The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală

Interviu / 29 Noi 2017 / INSTITUTE.RO
  • Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală
  • Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală
  • Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală
  • Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală
  • Juriul Internetics 2017 // Anca Ștefan despre industria digitală
1/5
Internetics 2017 a ajuns la final, iar după ce am cunoscut câștigătorii și lucrările acestei ediții, ne-am propus să cunoaștem mai bine oamenii din juriu, actorii celor mai importante decizii ale evenimentului.

Unul dintre acești specialiști este Anca Ștefan, Digital and Consumer Intelligence Manager pentru L’Oreal România, cu o experiență de 11 ani în publicitate și comunicare. E-commerce, CRM și comunicarea digital sunt teritoriile în care activează cel mai mult și se simte cel mai bine.

Am stat de vorbă cu Anca despre Internetics și ce se întâmplă în lumea digitală:

Dacă-ți luăm interviul ăsta, e clar că you speak digital. Ce faci ca să ții pasul cu noul într-un domeniu atât de mobil?

În primul rând, eu însămi sunt extrem de mobilă. Ma conectez oriunde, oricând pe orice tip de device & aplicație.
Sunt în permanentă legatură online cu echipa mea digitală unde, prin intermediul unui grup, share-uim noutăți, campanii, idei, print screenuri de slide-uri. Este oaza noastră de inspirație și debateuri constructive, generată de pasiunea noastră colectivă pentru digital. Așadar, sunt slabe șanse să “pierd” ceva.

Apoi, trebuie să recunosc, că inevitabil țin pasul și acasă unde ... se vorbește tot #digitaleză.
Desigur că aici se adaugă sute de newslettere are companiilor de profil, lectura de specialitate și oamenii din jurul meu.
Pur și simplu mă las captivă în universul meu digital.


Cum ti s-a pǎrut experienţa de anul acesta de jurat la Internetics?

Inspiraționala, captivantă. Mai ales că este prima experiență din postura de jurat la un concurs unde, la rândul meu, fiind în agenție, am câștigat multe premii și am urcat de multe ori cu echipa pe scenă. Acum am văzut și partea cealalată a cortinei.


Ce categorie ți se pare că a venit cu cele mai multe surprize anul ăsta? Ce categorie ți-ai dori să crească mai mult la anul?

Surprize de la ONG-uri. Și încă o dată mi s-a reconfirmat că un buget mic nu este o piedică împotriva creativității.
La anul mi-aș dori să văd o nouă categorie: eCommerce component in an integrated/digital campaign.


După multele cazuri citite, ai vreo recomandare pentru cei care înscriu?

Să fie sinceri și să gândească mai curat, în mai puține metafore.
Să pornească de la consumator și să nu fabrice tensiuni.


Pe o scară de la 1 la Internetics cum ți se pare că stă digitalul românesc în campaniile din 2017?

Începe să se simtă că deja nu mai este un mediu nou, se simt pe alocuri complezența, confortul, rețetele prefabricate.
Pe mine, recunosc, mă va cuceri mereu un insight autentic, curat, îmbinat perfect cu tehnologia.
Și pentru că am văzut și exemple din acestea, am să dau un 9 spre Internetics.


Care e cel mai recent ”Wow” din zona digital pentru tine?

Alexa de la Amazon. Nu mai este atât de nou, dar faptul că un device reușește să impună un nou trend in zona de search, respectiv voice search, iar brandurile se luptă deja să își creeze o semnatură vocală, este într-adevăr wow.


Ce fel de jurat ești?

Juratul curios, analitic și entuziast care analizează campania și o gândește și din perspectiva de client, dar și de agenție.


3 love brands și de ce?

L’Oreal (a se intelege melange-ul tuturor brandurilor, peste 20 în România), Apple (no details needed) si... Internetics, bineînțeles.

Ca-n orice domeniu, în marketing și comunicare sunt cuvinte sau expresii pe care oamenii le repetă excesiv în online până simți că-ți cad urechile dacă le mai auzi o dată. Ce cuvânt/expresie n-ai vrea să mai auzi o vreme?

Precision advertising - e obsolete. În ziua de astăzi, non precision advertising este de nepermis.
“Să fie responsive” - peste 70% din traffic este generat de pe dispozitive mobile. Poate că în curând o să spunem “să aibă și varianta de desktop” :))
Milioane de afișări/ impresii. Obsesia trebuie să fie individul. Reachul unic, cross devices and channels, frecvența cu care îl atingi, unde și în ce fel.


***

Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului. 

Partenerii evenimentului:

Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.