Seminarul “Magic 76”, care deschide competiția Effie 2017, destinat celor care vor să afle cum ar trebui scrise case-urile pentru Effie are loc marți, 14 martie de la ora 10 am, la sediul IAA. Înscrierile se fac la teodora.calin@institute.ro
Până la Magic 76, să aflăm mai multe despre profesioniștii care fac parte din Comitetul de organizare Effie 2017. Prima parte a interviurilor poate fi găsită aici. Continuăm cu Andrei Dumitrascu – Beverages Marketing Activation Manager PepsiCo, Ștefan Teodorescu, Marketing Strategy & Capability Director Ursus Breweries și Șerban Alexandrescu, Creative Director Headvertising
Cum a început povestea ta cu marketingul?
Andrei Dumitrașcu: Povestea mea în Marketing a început la finalul anului 2013. Dupa șase ani de experiențe în vânzări și trade marketing, eram curios ce surprize îmi rezervă Marketingul. Voiam să înțeleg care este povestea cu brandul? Cine o face, de unde pleacă și ce trebuie să conțină această poveste pentru a fi credibilă și vandabilă. Am acceptat provocarea și am intrat în această lume cu mintea larg deschisă
Ștefan Teodorescu: Povestea mea cu marketingul a început în anul 2001, când m-am angajat ca marketing trainee la Unilever. Nu știam nimic despre acest domeniu în afara unor cursuri super plicticoase din facultate. Am fost absolut fascinat de noua mea meserie și mi-am dat seama că asta era ceea ce doream să fac când o să fiu mare. A fost o aventură extraordinară care sper că va continua încă multă vreme.
Șerban Alexandrescu: A început în 1993, la Guild Film, compania care distribuia în România filmele Warner Bros și Columbia Pictures. Eram încă student în ATF și - ca să îmi dau seama care e "viabilitatea" și jvungul din piața cinematografică locală - am vrut să văd și cum arată partea de business de dincolo de posterele acelea frumoase; the numbers & "fundurile de pe scaune", cum se zice în jargon profesional holywoodian.
Deci s-ar zice ca am început "la client". Eram făcut grămada, nu știam nici măcar de ce posterele care ne veneau din State erau tipărite "în oglinda" și pe dosul lor. Dar e OK - în Romania lui 2017 lumea continuă să nu stie de ce ar trebui să faci așa ceva.
Cea mai mare satisfacție profesională de până acum
Andrei Dumitrașcu: Se referă la echipa și succesul acesteia. Sunt om al rezultatelor, al rezultatelor obținute de echipe și nu individual. Mi-am dorit să pot crea în cadrul unei echipe un spirit. Un spirit care să unească diferite tipologii de oameni, viziuni diferite cu un obiectiv comun. Și am reusit, cel puțin o dată, să aduc acest spirit în cadrul echipei, generând experiențe și rezultate semnificative.
Ștefan Teodorescu: Repoziționarea mărcii Ciucaș în 2012 și dezvoltarea ei de pe poziția numărul 7 în piața berii până la numărul 1 în volum – actual.
Șerban Alexandrescu: Fiind un interviu în legătura cu Effies, ar trebui să zic că cea mai mare satisfacție profesională a fost Grand Effie-ul obținut pentru Gazeta Sporturilor, nu? De fapt n-am așa ceva. Ca director de creație, probabil că cele mai mari satisfacții profesionale sunt oamenii misto la formarea cărora 'ai pus și tu umărul' și campaniile care ies bine și la care tu aproape că n-a trebuit să miști niciun deget; paradoxal, dar adevărat.
Și, din când în când, iți mai vin și niste idei mișto. Dar după ce îți vin, trebuie să le și pui în practică cu "bugete românești" și în deadline-uri iresponsabil de scurte - și asta iți tuflește considerabil "satisfacția profesională".
Cel mai greu lucru în meseria asta
Andrei Dumitrașcu: Trebuie să fii permanent în priză, conectat și „actualizat” cu ultimele dorințe ale consumatorului, acolo unde este el. Dinamica zilelor noastre este una incredibilă: produse apar și dispar peste noapte, experiențe unice fac dintr-un brand necunoscut un erou, ritmul galopant al tehnologiei deschide apetitul consumatorilor.
Ștefan Teodorescu: Să nu îți pierzi răbdarea – interacționezi cu mulți oameni și fiecare are o părere care trebuie ascultată, înțeleasa, integrată într-un fel sau altul. Este esential să îți fie absolut clar care îți este viziunea și să îi inspiri și pe ceilalți să o urmeze.
Șerban Alexandrescu: Pe partea mea? Acum, la "45+", cred că cel mai greu este să știi să te oprești. Adică să nu te sui cu totul cu personalitatea ta peste personalitatea creativilor care lucrează sub tine. Să nu le tot dai peste mână, să nu-i mai tot corectezi când nu e neapărată nevoie.
