Labelul independent The Sound of Art to Come a lansat albumul de debut al artistului Lil Obeah, from Transylvania. Albumul este realizat în colaborare cu producătorii internaționali Transglobal Underground, Dub Colossus și Marius Costache. Pentru pasionații de muzică dub și colecționarii de viniluri există o ediție limitată de 200 de exemplare ce pot fi comandate până pe 15 februarie 2022 de pe Diggers Factory.
Toate colajele care ilustrează LP-ul Lil Obeah din Transilvania sunt realizate de artista de colaje din România, Cristiana Bucureci. Cristiana a debutat cu arta colajului în 2013, prin seria Loud Blood Youth, în colaborare cu o trupă locală de electro-fusion. Colajele ei sunt pașaportul către o dimensiune futurist-decorativă, fiind realizate în tehnici mixte, atât digitale, cât și cut & paste. Artista a expus la Tel Aviv, la Romanian Design Week, la București, la Timișoara, Cluj și Iași. Portofoliul ei este pe instagram.com/cristiana_bucureci.
Bucureci Andrei și Cristiana cu albumul Lil Obeah from Transylvania
Conceptul albumului este dezvoltat în jurul muzicii dub, reggae influențe din filme horror clasice dar și folclor și folk românesc produs și promovat înainte de ’89 de Electrecord. Pe album, fundația este reprezentată de ritmurile lente de dub ale lui Horseman la care au adaugat bass electric, clape, chitare și sunete Nick Page (Dub Colossus), Tim Whelan și Hamid Mantu (Transglobal Underground), responsabili de producția a șapte din cântecele de pe album. Pe piesa Haos, produsă de Marius Costache (Studio148) performează bass electric Laura Benedek, claviaturi Adi Stoenescu. Maria Șerban Fieraru a adus soundul folcloric prin melodiile și solo-urile de țambal iar Leon Lotoțchi a performat la Theremin. Cele două bonus trackuri conțin bass electric de Michael Acker și Mihai Moldoveanu, dar și vocea bunicii artistului Constanța Vlad.
Cultura dub, reggae și dancehall jamaicană a dat naștere unor cântece și albume inovatoare inspirate de filmele de groază, de estetica urâtului și o anumită artă întunecată, înfricoșătoare. Poate sună ciudat venind din Europa de Est, dar Sound of Art to Come și Lil Obeah se concentrează pe sunetul special care face o punte între cultura pop art, benzi desenate și cultura din Caraibe.
“Care este nevoia generațiilor viitoare? Poate un document al trecutului lor pentru a putea prevedea viitorul? Albumul Lil Obeah from Transylvania încearcă să facă exact asta cu muzică dub, sunete globale adică world music și înseții din genul plunderphonic, toate sub un singur sound: duppy dub. Nimic nu ar fi fost posibil fără contribuția maestrului Dub Colossus alias Nick Page (Rest in Powa), vrăjitorii de dub electronic Transglobal Underground alias Tim Whelan & Hamid Mantu și magicianul de sunet local, Marius Costache.” Obeah
Artistul transilvănean Lil Obeah își lansează primul său album muzical de dub electronic, un adevărat colaj sonor la care au contribuit profesioniști din domeniul muzicii: de la producătorul bucureștean Marius Costache de la Studio148 la vedete internaționale precum Nick Dubulah cunoscut ca și Dub Colossus și Tim Whelan și Hamid Mantu adică Transglobal Underground.
Pe albumul Lil Obeah from Transylvania și-au adus contribuția artiști și muzicieni din Marea Britanie și România: Horseman aka Winston Williams, Nick Page adică Count Dubulah, Hamid Mantu & Tim Whelan duo-ul principal din colectivul Transglobal Undeground, Marian Șerban Fieraru din taraful Corinei Sîrghi, Adi Stoenescu și Laura Benedek din Jam Circle, Leon Lotoțchi, Michael Acker și Mihai Moldoveanu de la Jazzybit și nu în ultimul rând artista Cristiana Bucureci.
Pe albumul Lil Obeah from Transylvania și-au adus contribuția artiști și muzicieni din Marea Britanie și România: Horseman aka Winston Williams, Nick Page adică Count Dubulah, Hamid Mantu & Tim Whelan duo-ul principal din colectivul Transglobal Undeground, Marian Șerban Fieraru din taraful Corinei Sîrghi, Adi Stoenescu și Laura Benedek din Jam Circle, Leon Lotoțchi, Michael Acker și Mihai Moldoveanu de la Jazzybit și nu în ultimul rând artista Cristiana Bucureci.
Toate colajele care ilustrează LP-ul Lil Obeah din Transilvania sunt realizate de artista de colaje din România, Cristiana Bucureci. Cristiana a debutat cu arta colajului în 2013, prin seria Loud Blood Youth, în colaborare cu o trupă locală de electro-fusion. Colajele ei sunt pașaportul către o dimensiune futurist-decorativă, fiind realizate în tehnici mixte, atât digitale, cât și cut & paste. Artista a expus la Tel Aviv, la Romanian Design Week, la București, la Timișoara, Cluj și Iași. Portofoliul ei este pe instagram.com/cristiana_bucureci.
Bucureci Andrei și Cristiana cu albumul Lil Obeah from Transylvania
Conceptul albumului este dezvoltat în jurul muzicii dub, reggae influențe din filme horror clasice dar și folclor și folk românesc produs și promovat înainte de ’89 de Electrecord. Pe album, fundația este reprezentată de ritmurile lente de dub ale lui Horseman la care au adaugat bass electric, clape, chitare și sunete Nick Page (Dub Colossus), Tim Whelan și Hamid Mantu (Transglobal Underground), responsabili de producția a șapte din cântecele de pe album. Pe piesa Haos, produsă de Marius Costache (Studio148) performează bass electric Laura Benedek, claviaturi Adi Stoenescu. Maria Șerban Fieraru a adus soundul folcloric prin melodiile și solo-urile de țambal iar Leon Lotoțchi a performat la Theremin. Cele două bonus trackuri conțin bass electric de Michael Acker și Mihai Moldoveanu, dar și vocea bunicii artistului Constanța Vlad.
Cultura dub, reggae și dancehall jamaicană a dat naștere unor cântece și albume inovatoare inspirate de filmele de groază, de estetica urâtului și o anumită artă întunecată, înfricoșătoare. Poate sună ciudat venind din Europa de Est, dar Sound of Art to Come și Lil Obeah se concentrează pe sunetul special care face o punte între cultura pop art, benzi desenate și cultura din Caraibe.
“Care este nevoia generațiilor viitoare? Poate un document al trecutului lor pentru a putea prevedea viitorul? Albumul Lil Obeah from Transylvania încearcă să facă exact asta cu muzică dub, sunete globale adică world music și înseții din genul plunderphonic, toate sub un singur sound: duppy dub. Nimic nu ar fi fost posibil fără contribuția maestrului Dub Colossus alias Nick Page (Rest in Powa), vrăjitorii de dub electronic Transglobal Underground alias Tim Whelan & Hamid Mantu și magicianul de sunet local, Marius Costache.” Obeah