Seminarul “Magic 76”, care deschide competiția Effie 2017, destinat celor care vor să afle cum ar trebui scrise case-urile pentru Effie, are loc marți, 14 martie de la ora 10 am, la sediul IAA. Înscrierile se fac la teodora.calin@institute.ro
Până la Magic 76, să aflăm mai multe despre profesioniștii care fac parte din Comitetul de organizare Effie 2017. Începem cu Alexandra Iavorschi – președintele Comitetului de Organizare Effie 2017, Managing Director Starcom MediaVest România / Publicis One, Victor Stroe Head of Strategy and Associate Director Leo Burnett Bucharest / Publicis One și Raluca Kovacs Head of Strategy Publicis România / Publicis One.
Cum a început povestea ta cu marketingul?
Alexandra Iarovschi: Printr-o întâmplare. După facultate, am lucrat ca traducător pentru o mare casa de avocatură cam doi ani, doi ani și jumătate. Simțeam nevoia de o schimbare, discutam despre asta cu o prietenă la un pahar de vin. Și ea îmi spune - am un coleg, soția lui lucrează la o agenție de media, caută oameni, nu vrei să te duci la interviu? M-am dus, fără să știu nimic despre media. Dar am promis la interviu că învăț repede. Așa că în martie 2004, a început povestea mea, în cadrul Starcom MediaVest / Publicis One, ca media planner pe contul P&G. Și de atunci nu am mai simțit vreo nevoie de schimbare.
Victor Stroe: Când eram în școala primară, ca să ne însușim dreptul la liberă exprimare, doamna ne-a cerut să facem un ziar de opinie, să-l vindem colegilor. Eram mici, pe nimeni nu interesa opiniile noastre. Nu vindeam mai nimic. Proaspăta publicație de satiră școlară “Bobârnac” era în faliment.
Atunci am făcut primul rebranding, pe insight social: România descoperea Horoscopul, având-o pe Urania mare endorser la televizor. Am reinventat ziarul cu o rubrică astrala și un reason to believe imbatabil: “Bobârnac-Zodiac, conține horoscopul Uraniei”. Peste noapte am obținut triplu circulație, aruncând în panică redacția mult mai popularului ziar “Clasa”. A fost un pui de Effie.
Raluca Kovacs: Nu știam cu ce se mănâncă viața în agenție și cu atât mai puțin ce fac oamenii de strategie, dar m-a cucerit faptul că marketingul este despre soluții simple și laterale la probleme complicate
Cea mai mare satisfacție profesională de până acum
Alexandra Iarovschi: Au fost multe care țin de relația cu clienții și aici nu aș intra în detalii, din motive evidente de confidențialitate. Pot doar să spun că ne-am bucurat împreună de lansări de succes și creșteri semnificative ale cotelor de piață și suntem mândri că am contribuit la reușitele clienților în cadrul competițiilor de eficiență și creativitate, pe plan local și regional.
Cred totusi că, pe ansamblul ultimilor ani, una dintre cele mai mari reușite de până acum a fost formarea unei echipe, a unor profesioniști în adevăratul sens al cuvântului. Oameni cu un mod de lucru exigent și colegial în același timp, care livrează performanță și care, mai ales, înțeleg pe deplin fiecare nuanță a sintagmei "spirit de echipă". Un lucru rar.
Victor Stroe: Cea mai mare satisfacție profesională sunt 3: Ziua Bărbatului 2008 când am făcut un proiect de lege pentru ca 5 Mai să fie zi liberă, “Secunda Viață” o inițiativa superpremiată alaturi de Gazeta Sporturilor și “TADAAAM” Grand Effie în vigoare.
Raluca Kovacs: Cea mai mare satisfacție este evoluția bună a echipei Publicis și departamentul de strategie pe care l-am format aici. N-ai cum să nu te bucuri când produsul agenției devine mai valoros și asta se vede atât în Effie index unde suntem a 2-a agenție cât și în rezultatele de la Cannes sau Golden Drum unde suntem Agenția anului
Cel mai greu lucru în meseria asta
Alexandra Iarovschi: Disonanța cognitivă majoră a industriei ăsteia: un business de consultanță prin excelență, care se zbate într-o paradigmă de comoditizare agresivă.
Victor Stroe: Să explic părinților ceea ce fac. Pentru ca ceea ce fac este extrem de diferit și se schimbă de la luna la luna, mai ceva ca antrenorii din Liga 1.
Raluca Kovacs: O să vorbesc din perspectiva omului de strategie dar cred că până la un punct e valabil si pentru creativi. Cel mai greu e să nu-ți pierzi “sonarul”, cum îi zic eu. Este acel bun simț sau intuiție proaspătă pe care o aveai atunci când nu lucrai în industrie. Am văzut de multe ori cum experiența ia locul “sonarului” și rezultatul sunt campanii corecte, dar nespectaculoase, incapabile să facă istorie
Obiective personale pentru experienta Effie 2017?
