The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Internetics Monthly Review - Februarie

News / 03 Mar 2016 / INSTITUTE.RO
  • Internetics Monthly Review - Februarie
1/1
Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.

360 Videos by Grolsch

Februarie a fost luna clipurilor 360. După ce la final de ianuarie Lego a lansat primul stop motion 360 din lume, în plan local Kubis Interactive și The Temple s-a jucat cu unghiurile, perspectivele și posibilitatea de a schimba oricând cadrul în 2 experiemente pentru Grolsch: clipul “Falling Down”, produs de Kubis Interactive pentru proiectul Otherside

și Grolsch Creative Metamorphosis, stop motion creat de The Temple.
Cu ocazia asta, Grolsch adaugă o nouă premieră în portofoliul experimentalist.ro, platforma unde advertising-ul neconvențional crește o comunitate urbană de minți deschise.

Mobile World Congress 
 
Dacă evenimentul lunii ianuarie a fost CES, între 22 și 25 februarie a avut loc Mobile World Congress. Și aici subiecte ca virtual reality sau 360 video au fost la fel de prezente, bineînțeles cu alicații pe zona de mobile. Fiind cel mai important eveniment de profil din lume, numele mari ale tehnologiilor mobile au lansat noi produse, au fost premiate cele mai importante inovații, dar și best use of technology în cadrul galei Glomo Awards, iar participanții au putut experimenta în premieră ultimele variante de telefoane și accesorii.
 
Anul acesta Samsung și LG și-au împărțit distincțiile, având cele mai comentate prezențe din festival, ambele au avut lansări de produse cu o zi înainte de începerea Mobile World Congress. 

Lansarea Samsung Galaxy S7 și S7 Edge a fost mai vizibilă online datorită live streaming-ului și participării lui Mark Zuckerberg, care a anunțat colaborarea Samsung - Facebook pentru explorarea și dezvoltarea realității virtuale, ca platformă a viitorului. Cele două telefoane pot fi pre-comandate și în România și vin la pachet cu Gear VR. Ca look and feel general Galaxy S7 și S7 Edge păstrează linia de design a seriei, fără mari diferențe, modelul readuce features la care Galaxy S6 renunțase, nemulțumindu-și consumatorii. Noutățile ar fi experiența VR și a filmării 360, iar update-urile se concentrează pe o baterie mult mai puternică și o cameră foto mai performantă, capabilă să fotografieze la lumină slabă. 
LG tries harder. Chiar dacă nu au avut aceeași acoperire a lansării ca Samsung, au devenit vizibili prin inovațiile noului produs, LG G5. Cu un design complet nou și confortabil pentru utilizator, G5 propune un nou tip de experiență de utilizare -  accesoriile modulare. Denumite ”Friends”, acestea îți dau posibilitatea de a îmbunătăți calitatea audio sau a camerei foto, schimbând elementele modulare în funcție de necesitatea de consum. Nu lipsește nici echipamentul LG 360 VR. Încă nu au anunțat o dată de lansare în magazine. 
 
My Heartbeats – digital de sezon

La capitolul noi aplicații locale, Profero a găsit o modalitate smart de a folosi digitalul ca instrument pentru transmite o emoție. Este vorba de campania “My Heartbeats” creată pentru Orange de Valentine's Day (extinsă la luna iubirii).
Aplicația îți ia pulsul și îl transformă în bătăi ale inimii pe care le poți trimite cuiva drag în locul unui cadou convențional. Prin intermediul camerei și al blitzului telefonului, aplicația detectează bătăile inimii înregistrând fluctuațiile de intensitate a luminii care trece prin deget. Dacă vreți să o încercați (de reținut că se adresează doar clienților Orange), mai poate fi descărcată până pe 15 martie, când se încheie campania. 



Screen Native - un nou tip de agenție

Un nou tip de comunicare pentru un nou tip de consumator. Pe scurt, așa s-ar rezuma descrierea Screen Native, noul proiect de agenție pe care Mugur Pătrașcu îl propune pieței românești. Plecând de la ideea că în era digitală comunicarea ar trebui făcută diferit pentru că vorbim unei generații noi, computer native, ale cărei hobby-uri, interese și conversații se derulează mai ales pe ecrane, e important să înțelegem că digitalul nu mai e o anexă a advertising-ului clasic, un ”nice to have”. Screen Native oferă soluții de comunicare integrată, propunând un nou model de advertising: digital at the core, cu modalităţi de expresie pe toate ecranele.

David vs Goliath: miza secundară a proiectului e să demonstreze că o agenție mică poate face față cu succes unei agenții mari. Mugur crede în echipele mici formate din specialiști care individual și-au arătat valoarea versus dinamica mult mai greoaie și fragmentarea procesului, care apar de obicei în echipele mari.


Interesting use of Facebook - UniCredit Bank

E din ce în ce mai vizibilă activitatea băncilor în social media, ceea ce ne bucură, evident. Luna asta ne-am oprit la UniCredit care a lansat primul blog tip notes al unei bănci pe Facebook. ‪#‎RomanianStories vorbește despre oameni creativi și poveștile lor inspirate și inspiraționale. Vorbește prietenos și lejer, e o lectură bună de metrou sau pentru pauza de cafea, exact așa cum ar trebui să fie.

Social Media News

Tot din sfera social media, două scurte treceri în revistă despre care ați citit deja și pe care le-ați și folosit probabil. Le scriem aici doar pentru că nu putem să nu le includem în lista lucrurilor care s-au întâmplat în februarie și care ne afectează pe toți.

Instagram introduce în sfârșit funcționalitatea conturilor multiple. E mai simplu pentru oamenii care gestionează mai multe conturi să treacă de la unul la celălalt fără să se delogheze.

Tot Facebook, pe canalul propriu de data asta, a lansat o serie de butoane care „filtrează” reacțiile utilizatorilor la o postare. Cele șase variante de Reactions (Like, Love, Wow, Haha, Angry, Sad) acoperă o gamă mai variată decât cea a clasicului Like.


SAVE THE DATE - Săptămâna Internetics

Încheiem cu o scurtă pauză publicitară în care vrem să ne asigurăm că vă treceți în agende perioada din an în care sărbătorim inteligența digitală în toate formele ei.
Între 14 și 23 noiembrie 2016 ne vedem la Internetics Digital Week.
În plus față de Internetics Digital Awards, pregătim trei expoziții care să vă inspire și în același timp să vă fie utile. Acestea vor vorbi despre inovație în trei domenii diferite: ”Digital Art”, ”Digital For Social” și ”Digital Business”. Lansăm în curând invitațiile pentru expozanți.