Al doilea cel mai greu lucru - după aproape 25 ani de făcut așa ceva - este să te mai poți motiva pentru făcut publicitate. Asta ținând cont de contextul în care operează astăzi media, marketingul, "liderii" industriei, "coledzii" de breaslă, re-targetarea, canalele care împroașcă cu rahat etc. Dar sunt ca un câine fraier - din momentul ce îmi fluturi un brief "din care n-am mai făcut" prin fața ochilor încep să alerg bezmetic prin jurul lui, adulmecându-l și dând din coadă.
Obiective personale pentru experienta Effie 2017?
Andrei Dumitrașcu: Am acceptat cu bucurie și curiozitate invitația de a face parte din Comitetul de Organizare al EFFIE 2017. Îmi place să învăț din mers, uneori din fugă, iar EFFIE cred că este un spațiu perfect pentru a intra în contact cu oameni și experiențe speciale. Vreau să savurez idei noi, să cunosc oameni inspirați și să am momente de „BUM”.
Ștefan Teodorescu: Să continuăm lucrurile bune începute anul trecut, să dezvoltăm Effie dincolo de o competiție cu orgolii și premii către un program care să dezvolte pe bune profesioniștii în marketing.
Șerban Alexandrescu: Să facem un Effie care să filtreze și mai bine veleitarii & "trumpii" din competiție - cazurile cu gura mare dar cu putință mică, pe care le știi mai mult din PR și mai puțin din piață. Un Effie judecat de jurați care să discearnă mai bine ce a fost "pe bune" față de "alternative facts" & "alternative figures".
Marketingul, încotro?
Andrei Dumitraașcu: Real-time marketing, Digital, Experience.
Ștefan Teodorescu: Înspre claritate și utilitate. Pe măsură ce oamenii care decid singuri la ce reclame se uită și în ce inițiative se implică, devine încă și mai importantă poziționarea clară a mărcilor și definirea unui rol cu adevărat util pe care ele să îl joace în viața oamenilor.
Șerban Alexandrescu: Înspre irelevanta - conform lui "the Law of Diminishing Returns". Asta câtă vreme îl facem brutal, knee-jerk, doar din "butonul volum". Fără imaginație, doar din RTB-uri mecanice și bolnave de short-termită vom sfârși prost dacă nu ne adaptăm unui context în plină schimbare. Entuziasmul consumist va păli peste nu foarte multă vreme și va trebui să operam ceva mai subtil (și mai jucăus; "stop making sense!") pentru un public care urca încet dar sigur piramiduța aia a lui Maslow de care învățam în 1993
Până la Magic 76, să aflăm mai multe despre profesioniștii care fac parte din Comitetul de organizare Effie 2017. Prima parte a interviurilor poate fi găsită aici. Continuăm cu Andrei Dumitrascu – Beverages Marketing Activation Manager PepsiCo, Ștefan Teodorescu, Marketing Strategy & Capability Director Ursus Breweries și Șerban Alexandrescu, Creative Director Headvertising
Cum a început povestea ta cu marketingul?
Andrei Dumitrașcu: Povestea mea în Marketing a început la finalul anului 2013. Dupa șase ani de experiențe în vânzări și trade marketing, eram curios ce surprize îmi rezervă Marketingul. Voiam să înțeleg care este povestea cu brandul? Cine o face, de unde pleacă și ce trebuie să conțină această poveste pentru a fi credibilă și vandabilă. Am acceptat provocarea și am intrat în această lume cu mintea larg deschisă
Ștefan Teodorescu: Povestea mea cu marketingul a început în anul 2001, când m-am angajat ca marketing trainee la Unilever. Nu știam nimic despre acest domeniu în afara unor cursuri super plicticoase din facultate. Am fost absolut fascinat de noua mea meserie și mi-am dat seama că asta era ceea ce doream să fac când o să fiu mare. A fost o aventură extraordinară care sper că va continua încă multă vreme.
Șerban Alexandrescu: A început în 1993, la Guild Film, compania care distribuia în România filmele Warner Bros și Columbia Pictures. Eram încă student în ATF și - ca să îmi dau seama care e "viabilitatea" și jvungul din piața cinematografică locală - am vrut să văd și cum arată partea de business de dincolo de posterele acelea frumoase; the numbers & "fundurile de pe scaune", cum se zice în jargon profesional holywoodian.
Deci s-ar zice ca am început "la client". Eram făcut grămada, nu știam nici măcar de ce posterele care ne veneau din State erau tipărite "în oglinda" și pe dosul lor. Dar e OK - în Romania lui 2017 lumea continuă să nu stie de ce ar trebui să faci așa ceva.