Alexandra Iarovschi: Am fost pentru prima dată membră în comitetul de organizare a Effie anul trecut. M-am bucurat să fiu parte din echipa care a produs o schimbare majoră în organizarea celui mai important festival al industriei. Anul trecut am avut o ediție transformatoare, anul acesta mi-aș dori o ediție continuatoare, de consolidare a noului format și a întregului proces; mi-aș dori și o dezvoltare accelerată a platformei de educație și know-how sharing inițiată anul trecut, alături de colegii senzaționali pe care am onoarea să îi am alături în comitet.
Victor Stroe: Să devin mai înțelept, stând aproape de atâția oameni extraordinari, mă refer aici la membrii comitetului, jurați, oameni implicați în Effie.
Să fac din Effie un brand mai puternic, care să stand for măestrie de marketing.
Raluca Kovacs: Să continuăm să transformăm Effie într-o platforma de conversație a industriei de comunicare; Effie a demonstrat anul trecut că poate fi mult mai mult decât un festival în care recunoaștem eficiența campaniilor românești. Este un instrument educativ prin care urmărim să creștem calitativ marketingul în România. Atunci când pui la aceeași masă experiențele tuturor, din toate disciplinele, toată lumea are de câștigat. Este în interesul întregii industrii ca Effie să fie locul în care obțin recunoașterea soluțiile strategice noi, campaniile care redefinesc categorii, care schimbă jocul și aduc în prim plan idei și unghiuri proaspete.
Marketingul, încotro?
Alexandra Iarovschi: Sper că la bal, nu la spital. Simt cumva în ultimii ani un simptom de “fear of missing out” – în acest context al revoluției digitale, big data, technology overload etc. - care creează o oarescare degringoladă, atât în departamentele de marketing ale clienților cât și în board meetingurile din agenții. O goană după a ține pasul cu trendurile din alte piețe, ce poate genera o lipsă de focus, de prioritizare. Eu sper ca toate aceste noutăți și evoluții să fie asezate corect, în slujba și nu în competiție cu marketingul ca la carte.
Victor Stroe: Acolo unde îl vom duce noi
Raluca Kovacs: Marketingul nu este levierul cu care influențezi doar cota de piață, ci și comportamentul și opiniile consumatorilor. Cei care folosesc marketingul pentru scopuri mai însemnate ajung să contribuie pozitiv în societate, să devină lideri de opinie în categoriile lor. Viitorul e al celor care vor pune forța brandurilor lor în spatele unor idei valoroase cu impact la nivel social.
Până la Magic 76, să aflăm mai multe despre profesioniștii care fac parte din Comitetul de organizare Effie 2017. Începem cu Alexandra Iavorschi – președintele Comitetului de Organizare Effie 2017, Managing Director Starcom MediaVest România / Publicis One, Victor Stroe Head of Strategy and Associate Director Leo Burnett Bucharest / Publicis One și Raluca Kovacs Head of Strategy Publicis România / Publicis One.
Cum a început povestea ta cu marketingul?
Alexandra Iarovschi: Printr-o întâmplare. După facultate, am lucrat ca traducător pentru o mare casa de avocatură cam doi ani, doi ani și jumătate. Simțeam nevoia de o schimbare, discutam despre asta cu o prietenă la un pahar de vin. Și ea îmi spune - am un coleg, soția lui lucrează la o agenție de media, caută oameni, nu vrei să te duci la interviu? M-am dus, fără să știu nimic despre media. Dar am promis la interviu că învăț repede. Așa că în martie 2004, a început povestea mea, în cadrul Starcom MediaVest / Publicis One, ca media planner pe contul P&G. Și de atunci nu am mai simțit vreo nevoie de schimbare.
Victor Stroe: Când eram în școala primară, ca să ne însușim dreptul la liberă exprimare, doamna ne-a cerut să facem un ziar de opinie, să-l vindem colegilor. Eram mici, pe nimeni nu interesa opiniile noastre. Nu vindeam mai nimic. Proaspăta publicație de satiră școlară “Bobârnac” era în faliment.
Atunci am făcut primul rebranding, pe insight social: România descoperea Horoscopul, având-o pe Urania mare endorser la televizor. Am reinventat ziarul cu o rubrică astrala și un reason to believe imbatabil: “Bobârnac-Zodiac, conține horoscopul Uraniei”. Peste noapte am obținut triplu circulație, aruncând în panică redacția mult mai popularului ziar “Clasa”. A fost un pui de Effie.
Raluca Kovacs: Nu știam cu ce se mănâncă viața în agenție și cu atât mai puțin ce fac oamenii de strategie, dar m-a cucerit faptul că marketingul este despre soluții simple și laterale la probleme complicate
Cea mai mare satisfacție profesională de până acum
Alexandra Iarovschi: Au fost multe care țin de relația cu clienții și aici nu aș intra în detalii, din motive evidente de confidențialitate. Pot doar să spun că ne-am bucurat împreună de lansări de succes și creșteri semnificative ale cotelor de piață și suntem mândri că am contribuit la reușitele clienților în cadrul competițiilor de eficiență și creativitate, pe plan local și regional.
