Pentru că luna aceasta am premiat inteligența digitală, dar am si căutat în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte într-o lună plină de eroi digitali. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.
Internetics Digital Week
Cea de-a XVI-a ediție Internetics, prezentată de UPC România, a presupus transformarea competiției propriu-zise în Internetics Digital Week, un eveniment amplu dedicat industriilor creative digitale desfășurat în perioada 14-23 noiembrie la Palatul Știrbei. Internetics Digital Week a cuprins o expoziție și o serie de conferințe, cât și alte serii de evenimente conexe care au avut ca scop apropierea de public a industriilor de publicitate, tehnologie, IT & gaming. În cadrul Galei de premiere Internetics 2016 au fost acordate 43 de trofee, dintre care 12 trofee de Aur, 24 de Argint și 7 în secțiunile de campanii interactive.
Câștigători aici.
Case Studies aici.
Ministerul Culturii are o nouă identitate
Ministerul Culturii a anunțat lansarea unei noi platforme online, adusă la zi ca design, structură și navigabilitate: www.cultura.ro. Proiectul a fost demarat în iunie 2016 cu sprijinul pro bono al specialiștilor IT de la Zitec. Echipei coordonate de Ioana Tamaș i se datorează refacerea structurii, a conținutului și simplificarea accesului la informație. Designerul Wanda Hutira și fotograful Adi Bulboacă au conturarat noua identitate a Ministerului Culturii.
Internet Summit 2016
In perioada 16-17 noiembrie, liderii globali din Marketing, SEO, Design si Mobile au discutat ultimele trenduri si tendinte, in cadrul Internet Summit 2016.
Platforma IndieFrame
Doi jurnaliști danezi nominalizați la premiul Oscar pentru documentarul Burma VJ,
Cecilia Valsted şi Lars Brask, au lansat în premieră mondială în România platforma IndieFrame, platforma cu ajutorul căreia oricine poate deveni un ,,smartphone reporter’’. Cu ajutorul unui smartphone, utilizatorii pot urca știri, care vor fi puse la dispoziția agențiilor de presă. 80% din suma primită pentru o fotografie sau videoclip va reveni creatorului de conţinut. Aplicaţia a costat 250.000 de euro, iar platforma a fost realizată de o companie românescă de IT, în numai o lună şi jumătate.
Instagram Live Video
În luna august, Instagram introducea Stories. Acest feature a ajuns să fie folosit de peste 100 de milioane de utilizatori. Din dorința de a le oferi utilizatorilor săi și mai multă libertate, Instagram vine cu două noutăți: Live Video și conținut care dispare după vizualizare. Filmările live inițiate pot fi vizionate doar în timp real, acestea ,,dispărând’’ în momentul în care transmisia este încheiată.
Grolsch Residence
Timp de 10 zile, creativitatea a fost la ea acasă în reședința din strada Cuza Vodă numărul 92. Alături de fiecare invitat care i-a trecut pragul (Alexei Turcan, Ana și Ionut de la Into the World, ALLKIMIK, băieții de la Wood Be Nice și Dan Amariei din trupa OCS), Grolsch Residence a însemnat ocazii de experiment, workshop-uri, ateliere, concerte live, înregistrări de piese și ieșiri la bere într-un spațiu neconvențional pentru creativul din noi.
Tesla și Solar City alimentează o insulă
Tesla și Solar City au anunțat primul proiect major de după fuziune. Este vorba de alimentarea cu energie solară a unei întregi insule din Samoa Americană. Cei de la Tesla au afirmat că microreţeaua de electricitate poate asigura aproape 100% din necesarul de energie electrică de pe insulă. Pentru acest proiect, au fost folosite 5.328 de panouri solare şi peste 60 acumulatori Powerpack pentru stocarea energiei. Proiectul a fost finanţat de către Samoa Americană şi autorităţile SUA.
Sncapchat Spectacles
Snapchat va lansa primul său produs hardware – Snapchat Spectacles. Acești ochelari vor putea înregistra videoclipuri de 10 secunde ce pot fi uploadate pe Snapchat cu ajutorul unui smartphone.
Samsung Gear S3
Samsung lansează oficial pe piaţa românească smartwatch-ul Samsung Gear S3 în luna decembrie. După lansarea Apple Pay, fiecare producător de smartphone-uri important a început să dezvolte propriul sistem de plăţi pentru mobile. Samsung Pay a devenit în anumite ţări o metodă foarte convenabilă pentru plată, în special datorită compatibilităţii cu unităţi POS clasice, fără capabilitaţi de conectare NFC. Cu toate acestea, sistemul de plăţi de la Samsung este exclusiv smartphone-urilor sale, însă odată cu lansarea ceasului Gear S3, acesta poate fi folosit alături de orice alt dispozitiv cu Android.