The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Dăescu Borțun Olteanu: partener de comunicare al expozițiilor-eveniment din programul Timișoara 2023: Capitală Europeană a Culturii

Articol / 15 Iun 2023 / Andra Mihai
  • Dăescu Borțun Olteanu: partener de comunicare al expozițiilor-eveniment din programul  Timișoara 2023: Capitală Europeană a Culturii
1/1
Expoziția Victor Brauner: Invenții și magie, expoziția The Impossible Body a artistului Adrian Ghenie, Bienala Art Encounters 2023, expoziția eveniment Brâncuși: Surse românești & perspective universale sunt proiectele câștigate de Dăescu Borțun Olteanu pentru care agenția este responsabilă de comunicarea publică la nivel național. Pe lângă evenimentele fanion din sfera artelor vizuale de la Timișoara, agenția este și partenerul de comunicare al proiectului Acum, Aici, Acolo care reprezintă România la Bienala de arhitectură de la Veneția. Nu întâmplător, la finalizarea expoziției de la Veneția, proiectul va ajunge la Timișoara, pentru a porni de aici într-un traseu prin mai multe orașe din țară. 

Agenția Dăescu Borțun Olteanu (DBO) are o relație tradițională cu sectorul creativ din România prin implicarea și comunicarea de-a lungul anilor a unor evenimente precum Romanian Design Week sau Diploma Show, dezvoltate în cadrul ecosistemului de parteneri. Intimitatea cu domeniul creativ, capacitatea de a interacționa cu o varietate de stakeholderi din sectorul public, privat și non-guvernamental, buna cunoaștere a reprezentanților presei și a cadrului instituțional au transformat candidatura agenției în cea câștigătoare.

„Parteneriatul cu Muzeul Național de Artă din Timișoara (MNArT) a demarat la începutul anului pentru comunicarea retrospectivei dedicate lui Victor Brauner. După succesul înregistrat la deschidere, am fost bucuroși să fim aleși pentru a continua colaborarea, de data aceasta cu Fundația Art Encounters, pentru comunicarea Bienalei Art Encounters, cel mai relevant eveniment dedicat artei contemporane pe axa Viena – Istanbul, a primei expoziții personale Adrian Ghenie din ultimii paisprezece ani în România și a celei mai importante expoziții dedicate lui Constantin Brâncuși în țara natală din ultimii cincizeci de ani, care va avea loc în septembrie la Timișoara. Molipsiți de entuziasmul și determinarea partenerilor, obiectivul principal al comunicării este să democratizeze mesajul artistic și să aducă un număr cât mai mare de oameni la Timișoara pentru a descoperi atât lucrări ale unor artiști români de patrimoniu universal, dar și vibrația artei contemporane, cum este cazul Bienalei Art Encounters.  În sens mai larg, ambiția noastră în acest an cu totul special este ca, pe lângă promovarea specifică a fiecărui eveniment în parte, să creăm o premisă colectivă care să încununeze Timișoara drept Capitala Artelor Vizuale a României, statut bine-meritat care să îl continue pe acela de capitală europeană a culturii.” declară Maria Besnea, Senior Partner, Dăescu Borțun Olteanu (DBO).

Fundația Art Encounters, organizator și co-organizator al proiectelor menționate, este partenerul de facto în cazul expoziției Adrian Ghenie, a Bienalei Art Encounters și a expoziției Constantin Brâncuși, pentru cea din urmă, Președintele Fundației, Ovidiu Șandor, având și titulatura de Comisar al expoziției.

„Motivele care ne-au adus împreună în această colaborare extinsă pentru evenimentele fanion dedicate artelor vizuale din programul cultural Timișoara 2023: Capitală Europeană a Culturii au fost entuziasmul, energia și bucuria cu care lucrăm, de ambele părți, sinergia echipelor, și, mai presus de toate, faptul că există din partea partenerului de comunicare o înțelegere mai amplă a proiectelor culturale, care sunt diferite de cele realizate pentru clienți comerciali.” a declarat Ovidiu Șandor, Președintele Fundației Art Encounters și Comisarul expoziției Brâncuși: Surse românești & perspective universale.

Într-o relație deja tradițională de parteneriat pe care agenția o are cu domeniul arhitecturii, anul acesta Dăescu Borțun Olteanu comunică și prezența României la Bienala de Arhitectură de la Veneția.

„Echipa Pavilionului României Acum, Aici, Acolo (Now, Here, There), din cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneția 2023 alături de agenția DBO vor fi alături în cadrul programului cultural Timisoara 2023: Capitală Europeană a Culturii. Vom aduce Pavilionul României de la Veneția la Timișoara, marcând, astfel, o promenadă culturală europeană care pune accent pe inovație, pe dialogul ideilor colaborative, pe o înțelegere multidisciplinară a practicilor contemporane de arhitectură, design, arte și tehnologie din România. Alături de parteneri ai proiectului precum Muzeul Național Tehnic Prof. Ing. Dimitrie Leonida din București, al Băncii genetice de Seminte din Suceava precum și a altor parteneri implicați în proiect, propunem o viziune despre un viitor colaborativ, incluziv, local, un viitor al generării ideilor prin dialog pragmatic și inovativ. Pavilionul României va veni la Timișoara în decembrie 2023 și va fi expus până la mijlocul primăverii anului 2024, după care va urma un parcurs expozițional în Cluj, Iași și București pe parcursul anului 2024.”, DR Arhitect, Emil Ivănescu, Curator și Reprezentant al Pavilionului României Aici, Acum, Acolo la Bienala de Arhitectură de la Veneția.  

Finisajul retrospectivei Victor Brauner: Invenții și magie a avut loc pe 28 mai, expoziția înregistrând peste 26.000 de vizitatori, un record pentru MNArT.

Programul evenimentelor partenere de la Timișoara în cadrul cărora DBO este partener de comunicare este:

16 februarie – 28 mai, Victor Brauner: Invenții și magie, Muzeul Național de Artă Timișoara (finalizat, peste 26.000 de vizitatori)

20 aprilie – 6 iulie, The Impossible Body, expoziție personală Adrian Ghenie, Pavilion ISHO, Timișoara

19 mai – 16 iulie, Bienala Art Encounters, My Rhino Is Not a Myth. art science fictions, care reunește 60 de artiști din 21 de țări la Timișoara într-o serie de spații clasice și neconvenționale integrate într-un inedit circuit artistic

30 septembrie – 28 ianuarie, Brâncuși: Surse românești & perspective universale, Muzeul Național de Artă Timișoara

***

Dăescu Borțun Olteanu este o agenție românească independentă de relații publice care oferă servicii de consultanță în domeniul comunicării, cu performanță dovedită în domeniul relațiilor publice, cu divizii specializate în comunicare corporate, lifestyle, tehnologie și proiecte din domeniul cultural și al industriilor creative.

Dăescu Borțun Olteanu este co-organizatorul Bucharest Gaming Week, cel mai mare eveniment dedicat industriei de gaming din România și inițiatorul unor alte evenimente proprii care premiază creatorii de conținut din gaming – Gaming Video Awards sau care reunesc comunitatea de gameri din România – Gaming Marathon. Agenția este și inițiatorul Esports Summit, un demers care urmărește stabilirea unui cadru instituțional care să îi permită României să participe la evenimentele internaționale de esports și să poată pregăti resursa