Cred totusi că, pe ansamblul ultimilor ani, una dintre cele mai mari reușite de până acum a fost formarea unei echipe, a unor profesioniști în adevăratul sens al cuvântului. Oameni cu un mod de lucru exigent și colegial în același timp, care livrează performanță și care, mai ales, înțeleg pe deplin fiecare nuanță a sintagmei "spirit de echipă". Un lucru rar.
Victor Stroe: Cea mai mare satisfacție profesională sunt 3: Ziua Bărbatului 2008 când am făcut un proiect de lege pentru ca 5 Mai să fie zi liberă, “Secunda Viață” o inițiativa superpremiată alaturi de Gazeta Sporturilor și “TADAAAM” Grand Effie în vigoare.
Raluca Kovacs: Cea mai mare satisfacție este evoluția bună a echipei Publicis și departamentul de strategie pe care l-am format aici. N-ai cum să nu te bucuri când produsul agenției devine mai valoros și asta se vede atât în Effie index unde suntem a 2-a agenție cât și în rezultatele de la Cannes sau Golden Drum unde suntem Agenția anului
Cel mai greu lucru în meseria asta
Alexandra Iarovschi: Disonanța cognitivă majoră a industriei ăsteia: un business de consultanță prin excelență, care se zbate într-o paradigmă de comoditizare agresivă.
Victor Stroe: Să explic părinților ceea ce fac. Pentru ca ceea ce fac este extrem de diferit și se schimbă de la luna la luna, mai ceva ca antrenorii din Liga 1.
Raluca Kovacs: O să vorbesc din perspectiva omului de strategie dar cred că până la un punct e valabil si pentru creativi. Cel mai greu e să nu-ți pierzi “sonarul”, cum îi zic eu. Este acel bun simț sau intuiție proaspătă pe care o aveai atunci când nu lucrai în industrie. Am văzut de multe ori cum experiența ia locul “sonarului” și rezultatul sunt campanii corecte, dar nespectaculoase, incapabile să facă istorie
Obiective personale pentru experienta Effie 2017?
Alexandra Iarovschi: Am fost pentru prima dată membră în comitetul de organizare a Effie anul trecut. M-am bucurat să fiu parte din echipa care a produs o schimbare majoră în organizarea celui mai important festival al industriei. Anul trecut am avut o ediție transformatoare, anul acesta mi-aș dori o ediție continuatoare, de consolidare a noului format și a întregului proces; mi-aș dori și o dezvoltare accelerată a platformei de educație și know-how sharing inițiată anul trecut, alături de colegii senzaționali pe care am onoarea să îi am alături în comitet.
Victor Stroe: Să devin mai înțelept, stând aproape de atâția oameni extraordinari, mă refer aici la membrii comitetului, jurați, oameni implicați în Effie.
Să fac din Effie un brand mai puternic, care să stand for măestrie de marketing.
Raluca Kovacs: Să continuăm să transformăm Effie într-o platforma de conversație a industriei de comunicare; Effie a demonstrat anul trecut că poate fi mult mai mult decât un festival în care recunoaștem eficiența campaniilor românești. Este un instrument educativ prin care urmărim să creștem calitativ marketingul în România. Atunci când pui la aceeași masă experiențele tuturor, din toate disciplinele, toată lumea are de câștigat. Este în interesul întregii industrii ca Effie să fie locul în care obțin recunoașterea soluțiile strategice noi, campaniile care redefinesc categorii, care schimbă jocul și aduc în prim plan idei și unghiuri proaspete.
Marketingul, încotro?
Alexandra Iarovschi: Sper că la bal, nu la spital. Simt cumva în ultimii ani un simptom de “fear of missing out” – în acest context al revoluției digitale, big data, technology overload etc. - care creează o oarescare degringoladă, atât în departamentele de marketing ale clienților cât și în board meetingurile din agenții. O goană după a ține pasul cu trendurile din alte piețe, ce poate genera o lipsă de focus, de prioritizare. Eu sper ca toate aceste noutăți și evoluții să fie asezate corect, în slujba și nu în competiție cu marketingul ca la carte.
Victor Stroe: Acolo unde îl vom duce noi
Raluca Kovacs: Marketingul nu este levierul cu care influențezi doar cota de piață, ci și comportamentul și opiniile consumatorilor. Cei care folosesc marketingul pentru scopuri mai însemnate ajung să contribuie pozitiv în societate, să devină lideri de opinie în categoriile lor. Viitorul e al celor care vor pune forța brandurilor lor în spatele unor idei valoroase cu impact la nivel social.