The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

INTERNETICS MONTHLY REVIEW - IUNIE

Articol / 11 Iul 2016 / INSTITUTE.RO
  • INTERNETICS MONTHLY REVIEW - IUNIE
1/1
Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.

Iunie a fost o lună macro. Dimensiunea evenimentelor pe care merită să le ținem minte și-a atins apogeul, aliniindu-se calendaristic corespunzător la jumătatea anului. 

ICEE Fest

Începem lista cu evenimentele din sfera digitală. 
A cincea ediție ICEE Fest, cel mai mare eveniment din România dedicat internetului, a depășit așteptările publicului, prin dimensiune, varietatea subiectelor abordate și calitatea speechurilor. Peste 100 de speakeri, artiști și invitați au ținut prezentări, seminarii, concerte și spectacole, oferind participanților experiența unui eveniment internațional. Au fost două scene principale și trei specializate (eCommerce, eHealth, VIP), o zonă VIP, o zonă Outdoor și un nou concept de entertainment (Summer Playground), din care participanții puteau alege în funcție de preferințe. 

Evenimentul a urmărit șapte linii de conținut: Global Giants, Publishing & Content Technology, Creativity, Virtual & Augmented Reality, eCommerce, AdTech & Programmatic Advertising, eHealth, Startups & Investments.

Puteți vedea în clipul de mai jos un rezumat al celor 2 zile, din perspectiva participanților la ICEE Fest 2016:


DevTalks

De mai mici dimensiuni, dar in egală măsură interesantă, a fost noua ediție DevTalks. Evenimentul a adunat comunitatea IT în jurul conferințelor despre inovație și transformări tehnologice. Temele abordate au fost tranziția spre 2020 (predicții din zona tech), infrastructura internetului în contextul creșterii exponențiale a datelor generate în ultimii ani și a dezvoltării rapide a IoT, dezvoltarea și provocările platformelor de mobile din România și noutăți din zona Web.

Partea de know-how a fost completată de una interactivă aplicată, prin două zone dedicate inovației:
Gadgets Area și Startups.


Levitating pots by Gr-V Gradini Verticale

EURO2016


Campionatul european de fotbal este despre spectacol. Dincolo de competiția din teren, competiția dintre brandurile comerciale care sponsorizează diferite porțiuni ale marelui eveniment e cel puțin la fel de interesantă de urmărit. Internetul, bineînțeles, crește exponențial potențialul de entertainment al activărilor. Am ales mai jos trei dintre inițiativele care ne-au plăcut cel mai mult.

Twitter aprinde turnul Eiffel

Dintre activările pregătite special pentru campionat, e de reținut spectacolul de lumini de pe turnul Eiffel. Mecanismul e simplu: Orice hashtag care include numele țării susținute de fani este indexat și calculat la final de zi. După fiecare meci din campionat, turnul Eiffel e luminat în culorile steagului țării cu cele mai multe mențiuni pe Tiwtter în acea zi.



Huh for Iceland


Calificarea Islandei în sferturi a fost surpriza campionatului. La pachet cu o poveste de tip David vs. Goliath și cu o echipă de suporteri al căror strigăt nordic a răsunat pe stadion la fiecare meci până în ultimul minut, a fost everybody's favourite underdog.
Cea mai relevantă manifestare de susținere de la distanță a venit din partea ziarului german Berliner Morgenpost, care a lansat siteul http://interaktiv.morgenpost.de/huh/.



Untold – „Hai, România!”

Avem și un exemplu local – “United by music. United by football!” – Heraldist & Wondermarks pentru parteneriatul strategic FRF și UNTOLD.
Pentru că pe stadioane e dificil să intri cu obiecte care să acompanieze galeria, Heraldist & Wondermarks au creat tricourile cântătoare. Cu ajutorul unei aplicații instalată pe telefon și a unui QR code de pe tricou, suporterii au acces la o galerie de sunete.




O nouă campanie GMP + Webstyler pentru Gândul

Tot în iunie Marea Britanie a votat ieșirea din Uniunea Europeană. Este pentru prima când un stat hotărăște să renunțe la statutul de membru, așa că nu există încă o concluzie clară asupra urmărilor acestei decizii. Până când se vor stabili următorii pași, valurile de frustrare, anxietate și proteste ale cetățenilor care au votat remain continuă.

Ne întoarcem în timp acum trei ani, când Regatul Unit ducea o campanie discriminatorie împotriva imigranților români, care puneau în pericol locurile de muncă ale britanicilor. GMP Advertising & Webstyler au răspuns atunci cu campania pentru Gândul – Why don't you come over? care a adus în aceeași măsură laude în presa internațională și premii la competiții de profil.

Din nou în prezentul post Brexit, aceiași Gândul, GMP Advertising & Webstyler provoacă românii la un exercițiu de solidaritate și susținere a britanicilor pro UE prin campania “Romanians adopt remainians”. E un gest simbolic prin care puteți adopta un britanic care a votat nu la referendum.



Pizza Hut și Golin lansează Scrollnița

Continuăm cu proiecte ale agențiilor românești. 
Pizza Hut shares technology’s ups and downs.
Mesele la restaurant au devenit mai tăcute din cauza gadgeturilor care ne însoțesc zi de zi. La asta se adaugă și faptul că ni se răcește mâncarea în timp ce stăm pe Facebook. La final, experiența mesei împreună e pe jumătate pierdută.

Golin și Pizza Hut încearcă descurajarea folosirii telefoanelor mobile în timpul mesei, lansând un nou gadget (ironic :D): Scrollnița. Dispozitivul menține pizza caldă prin energia acumulată din mișcarea de scroll pe un ecran tactil. E de încercat:


Digitalul în strategia culturală a Bucureștiului


Arcub vine cu o veste bună pentru Bucureștiul pe termen lung. A fost lansată Strategia Culturală a Municipiului București 2016-2026, document supus dezbaterii publice până pe 25 iulie 2016. Oricine poate trimite propuneri sau păreri pe adresa Primăriei Generale și participa activ la dezvoltarea strategiei culturale pe următorii zece ani. 

Importantă pentru acest review este introducerea unei axe strategice care vizează sectorul digital. În capitolul V al documentului („Cadrul strategic: axe și obiective strategice. Propuneri de mecanisme și instrumente de implementare”) apare Bucureștiul – oraș „conectiv”, precum și planuri pentru dezvoltarea sa într-un centru de inovaţie, bine conectat la noile tehnologii.

Găsiți aici documentul de citit și completat pe unde puteți.

Microsoft cumpără LinkedIn


Încheiem cu o scurtă mențiune a unei achiziții de interes internațional, pe care nu o puteam trece cu vederea. Pentru 26,2 miliarde de dolari, platforma LinkedIn face acum parte din portofoliul Microsoft, care cu această ocazie a bifat cea mai mare achiziție din istoria sa.