Cea mai mare satisfacție profesională de până acum
Andrei Dumitrașcu: Se referă la echipa și succesul acesteia. Sunt om al rezultatelor, al rezultatelor obținute de echipe și nu individual. Mi-am dorit să pot crea în cadrul unei echipe un spirit. Un spirit care să unească diferite tipologii de oameni, viziuni diferite cu un obiectiv comun. Și am reusit, cel puțin o dată, să aduc acest spirit în cadrul echipei, generând experiențe și rezultate semnificative.
Ștefan Teodorescu: Repoziționarea mărcii Ciucaș în 2012 și dezvoltarea ei de pe poziția numărul 7 în piața berii până la numărul 1 în volum – actual.
Șerban Alexandrescu: Fiind un interviu în legătura cu Effies, ar trebui să zic că cea mai mare satisfacție profesională a fost Grand Effie-ul obținut pentru Gazeta Sporturilor, nu? De fapt n-am așa ceva. Ca director de creație, probabil că cele mai mari satisfacții profesionale sunt oamenii misto la formarea cărora 'ai pus și tu umărul' și campaniile care ies bine și la care tu aproape că n-a trebuit să miști niciun deget; paradoxal, dar adevărat.
Și, din când în când, iți mai vin și niste idei mișto. Dar după ce îți vin, trebuie să le și pui în practică cu "bugete românești" și în deadline-uri iresponsabil de scurte - și asta iți tuflește considerabil "satisfacția profesională".
Cel mai greu lucru în meseria asta
Andrei Dumitrașcu: Trebuie să fii permanent în priză, conectat și „actualizat” cu ultimele dorințe ale consumatorului, acolo unde este el. Dinamica zilelor noastre este una incredibilă: produse apar și dispar peste noapte, experiențe unice fac dintr-un brand necunoscut un erou, ritmul galopant al tehnologiei deschide apetitul consumatorilor.
Ștefan Teodorescu: Să nu îți pierzi răbdarea – interacționezi cu mulți oameni și fiecare are o părere care trebuie ascultată, înțeleasa, integrată într-un fel sau altul. Este esential să îți fie absolut clar care îți este viziunea și să îi inspiri și pe ceilalți să o urmeze.
Șerban Alexandrescu: Pe partea mea? Acum, la "45+", cred că cel mai greu este să știi să te oprești. Adică să nu te sui cu totul cu personalitatea ta peste personalitatea creativilor care lucrează sub tine. Să nu le tot dai peste mână, să nu-i mai tot corectezi când nu e neapărată nevoie.
Al doilea cel mai greu lucru - după aproape 25 ani de făcut așa ceva - este să te mai poți motiva pentru făcut publicitate. Asta ținând cont de contextul în care operează astăzi media, marketingul, "liderii" industriei, "coledzii" de breaslă, re-targetarea, canalele care împroașcă cu rahat etc. Dar sunt ca un câine fraier - din momentul ce îmi fluturi un brief "din care n-am mai făcut" prin fața ochilor încep să alerg bezmetic prin jurul lui, adulmecându-l și dând din coadă.
Obiective personale pentru experienta Effie 2017?
Andrei Dumitrașcu: Am acceptat cu bucurie și curiozitate invitația de a face parte din Comitetul de Organizare al EFFIE 2017. Îmi place să învăț din mers, uneori din fugă, iar EFFIE cred că este un spațiu perfect pentru a intra în contact cu oameni și experiențe speciale. Vreau să savurez idei noi, să cunosc oameni inspirați și să am momente de „BUM”.
Ștefan Teodorescu: Să continuăm lucrurile bune începute anul trecut, să dezvoltăm Effie dincolo de o competiție cu orgolii și premii către un program care să dezvolte pe bune profesioniștii în marketing.
Șerban Alexandrescu: Să facem un Effie care să filtreze și mai bine veleitarii & "trumpii" din competiție - cazurile cu gura mare dar cu putință mică, pe care le știi mai mult din PR și mai puțin din piață. Un Effie judecat de jurați care să discearnă mai bine ce a fost "pe bune" față de "alternative facts" & "alternative figures".
Marketingul, încotro?
Andrei Dumitraașcu: Real-time marketing, Digital, Experience.
Ștefan Teodorescu: Înspre claritate și utilitate. Pe măsură ce oamenii care decid singuri la ce reclame se uită și în ce inițiative se implică, devine încă și mai importantă poziționarea clară a mărcilor și definirea unui rol cu adevărat util pe care ele să îl joace în viața oamenilor.
Șerban Alexandrescu: Înspre irelevanta - conform lui "the Law of Diminishing Returns". Asta câtă vreme îl facem brutal, knee-jerk, doar din "butonul volum". Fără imaginație, doar din RTB-uri mecanice și bolnave de short-termită vom sfârși prost dacă nu ne adaptăm unui context în plină schimbare. Entuziasmul consumist va păli peste nu foarte multă vreme și va trebui să operam ceva mai subtil (și mai jucăus; "stop making sense!") pentru un public care urca încet dar sigur piramiduța aia a lui Maslow de care învățam în 1993