de a pune în legătură tineri profesioniști ai orașului (podcastul Experiența Urbană la Radio Seven), de a face cercetare urbană (București. Structura Minoră – parte a SIDU București), de a promova mici îmbunătățiri (Little Improvements) prin intervenții arhitecturale, artistice și de urbanism tactic, de a organiza workshop-uri, evenimente, conferințe și publicații. Din 2017 asociația este dublată de studioul de arhitectură cu același nume, care este activ implicat în design urban, consecvent crezului optimist într-un oraș mai prietenos, care, dincolo de convenții, își educă pozitiv propriul public.
*
vimeo
mixcloud
București. Structura minoră
Este nesustenabil ca Bucureștiul să rămână, pe termen lung, un oraș orientat spre trafic auto. Așa începe studiul elaborat în ultimele 18 luni, sprijinit de Banca Mondială și disponibil acum, gratuit, online aici.
București. Structura minoră investighează starea spațiului stradal central, dar semnalează ceva mai mult de atât: strada, spațiu public liant social, economic și cultural al orașului, este în prezent asumată și tratată doar ca instrument de trafic. În plus, realitatea ei bucureșteană este departe de modelul ideal al fluxurilor paralele și disciplinate, fiind ocupată, ca mici parcele, de mașini staționate, pubele, chioșcuri de paznici, capre improvizate, panouri informative, distribuitoare și repartitoare. Confortul, incluzivitatea, democratia spațiului străzii, amputate succesiv, lasă loc strecurării negociate când vocal, când pasiv.
[ ENG ]
Founded in 2016, BAZA. Deschidem orașul is a cultural and educational NGO dedicated to connecting young professionals of Bucharest (via Urban Experience podcast on Radio Seven), conducting urban research ( Bucharest. Minor Structure) and promoting Little Improvements through architectural and artistic interventions, workshops, events, conferences, and publishing. Its mirroring architectural studio, of the same name, is actively implementing urban design and urban regeneration strategies, true to inventing life and improving city conditions, beyond conventions.
*
vimeo
mixcloud
Bucharest. The minor structure
It is unsustainable for Bucharest to remain, in the long run, a city geared towards motor vehicle traffic. This statement opens the study we have undertaken since 2020, with the help and guidance of the World Bank Group, and that is included in the integrated strategy for Bucharest’s development.
Bucharest. The Minor Structure investigates the status of the central secondary streets of the city, and questions the definitions, norms and standardised solutions to their design as solely traffic instruments. The role of the street as public, social, economical and cultural space is thoroughly diminished, as the reality of its use focuses on occupying and territorializing any area that may be subtracted from traffic, be it pedestrian or vehicular, bringing about a constant negotiation (either passive or vocal) and adaptation from both pedestrians and drivers.