Telekom România ocupă primul loc în topul celor mai eficiente companii și branduri pe plan local
Effie România lansează, pentru al treilea an la rând, Effie Effectiveness Index România, clasament ce reunește informațiile despre câștigătorii și finaliștii români ai competiției Effie într-un Index local. Pe primul loc, atât în topul companiilor dar și al brandurilor, se află Telekom România, iar în topul agențiilor McCann World Group România.
Sistemul de punctare folosit pentru alcătuirea clasamentului este același la nivel global și toate detaliile despre acesta sunt publice la adresa http://effieindex.com.
Effie Effectiveness Index se alcătuiește la nivel global și identifică și clasifică cei mai eficienți clienți, agenții și branduri din industria de marketing și comunicare, reunind informațiile despre câștigătorii și finaliștii din competițiile Effie din 40 de piețe. Effie Index a fost lansat în 2011, pentru a prezenta cei mai eficienți clienți, agenții și branduri la nivel global, regional, în anumite țări, sau distinct, pe categorii de produse.
Rezultatele Effie Effectiveness Index România 2016
Telekom România câștigă titlul de cel mai eficient client cu un Grand Effie, Gold și Silver ȋn categoria Telecommunications, Silver ȋn Engaged Communities și Bronze în Brand Experience, urcând o poziție față de clasamentul din 2015. Strauss România ocupă locul al doilea cu un Gold la categoria Sustained Success și două Bronzuri la Non-alcoholic beverages și Renaissance. Pe locul al treilea se află US Food Network cu un Silver și un Bronze la categoria Retail și un Bronze la Brand Experience.
No. | Client | Points |
1 | Telekom România | 28 |
2 | Strauss România | 16 |
3 | US Food Network | 14 |
4 | Carrefour România | 12 |
5 | National Institute for Blood (Centrul de Transfuzie Sanguină) | 12 |
6 | Vodafone România | 12 |
7 | ING Bank România | 10 |
8 | Ursus Breweries | 10 |
Clasamentul brandurilor este condus tot de Telekom România. Următorul clasat este KFC cu un Silver și două Bronzuri, iar pe locul al treilea este Carrefour cu trei Bronzuri.
No. | Brand | Points |
1 | Telekom România | 28 |
2 | KFC | 14 |
3 | Carrefour | 12 |
4 | National Institute for Blood | 12 |
5 | Untold | 12 |
6 | Vodafone | 12 |
7 | ING Bank | 10 |
8 | ACR | 8 |
9 | Amigo | 8 |
10 | Doncafé | 8 |
11 | Federația Română de Fotbal | 8 |
12 | Natura 2000 NGO Coalition | 8 |
Top 3 agenții este format din McCann WorldGroup România, Publicis România/Publics One și Leo Burnett România/Publicis One. McCann WorldGroup România este câștigătoarea primului loc pentru al doilea an la rând, obținând 1 trofeu Gold Effie, 5 Silver și 6 Bronze. Urmează Publicis România/ Publicis One cu 1 trofeu de Aur și 4 de bronz și Leo Burnett România/Publicis One cu un Grand Effie, 1 trofeu de aur, 1 trofeu de argint și 2 de bronz. La toate acestea se adaugă punctele pentru campaniile care au obținut nominalizări, fără premii.
No. | Agency | Points |
1 | McCann World Group România | 70 |
2 | Publicis România/Publicis One | 29 |
3 | Leo Burnett România/Publicis One | 28 |
4 | UM România | 27 |
5 | GMP Advertising | 18 |
6 | Media Investment | 18 |
7 | Zenith România | 15 |
8 | MRM // McCann | 13 |
Câştigătorii celei de-a 13-a ediţii a Romanian EFFIE Awards au fost premiaţi în cadrul Galei Effie România 2016, care a avut loc pe 22 septembrie. În total, 12 agenţii şi companii au obţinut 32 de trofee, incluzȃnd un Grand EFFIE, cinci trofee de aur, nouă de argint şi 17 de bronz.
Effie Insight Guide
Începând cu ediția din 2016, Effie România s-a aliniat integral formatului internațional mutând centrul atenției de pe Gala de premiere pe un nou format care să aibă în vedere creșterea nivelului profesional în marketing și publicitate. Așadar, pe parcursul anului au fost organizate cinci Effie Talk-uri, 2 gale de premiere, 2 runde de jurizare, 2 sesiuni de consultări cu creativi & strategi din industrie și 3 broșuri Effie. Noua strategie a impus și schimbări la nivelul competiției prin introducerea dezbaterilor în procesul de jurizare sau crearea unor categorii noi. De asemenea, discuțiile care au avut loc în cadrul celor două runde de jurizare de la ultima ediție a competiției au fost documentate și au contribuit la realizarea Effie Insight Guide, un instrument menit să ajute agențiile și clienții să creeze campanii cât mai eficiente, dobândind o imagine cât mai bună asupra pieței. Effie Insight Guide este prima broșură de acest tip lansată ȋn România, făcută după modelul celor de la Effie New York și conține sfaturi de bună scriere pentru agențiile și clienții interesați de competiția Effie.
Documentul a fost creat de către Comitetul de Organizare, cu sprijinul Cohn &Jansen JWT, pe baza analizei și interpretării feedback-ului obținut de la jurații Effie. Prețul broșurii este de 25 lei plus TVA – și se poate comanda prin mail către teodora.calin@institute.ro. Odata cu lansarea aceste broșuri, agențiile participante pot solicita organizatorilor și feedback individual, pentru fiecare lucrare ȋnscrisă ȋn competiția Effie 2016.
Începând cu ediția din 2016, Effie România s-a aliniat integral formatului internațional mutând centrul atenției de pe Gala de premiere pe un nou format care să aibă în vedere creșterea nivelului profesional în marketing și publicitate. Așadar, pe parcursul anului au fost organizate cinci Effie Talk-uri, 2 gale de premiere, 2 runde de jurizare, 2 sesiuni de consultări cu creativi & strategi din industrie și 3 broșuri Effie. Noua strategie a impus și schimbări la nivelul competiției prin introducerea dezbaterilor în procesul de jurizare sau crearea unor categorii noi. De asemenea, discuțiile care au avut loc în cadrul celor două runde de jurizare de la ultima ediție a competiției au fost documentate și au contribuit la realizarea Effie Insight Guide, un instrument menit să ajute agențiile și clienții să creeze campanii cât mai eficiente, dobândind o imagine cât mai bună asupra pieței. Effie Insight Guide este prima broșură de acest tip lansată ȋn România, făcută după modelul celor de la Effie New York și conține sfaturi de bună scriere pentru agențiile și clienții interesați de competiția Effie.
Documentul a fost creat de către Comitetul de Organizare, cu sprijinul Cohn &Jansen JWT, pe baza analizei și interpretării feedback-ului obținut de la jurații Effie. Prețul broșurii este de 25 lei plus TVA – și se poate comanda prin mail către teodora.calin@institute.ro. Odata cu lansarea aceste broșuri, agențiile participante pot solicita organizatorilor și feedback individual, pentru fiecare lucrare ȋnscrisă ȋn competiția Effie 2016.
EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, in SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.