The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

MEET THE SPEAKERS - „CREATIVITY 4 BETTER”

News / 24 Sep 2018 / INSTITUTE.RO
  • MEET THE SPEAKERS - „CREATIVITY 4 BETTER”
1/1
Scott Goodson (StrawberryFrog), Michael Gunton (BBC Natural History Unit) și Yarza Twins (duo creativ premiat anul acesta la D&AD) vin la Conferința Globală IAA „Creativity 4 Better”



Doar o săptămână ne mai desparte de „Creativity 4 Better”, Conferința Globală organizată de IAA. Conferința acoperă o multitudine de teme, de la tehnologie la media și rețele sociale, la sustenabilitate și antreprenoriat, Creativii care vor urca pe scena Teatrului Național București sunt Scott Goodson (CEO și fondator StrawberryFrog), Yarza Twins (două gemene tinere care au fondat un studio de design la Londra) și Michael Gunton (Directorul de Creație al BBC Natural History Unit).

Scott Goodson, inițiatorul conceptului de movement marketing



Scott Goodson este fondatorul agenției StrawberryFrog din Manhattan și inițiatorul conceptului de movement marketing, pe care l-a dezvoltat în cartea sa Uprising: How to Build a Brand--and Change the World--By Sparking Cultural Movements. Mișcarea (socială, culturală) este următorul pas după advertising, purpose branding și marketingul tradițional, conform lui Scott. Mișcările activează un scop, atât în interiorul, câ și în afara organizațiilor.

StrawberryFrog este o companie care generează astfel de mișcări, pornind de la trenduri culturale și sociale și ajută companiile mari să îi disrupă pe disruptors și să aibă creșteri de tip start-up. Scott povestește cum vede el frogism-ul, ca filozofie definitorie pentru organizația sa: „empatie și bunătate față de oameni, nu e nevoie să fii o companie mare ca să fii bun, mai mult cu mai puțin, agilitate, să tratezi banii clienților ca și cum ar fi ai tăi, să fii prietenos. Câteva principii de bază pe care l-aș descrie ca principii inteligente de business”.

Campania Out the Monster, realizată de StrawberryFrog pentru Orexo și premiată la Cannes 2015 la Best Pharma Campaign, demonstrează cum creativitatea poate crea o lume mai bună. Prin Out the Monster, StrawberryFRog și-au propus să elimine stigma dependenței de opioide și să pună pe agenda publică adicția accidentală:
StrawberryFrog au lansat și o serie de FrogTalks, cele mai scurte key notes din lume. Iată speechul lui Scott, de la lansare, despre cum orice individ, companie sau brand poate crea o mișcare:



Yarza Twins, duoul spaniol premiat la D&AD

Din State revenim spre „bătrânul continent” unde le descoperim pe tinerele Eva și Marta Yarza, adică Yarza Twins, două gemene originare din Vigo, Spania, cu un studio în Londra. Abordarea lor neconvențională, plină de viață și de culoare le-a adus o serie de clienți internaționali și le-a propagat direct pe scena D&AD Awards. La ediția din acest an a festivalului Eva și Marta au primit un Creion D&AD pentru campania ”Everyone Different, Everyone the Same” Smirnoff x HP.



Proiectul le-a bucurat mult pe cele două creative, pentru că, fiind o colaborare cu HP, au putut să realizeze orice fantezie de producție: de la formate foarte mari până la cartoline mici.

Însă, pe lângă capacitățile de producție print, HP le-a pus la dispoziție și un program de design generativ, de mixing al designului. Funcționează ca o colaborare între designer și mașină, care primește elementele din Adobe Illustrator, Photoshop sau InDesign și le combină aleatoriu sau conform unor reguli setate de utilizator.

În acest mod, au putut realiza mii de variații ale personajelor create pentru Smirnoff, exprimând astfel diversitatea prin designul grafic.

Prin campania aniversară „Everyone Different, Everyone the Same”, Smirnoff și-au propus să facă un statement prin care să arate că brandurile mari pot fi responsabile, pot susține diversitatea și se pot lupta împotriva inegalității, rasismului, marginalizării, care afectează anumite categorii sociale.



În ultimele luni, gemenele au lucrat pentru rebrandingul revistei NEO2, cea mai apreciată revistă spaniolă de cultură, artă și lifestyle. Designul propus e unul eclectic, ca să surprindă diversitatea expresiilor artistice curatoriate de revistă.

Mai multe despre creativitate și design de la Yarza Twins în acest interviu acordat pentru Creativity4Bettter.

Michael Gunton, directorul de creație al BBC Natural History Unit

De la design, branding și publicitate ne mutăm spre un alt tip de creativitate, mai factuală. La Conferința Globală IAA îl vom putea asculta și pe Michael Gunton, directorul de creație al BBC Natural History Unit și unul dintre producătorii apropiați ai lui Sir David Attenborough.

BBC Natural History Unit este cea mai mare unitate de producție dedicată realizării filmelor de wildlife din lume. În cadrul ei, Mike Gunton a lucrat pentru o mulțime de documentare, cel mai cunoscut și aplaudat fiind Planet Earth II, care a fost deja văzut de jumătate din populația Regatului Unit. 



Blue Planet II a fost filmat în 4 ani, în 40 de țări, cu ajutorul a 42 de operatori și s-au petrecut 2089 de zile pe teren:



Gunton consideră că documentarul a fost într-atât de apreciat pentru că spune povești relevante care le arată spectatorilor că lumea este un loc extraordinar și totodată amuzant. Modul în care BBC Natural History Unit construiește povești ne ajută să ne amintim că nu suntem singuri pe planetă.

Într-o lume în care brandurile, influencerii, producătorii de conținut, oricine până la urmă, spune povești, BBC-ul continuă să se diferențieze pentru că se asigură că poveștile lor sunt întotdeauna pe atât de bune pe cât ar putea fi, că își ating maximul de potențial din toate punctele de vedere.

Din acest motiv, Michael Gunton a fost nominalizat și premiat în numeroase rânduri, cele mai notabile fiind 4 premii BAFTA, inclusiv premiul Hugh Weldon și 2 premii Emmy, inclusiv Outstanding Documentary Series.

Printre producțiile pe care le-a coordonat, ca executive producer, se mai numără Life Story, Hidden Kingdoms, Africa, One Life, Madagascar, The Great Rift: Africa’s Wild Heart, Life, Yellowstone, Galapagos.



Îl veți putea auzi pe Michael Gunton în conversație cu Errol Baran, SVP Business Development and Innovation BBC Advertising pe scena Teatrului Național București la Conferința Globală IAA „Creativity4Better”.

Biletele sunt încă disponibile pe site, iar organizatorii au păstrat prețul de Late Bird pentru a ține cont de feedbackul audienței și a putea inspira cât mai mulți creativi de toate tipurile să ia parte la eveniment.