The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Final de act - Școala de bine!

Articol / 06 Mar 2020 / The Institute
  • Final de act  - Școala de bine!
1/1
Duminică, 23 februarie a avut loc ultima sesiune de ateliere din cadrul proiectului Școala de bine. Proiectul a oferit elevilor din București și din țară zece sesiuni de ateliere creative, fiecare sesiune fiind formată din trei ateliere: teatru, dans și comunicare creativă. Scopul proiectului Școala de bine este promovarea educației culturale în școli și licee atât în zone rurale, cât și în București.

Peste 400 de copii și tineri au participat la cele trei ateliere creative, coordonate de actorul Vlad Bălan, balerina Corina Aldea și psihologul Bogdana Fati. Din cei 429 de elevi, peste 200 fac parte din grupuri vulnerabile.

Cele zece sesiuni de ateliere au avut loc în București la Școlile Gimnaziale numărul 190 și 165 și la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”, în Prahova la Școala Gimnazială din comuna Gornet și la Școala Gimnazială din comuna Măneciu, în Buzău la Colegiul Național „Mihai Eminescu” și în Dolj la Școala Gimnazială „Lascăr Catargiu” Craiova, Școala Profesională din Valea Stanciului și la Centrul Aripi de Lumină, Craiova.

La Școala de bine, cu ajutorul atelierelor creative, copiii au învățat să se raporteze la exemple concrete în care arta și cultura le pot fi de un folos real, de ce este important să simtă că sunt înțeleși, de ce cărțile sunt cele mai bune resurse pentru problemele lor; cum și de ce dansul îi face mai fericiți, cum teatrul îi poate ajuta să râmână calmi, să socializeze mai mult, să fie mai toleranți și bogați în idei și experiențe.

„Am învățat că dintr-un simplu obiect pot face tot ce vreau eu și că imaginația mă poartă departe” – Gabriela, 15 ani, Școala Gimnazială, comuna Gornet, Prahova.
Proiectul este derulat de Asociația Culturală ACT și finanțat prin programul „În stare de bine”, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile.

Despre Asociația Culturală Act

Înființat în 1995, TEATRUL ACT este primul teatru independent din România. În septembrie 1998, Asociația Culturală Act inaugurează spaţiul propriu, multifuncţional, destinat spectacolelor de teatru, muzică, film, dans şi expoziţii pe Calea Victoriei la numărul 126, unde funcționează și astăzi la peste 21 de ani de activitate.Teatrul ACT are experiență în derularea de proiecte culturale pentru tineri prin cele două programe pe care le-a organizat: „Festivalul Tinerii și Muzica” și „Teatrul face pACT cu gashka ta din liceu”. Scopul iniţial a fost familiarizarea elevilor din liceele bucureştene cu activitatea specifică unui teatru, cu spectacolul de teatru şi lumea artistică, respectiv non-artistică implicată în buna desfăşurare a fenomenului teatral.

Despre Programul În stare de bine

În stare de bine este un program de finanțare ce oferă anual granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro organizațiilor neguvernamentale din România, susținut de Kaufland România și implementat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile. Obiectivul programului este creșterea calității vieții locuitorilor din comunitățile rurale și urbane, prin sprijinirea inițiativelor care au un impact pozitiv în domeniile cultură, sport sau viaţă sănătoasă şi care se adresează cu prioritate grupurilor vulnerabile. Pentru mai informații, accesați www.instaredebine.ro.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 de magazine în 7 țări și o rețea de 126 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații, vizitați www.kaufland.ro.

Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, la inițiativa Comisiei Europene. FDSC promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, care contribuie la apărarea valorilor democratice, prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare. Pentru mai multe informații, accesați www.fdsc.ro.

Promovat de: Radio România Cultural, Revista Amfiteatru, LiterNet.ro, Semne Bune, The Institute, BookHub.

Mai multe detalii despre proiectul Școala de bine sunt disponibile pe www.teatrulact.ro sau pe pagina de facebook: Școala de bine.