Internetics 2018 a premiat pe 28 noiembrie inteligența digitală și a acordat un total de 48 de trofee celor mai bune campanii ale peisajului digital. Anul acesta au fost înscrise în competiție 149 de lucrări, jurizate de 52 de specialiști în domeniu.
Printre membrii juriului s-a numărat și Ana Vișian, Head of Advertising Sales | OLX Group România, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:
1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?
Imparțialitate și curiozitate.
2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?
Au fost foarte multe campanii de care nu știam pentru că cel mai probabil nu eram în target sau nu le-am “hostuit” pe OLX, însă am descoperit idei și implementări care m-au făcut să zic wow și să recitesc încă o dată story-ul cu drag.
3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?
Din ce în ce mai multe campanii au o componentă “sănătoasă”, cantitativ vorbind, de digital, indiferent de industria din care vine brandul. Ba chiar, campanii pornite din digital și declinate pe restul mediilor. Ceea ce nu mă poate face decât să mă bucur.
Am văzut strategii smart de targetare și retargetare a userilor, pe baze de audiențe customizate pe comportamente, user journey, cu mesaje perfect adaptate. The good stuff!
4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?
Au fost situații în care am simțit că nu au fost încadrate în categoriile ok. Mi-ar fi plăcut să văd story-urile adaptate pentru fiecare categorie în care au fost înscrise lucrările, cu particularități din campanie care să răspundă exclusiv încadrării. O încadrare corectă ar fi salvat timp și premii.
La criteriul eficiență, bugetele reale pe componente (media, creație, dezvoltare) ar fi dat o credibilitate mai mare case-urilor în fața juraților.
5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?
Să înscrie în competiții tot ce au produs de-a lungul anului, să pregătească cazurile din timp și să pitch-uiască clienților de ce e important pentru industrie să avem cât mai multe evenimente locale de publicitate.
6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?
Cred că s-a prelungit efectul data & audience în programmatic buying din anii trecuți, s-a produs mai mult video content special pentru digital și din ce în ce mai mult influencers marketing pe campanii punctuale către nișe, dar și cu viziune long term.
7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?
Greu de zis, însă am câteva branduri ale căror campanii de anul acesta mi-au ramas în cap. Din lista mea de wow: KFC Social Me pentru super producție de spot pentru digital, care poate fi premiat cu brio drept scurt metraj, Lidl 2M+ pentru că a fost foarte dinamic și focusat pe comunități și Coca Cola Inna Cans Musical Album pentru că au legat atât de bine online-ul de offline și au dus în magazin consumatorul, cu telefonul în mână și o aplicație deschisă.
***
Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu.
Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.
Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist
Printre membrii juriului s-a numărat și Ana Vișian, Head of Advertising Sales | OLX Group România, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:
1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?
Imparțialitate și curiozitate.
2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?
Au fost foarte multe campanii de care nu știam pentru că cel mai probabil nu eram în target sau nu le-am “hostuit” pe OLX, însă am descoperit idei și implementări care m-au făcut să zic wow și să recitesc încă o dată story-ul cu drag.
3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?
Din ce în ce mai multe campanii au o componentă “sănătoasă”, cantitativ vorbind, de digital, indiferent de industria din care vine brandul. Ba chiar, campanii pornite din digital și declinate pe restul mediilor. Ceea ce nu mă poate face decât să mă bucur.
Am văzut strategii smart de targetare și retargetare a userilor, pe baze de audiențe customizate pe comportamente, user journey, cu mesaje perfect adaptate. The good stuff!
4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?
Au fost situații în care am simțit că nu au fost încadrate în categoriile ok. Mi-ar fi plăcut să văd story-urile adaptate pentru fiecare categorie în care au fost înscrise lucrările, cu particularități din campanie care să răspundă exclusiv încadrării. O încadrare corectă ar fi salvat timp și premii.
La criteriul eficiență, bugetele reale pe componente (media, creație, dezvoltare) ar fi dat o credibilitate mai mare case-urilor în fața juraților.
5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?
Să înscrie în competiții tot ce au produs de-a lungul anului, să pregătească cazurile din timp și să pitch-uiască clienților de ce e important pentru industrie să avem cât mai multe evenimente locale de publicitate.
6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?
Cred că s-a prelungit efectul data & audience în programmatic buying din anii trecuți, s-a produs mai mult video content special pentru digital și din ce în ce mai mult influencers marketing pe campanii punctuale către nișe, dar și cu viziune long term.
7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?
Greu de zis, însă am câteva branduri ale căror campanii de anul acesta mi-au ramas în cap. Din lista mea de wow: KFC Social Me pentru super producție de spot pentru digital, care poate fi premiat cu brio drept scurt metraj, Lidl 2M+ pentru că a fost foarte dinamic și focusat pe comunități și Coca Cola Inna Cans Musical Album pentru că au legat atât de bine online-ul de offline și au dus în magazin consumatorul, cu telefonul în mână și o aplicație deschisă.
***
Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu.
Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.
Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist